1399/09/22-00:31

ونزوئلا حمله تروریستی به یک پالایشگاه در این کشور را خنثی کرد

وزیر نفت ونزوئلا می‌گوید نیروهای امنیتی این کشور طرح بمب‌گذاری در یکی از پالایشگاه‌های اصلی این کشور را خنثی کرده‌اند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، وزیر نفت ونزوئلا روز جمعه گفت نیروهای امنیتی این کشور توطئه حمله به یکی از پالایشگاه‌های کلیدی این کشور را خنثی کرده‌اند. 

«طارق الایسامی»، وزیر نفت ونزوئلا گفت نیروهای امنیتی روز پنجشنبه دو شهروند ونزوئلایی را دستگیر و مواد منفجره‌ای که آنها قصد داشتند در پالایشگاه «ال پالیتو» جاسازی کنند را ضبط کردند. 

تلویزیون ونزوئلا تصاویری از این مواد منفجره و برخی مواد دیگر را در تأیید اظهارات وزیر نفت این کشور پخش کرد. این دو متهم اعتراف کرده‌اند از مقام‌های کلمبیا دستور گرفته‌اند. 

الاسامی از کارکنان بخش نفت ونزوئلا خواست در بحبوحه تهدیدهای کشورهای دشمن مانند آمریکا و کلمبیا برای لطمه زدن به ونزوئلا، هوشیار باشند. 

دولت آمریکا در تلاش است دولت «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا را از قدرت عزل کند و در این راستا اقدام به اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور کرده است. 

 چند روز پیش مادورو  از خنثی شدن  طرح ترور خود در روز برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور خبر داده بود. 

او  سه شنبه  هفته گذشته هنگام سخنرانی در یک نشست مطبوعاتی گفت پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر توطئه‌ای برای ترور خودش در یک مرکز رأی‌گیری به مکان دیگری برای شرکت در انتخابات رفته است.  

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا در ژانویه سال ۲۰۱۹ با هماهنگی دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد و واشنگتن و گروهی از هم‌پیمانان این کشور به سرعت او را به رسمیت شناختند. 

دولت ترامپ بعد از اعلام حمایت از گوایدو تلاش‌هایی همه‌جانبه‌ای از کودتا، اعمال تحریم و جنگ رسانه‌ای را برای ساقط کردن دولت مادورو به کار گرفت، اما این تلاش‌ها سرانجام ناکام ماندند.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را تلاش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد. کشورهای روسیه، بلاروس، ایران،‌چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب