1402/12/28-11:06

ترامپ: اسرائیل باید به سرعت به جنگ غزه پایان دهد، ما به صلح نیاز داریم

ترامپ: اسرائیل باید به سرعت به جنگ غزه پایان دهد، ما به صلح نیاز داریم

رییس جمهور سابق آمریکا از اسرائیل خواست فوراً به جنگ غزه پایان دهد.

به گزارش دولت بهار؛ دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به سرعت به جنگ غزه پایان دهد.

این اولین باری است که ترامپ پس از شروع جنگ در ۷ اکتبر، خواستار پایان دادن به جنگ در غزه می شود.

ترامپ در مصاحبه با فاکس گفت: اسرائیل باید مشکل را تمام کند. باید آن را به پایان برسانید و آن را به سرعت انجام دهید و به دنیای صلح بازگردید. ما به صلح در جهان نیاز داریم… ما به صلح در خاورمیانه نیاز داریم.

ترامپ روز جمعه هم در مورد جنگ غزه گفته بود: شما تهاجم وحشتناکی داشتید. این تهاجم صورت گرفت. اتفاقاً اگر من رئیس جمهور بودم چنین اتفاقی نمی افتاد.

دونالد ترامپ همچنین در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور بودم, بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشورهای عرب با رژیم اسرائیل) می کردم.

نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری به سخنان سناتور چاک شومر در مورد کناره‌گیری نتانیاهو هم گفت: «او نگاه می‌کند به اینکه «کجا رای بیشتری بیاورم» و حدس می‌زنم دارد فلسطینی‌ها را می‌بیند و راهپیمایی‌ها را می‌بیند و می‌دانید، آنها بزرگ هستند، و می‌گوید «من می‌خواهم به جای اسرائیل از آن راه بروم.شومر اسرائیل را رها کرد.»

ترامپ افزود که اسرائیل به دلیل "پیروی از" دموکرات ها و وفادار ماندن بیش از حد به آنها دچار خطا شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به نتانیاهو گفت: "من فکر می کنم باید این کار (پیروی از دموکرات ها)را به سرعت به پایان برسانید و به دنیای صلح بازگردید."

گفتنی است ترامپ در ماه‌های اخیر حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده، اما از حمایت علنی از نتانیاهو اجتناب کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب