1399/09/20-14:59

آلمان تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را یک سال تمدید کرد

به رغم تحرکات سعودی‌ها برای پایان تحریم تسلیحاتی این کشور از سوی آلمان، رسانه‌‌های آلمانی از تصمیم برلین برای تمدید یک ساله تحریم تسلیحاتی ریاض خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، رسانه‌های آلمان گزارش دادند که دولت این کشور تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری «آناتولی» در خبری به نقل از رسانه‌های آلمانی از قبیل خبرگزاری آلمان گزارش داد، دولت آلمان تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

طبق گزارش رسانه‌‌های آلمان، دولت این کشور همچنین تصمیم گرفته که مقررات مربوط به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را سخت‌تر و شدیدتر کند و مجوزهایی که قبلا برای صدور تسلیحات به ریاض به صورت موقت تعلیق شده بودند را کاملا باطل کند.

خبرگزاری آلمان البته گزارش داد، دولت این کشور برای باطل کردن مجوزهای معلق شده تسلیحاتی با عربستان سعودی یک استثنا قائل شده و آن قراردادهای مشترک با دیگر کشورهای اروپایی است.

تحریم تسلیحاتی آلمان علیه عربستان سعودی ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ماه) پایان می‌یافت و پیشتر رسانه‌ها از احتمال تمدید آن خبر داده بودند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مارس ۲۰۱۸ برای اولین بار هرگونه فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را ممنوع اعلام کرد اما این تحریم تا زمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ولی‌عهد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول به طور کامل اجرا نشد تا اینکه در نوامبر همان سال با قتل این نویسنده سعودی، تحریم تسلیحاتی نیز به طور کامل به اجرا در آمد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب