1399/09/12-22:52

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ خلاف گويي به سبك روحاني!

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ خلاف گويي به سبك روحاني!

رئیس جمهور بدون اشاره به خسارت سنگین سی میلیارد دلاری ناشی از تصمیمات دولت وی به تاسیسات هسته ای کشور و نافرجام بودن برجام، ادعا کرد که امروز در زمینه هسته ای، شرایط کشور به مراتب بهتر از 8 سال گذشته است!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: آقای حسن روحانی پس از قریب هشت سال سکانداری اداره کشور در مقام ریاست جمهوری، امروز در جلسه هیات دولت تلاش کرد تا از رهگذر وارونه نمایی حقایق، نافرجامی خود را در تحقق حداقلی وعده های داده شده، توجیه کند.

روحاني ادعا کرده است که دولت وی خیلی بهتر از دولت قبل بوده است، چیزی که افکار عمومی آن را قیاس مع الفارق و امری واهی و دور از واقعیت تلقی می کند.

روحانی هرچه خواست علیه دولت قبل حرف زد و از جمله ادعا کرد که آمار ایجاد شغل در دولت قبل صفر بوده است، ادعای عجیبی که خود او بیش از هر کس دیگری به کذب بودن آن واقف است و افکار عمومی نیز آن را آشکارا خلاف واقع می داند.

رئیس جمهور بدون اشاره به خسارت سنگین سی میلیارد دلاری ناشی از تصمیمات دولت وی به تاسیسات هسته ای کشور و نافرجام بودن برجام، ادعا کرد که امروز در زمینه هسته ای، شرایط کشور به مراتب بهتر از 8 سال گذشته است!

روحانی مدعی شد که درآمد دولت وی در بهترین شرایط صادرات نفتی در سال 96، به اندازه درآمد بدترین سال درآمد نفتی دولت قبل در سال 91 بوده است.

با مقایسه ارقام بودجه کشور در این دو سال مشخص می شود که سخنان روحانی کذب محض است زیرا اولا دولت دلار خرج نمی کند بلکه هزينه هايش ریالي است و بودجه دولت کنونی در سال 96 حدود چهار برابر بودجه دولت دکتر احمدی نژاد در سال 1391 بوده است.

در واقع باید گفت که دولت روحانی به قیمت تسمه کشیدن از گرده مردم، درامدهای سرشاری را کسب کرده است اما به دلیل ناکارامدی آشکار و ضعف شدید در مدیریت منابع، نتوانسته است خدمت موثری را به انجام برساند و اکنون برای توجیه عملکرد خود، به آمار سازی های کاذب روی آورده است.

روحانی از کاهش قیمت نفت در جهان به گونه ای سخن گفته است که گویی دولت وی هیچ سهمی در پایین بودن آن نداشته است!

اين در حالی است که دولت قبل از طریق همکاری مشترک با کشورهای منطقه توانست تاثیر تعیین کننده ای بر افزایش قیمت نفت را در جهان بگذارد.

تحت تاثير سياست فعال و هوشمندانه دولت قبل در عرصه بين المللي و بويژه نقش موثر دکتر احمدی نژاد در اين زمينه، قيمت نفت تا بشكه اي ١٢٠ دلار افزايش يافت.

دولت قبل نفت را بشکه ای یکصد دلار به روحانی تحویل داد اما در نتیجه سیاست خارجی فشل و ناکارامد دولت وی، نفت در جهان به پایین ترین سطح خود تنزل یافت.

روحانی در سخنان خود ترامپ را به دلیل خروج از برجام و اعمال فشار مضاعف اقتصادی و تحریم به ایران در ناکامی دولت خود مقصر دانست اما به این مساله نپرداخت که چرا دولت او توسعه و تحکیم مناسبات با سایر کشورهای جهان و بویژه کشورهای منطقه را به حالت تعلیق در آورد؟

روحانی در ادامه اظهارات خلاف واقع خود، مدعی شد که مردم در سالهای 91 و 92 برای خرید صف می کشیدند اما در دولت وی تا سال ٩٧ چنین چیزی نبوده است!

او به این نکته اشاره نکرد که در دولت قبل حتی یک اعتراض عمومی در خصوص وضعیت اقتصادی نداشتیم اما در دولت وی صدها بار مردم در اعتراض به نابسامانی های مالی و اقتصادی در کشور دست به تظاهرات زدند که هر بار هم با پاسخ های شدید و خشن مواجه شدند.

رئیس جمهور همچنین بدون ارائه هرگونه نشانه مستندی، ادعایی شبیه یک پیشگویی را مطرح کرد و گفت که جنگ اقتصادی دشمن به پایان نزدیک است و تحریم و فشار آمریکا علیه ایران نیز شکست خورده است!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب