1403/02/07-23:31

اردوغان دیدار خود با بایدن در کاخ سفید را به تعویق انداخت

یک منبع و مقام ترکیه‌ای روز جمعه گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار با جو بایدن، همتای آمریکایی خود در کاخ سفید را به تعویق انداخته است.

به گزارش دولت بهار به نقل از بلومبرگ، این مقام ترکیه‌ای که خواستار عدم انتشار نام خود شد، گفت که به زودی تاریخ جدیدی برای این سفر تعیین خواهد شد.

این منبع گفت که این سفر ابتدا برای ۹ ماه مه برنامه ریزی شده بود، اما مشخص نیست چرا این سفر به تعویق افتاد.

در همین حال، یک مقام آمریکایی اشاره کرد که دیدار این دو رهبر عضو ناتو هرگز به طور رسمی اعلام نشده است.

رویترز هنوز نتوانسته است نظر مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا را دریافت کند.

دفتر اردوغان نیز سریعا درباره این تعویق سفر که بلومبرگ گزارش کرده بود، اظهارنظری نکرد.

آخرین سفر اردوغان به واشنگتن در سال ۲۰۱۹ بود که طی آن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا دیدار کرد. اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کردند.

روابط بین ایالات متحده و ترکیه به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است. اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

اردوغان طی روزهای اخیر به عراق سفر کرد. وی همچنین اخیرا با اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس در استانبول دیدار کرد که این اولین دیدار اردوغان و هیئت حماس به ریاست هنیه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از عملیات ۷ اکتبر بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب