1403/02/04-01:09

سرطان در بیروت ۳۰ درصد افزایش یافته است

اقتصاد و سیستم برق لبنان خراب شده است و اکنون برق زیادی در محلی تولید می شود که اثرات مخربی بر کیفیت و سلامت هوا دارد.

به گزارش دولت بهار به نقل از گاردین، دود اغلب روزها بر فراز بیروت آویزان است، ابری قهوه‌ای رنگ که افق شهر را از مناره‌ها و برج‌های سیمانی تاریک می‌کند. تخمین زده می شود که از زمان فروپاشی اقتصادی کشور در سال ۲۰۱۹، حدود ۸۰۰۰ دیزل ژنراتور برق شهرهای لبنان را تامین می کنند. ژنراتورها در خیابان ها شنیده، بو و دیده می شوند، اما بدترین تاثیر آنها بر هوایی است که ساکنان شهر مجبور به تنفس هستند.

تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) منتشر می شود، نشان می دهد که اتکای بیش از حد پایتخت لبنان به ژنراتورهای دیزلی در پنج سال گذشته مستقیماً خطر ابتلا به سرطان را دو برابر کرده است. انکولوژیست ها می گویند که میزان تشخیص مثبت در حال افزایش است.

نجات سلیبا، شیمیدان اتمسفری که این مطالعه را رهبری می کرد، می گوید: «نتایج نگران کننده هستند. در منطقه مکاسد، یکی از پرتراکم‌ترین بخش‌های بیروت که مورد آزمایش قرار گرفت، سطح آلودگی ناشی از ذرات ریز – یعنی کمتر از 2.5 میکرومتر قطر (PM2.5) – به 60 میکروگرم در متر مکعب، چهار برابر بیشتر شد. سطح 15 میکروگرم در متر مکعب سازمان جهانی بهداشت می گوید افراد نباید بیش از 3 تا 4 روز در سال در معرض آن قرار گیرند.

از سال 2017، آخرین باری که AUB این اندازه‌گیری‌ها را انجام داد، سطح آلاینده‌های سرطان‌زای منتشر شده در جو در سه منطقه بیروت دو برابر شده است. سالیبا می گوید محاسبات نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان تقریباً 50 درصد افزایش یافته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب