1399/05/07-14:21

تدابیر ریاض برای حج کرونایی

تدابیر ریاض برای حج کرونایی

عربستان سعودی از روز چهارشنبه میزبان جمعی از زائران مسلمان است که به سنت هرساله برای شرکت در مراسم حج به شهر مکه می‌روند.

به گزارش دولت بهار به نقل از يورو نيوز، با اين وجود امسال براي اولين بار در تاريخ نوين اين كشور، شمار زائران به دليل شيوع ويروس كرونا محدود شده است و تنها ۱۰ هزار نفر از شهروندان سعودي و زائران خارجي مقيم اين كشور اجازه دارند در حج شركت كنند.

سال گذشته شمار زائران حج ۲.۵ ميليون نفر بود و به سنت هرساله بخش زيادي از اين زائران نيز مسلماناني از ديگر كشورهاي جهان بودند.

امسال نمايندگان رسانه‌هاي خارجي نيز اجازه حضور در مراسم حج را ندارند.

شمار مبتلايان به ويروس كرونا در عربستان سعودي تا روز دوشنبه به حدود ۲۷۰ هزار نفر و شمار قربانيان آن به ۲۷۶۰ نفر رسيد.

عربستان سعودي مراسم حج را «بطور محدود» برگزار مي‌كند

رياض اعلام كرده است كه استفاده از ماسك براي همۀ زائران اجباريست. زائران از آخر هفتۀ گذشته به تدريج وارد مكه شده‌اند، دماي بدن آنها در بدو ورود اندازه گرفته شده و سپس در قرنطينه نگه داشته شده‌اند.

بر اساس سندي كه از سوي وزارت حج عربستان منتشر شده، به هر كدام از زائران كيف‌هايي داده شده است كه در داخل آن سنگريزه‌هاي استريل شده براي مراسم رمي جمرات، مواد ضدعفوني كننده، تعدادي ماسك، يك فرش كوچك براي نماز و همچنين يك دست لباس احرام گذاشته شده است.

دولت اعلام كرده است كه مراكز بهداشتي، كلينيك‌هاي سيار و آمبولانس‌هاي زيادي را در حالت آماده باش قرار داده تا در كوتاهترين زمان ممكن به نيازهاي بهداشتي زائران پاسخ دهند.

گردشگري مذهبي هر سال حدود ۱۲ ميليارد دلار براي عربستان سعودي درآمد دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب