1399/09/11-19:20

واردات نهاده دامی در اختیار یکی از افراد فعال در ستاد انتخاباتی روحانی!

نماینده مردم قم در مجلس گفت: همانطور که شاهد بودیم، واردات گوشت در اختیار یکی از اقوام وزیر یا واردات نهاده دامی در اختیار یکی از افراد فعال در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور بود.

به گزارش دولت بهار، احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بعد از ارسال لایحه بودجه 1400 به مجلس، باید طی بررسی‌ها ارز به صورت تک نرخی و واقعی تعیین و دیگر مسایل مانند حقوق‌ها، ارزاق و ... با نرخ واقعی مشخص شوند، گفت: نمی‌شود با تعیین ارزهای چند نرخی منابع مردم مظلوم و مستضعف جامعه را به جیب یک سری افراد خاص که معمولا در کنار دولت، گروه‌ها و جناح‌ها بوده و یا از اقوام و بستگان برخی مسئولان اجرایی کشور به شمار می‌روند، ریخت و تنها آنها از این ارز بهره‌مند شوند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: همانطور که شاهد بودیم، واردات گوشت در اختیار یکی از اقوام وزیر یا واردات نهاده دامی در اختیار یکی از افراد فعال در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور بود.

وی ضمن تاکید براینکه مجلس در بحث بررسی لایحه بودجه سال 1400 مسئولیت سنگینی را برعهده دارد، اظهار کرد: مجلس باید تصمیم خود را درباره تک نرخی شدن ارز بگیرد و به هیاهوهای دولت هم گوش نکند، مانند بحث طرح تامین کالاهای اساسی که مجلس اعلام کرد، دولت کالاهای اساسی وارداتی با ارز 4200 تومانی را سهمیه‌بندی کرده و بوسیله کارت الکترونیکی در اختیار مردم بگذارد اما دولت در ادعایی نادرست بیان کرد، مجلس خواهان حذف ارز 4200 تومانی و گرانی و ... است.

*افراد خاص و خاص‌تر در صف ارز مرغوب و نامرغوب!

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1400 نباید به اینگونه مسایل توجه کنند، افزود: نرخ دلار باید در بودجه واقعی شود و از سوی دیگر حقوق و دستمزدها هم مطابق با آن واقعی شود زیرا اینکه نرخی برای ارز در بودجه تعیین شود و تنها به یک سری افراد خاص برای واردات کالاهای اساسی ارائه شود و در مقابل این کالاها بجای قیمت یارانه‌ای با نرخ آزاد به دست مردم برسد، به هیچ عنوان فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: پیش‌بینی می‌‌کنم، اگر مجلس بخواهد تصمیم بزرگی درباره نرخ ارز در بودجه سال آینده اتخاذ کند حتما دولت سر و صدا و اغواگری خواهد کرد، بنابراین مردم بدانند اگر مجلس تصمیم به واقعی سازی نرخ ارز در بودجه گرفت، تنها در راستای مبارزه با فساد و قطع دست یک سری از مفسدان و افراد خاص خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: به دلیل وجود ارز مرغوب و ارز نامرغوب حتی به افراد خاصی که ارز 4200 تومانی تحویل می‌دهند، اشخاص خاص‌تر هم وجود دارد، تفاوت قیمت میان این دو نوع ارز بین 12 تا 15 درصد است یعنی کسی که ارز مرغوب دریافت می‌کند 15 درصد جلوتر است. این نوع ارز را به افراد خاص و کسانی که در پشت پرده با سیاسیون جلسه می‌گذارند و قول آوردن پول در انتخابات‌ها را می‌دهند، پرداخت می‌کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب