1403/02/16-14:22

دکتر علیرضابیگی: نمی توان در عصر اینترنت و انفجار اطلاعات، فساد را پنهان کرد!

دکتر علیرضابیگی: نمی توان در عصر اینترنت و انفجار اطلاعات، فساد را پنهان کرد!

دکتر علیرضابیگی گفت: وقتی بر اثر نارضایتی و کاهش مشارکت مردم، دولتی مستقر می شود که بزرگترین رقیبش آرای باطله است افرادی ناتوان در آن مسئولیت می گیرند که توانایی برخورد با ناکارآمدی و فساد را ندارند.

دکتر احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، شامگاه پنجشنبه با حضور در گفتگوی مجازی با جمعی از فعالان رسانه ای و سیاسی تبریز در گروه اینستاگرامی " خیزش جوانان گام دوم انقلاب"  به سوالات طرح شده در موضوعات مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی پاسخ داد که در ادامه، خلاصه نظرات ایشان در پاسخ به سوالات مختلف درج می گردد.

➖ تنها چاره ما گردن نهادن به اراده ملت و بازگرداندن قدرت و ثروت به مردم و کاهش تصدی گری دولت هاست.
 
➖ برای رهایی از شرایط سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی موجود ، باید به نقطه ای برگردیم که اشتباه کرده و مردم را ناديده گرفتیم و به جای مردم تصمیم گرفتیم.

➖ منشا قدرت ، اراده مردم در بستر باورهای دینی است و تا زمانی که به این امر گردن ننهیم و طبق اصول انقلاب و اراده مردم عمل نکنیم نمی توانیم ادعای اصولگرايی نماییم.

➖ قبل از آنکه با دول خارجی به تفاهم برسیم باید با مردم خودمان به تفاهم برسیم.

➖ تفاهم با مردم و انسجام و وحدت ملی، پیش نیاز موفقیت در روابط خارجی است.

➖ اگر حرکت غرورآفرین و بازدارنده ایران در برابر رژیم صهیونیستی آنگونه که در دنیا انعکاس یافت در داخل بازتاب نمی یابد به این دلیل است که سرمایه اجتماعی در طی سالیان اخیر کاهش یافته است.

➖ مساله گشت ارشاد از جمله موضوعات تنش زا در جامعه است و در شرایطی که با هزاران تنش در روابط خارجی مواجهیم ، متأسفانه این مساله تمامی مسائل را تحت الشعاع خویش قرار می دهد.

➖ برای مردم سوال است چرا به همان اندازه که روی حجاب تاکید داریم ، روی حقوق ملت و بهره برداری صحیح از منابع کشور تاکید نمی کنیم!

➖ در عصر اینترنت و انفجار اطلاعات، نمی توان فساد را پنهان کرد.

➖ وقتی بر اثر نارضایتی و کاهش مشارکت مردم، دولتی مستقر می شود که بزرگترین رقیبش آرای باطله است افرادی ناتوان در آن مسئولیت می گیرند که توانایی برخورد با ناکارآمدی و فساد را ندارند.

➖ توسعه نظارت مردم و رسانه ها و بازگرداندن قدرت به مردم می تواند جلوی بسیاری از مفاسد را بگیرد.

➖ دخالت نمایندگان در انتصابات به منزله یک سم مهلک است!

➖ از مجلسی که ۲۲۰ نماینده آن برای به قدرت رسیدن رییس جمهور نامه می نویسند و بعدا سهم خواهی کرده و بعضا در انتصابات دخالت می کنند انتظار نمی رود که بتوانند به ناکارآمدی های موجود اعتراض نمایند.

➖ بسیاری از نمایندگانی که در هنگام اعتراض به رانت هایی نظیر شاسی بلندها ، برخی فسادها ، ممانعت از نطق و رد صلاحیت بنده ساکت بودند، از من انتظار اعلام حمایت در رقابت های انتخاباتی داشتند.

➖ در رقابت های موجود له یا علیه هیچ کاندیدایی اعلام نظر نکرده و حمایت نکرده ام.

➖ علیرغم تمامی محدودیت ها ، هم چنان در مسیر اعتقاد به انقلاب ، نظام و مردم ثابت قدم هستم.

➖ سیاست ما در دولت دکتر احمدی نژاد،  تلاش برای بازگرداندن نقش بین المللی و تاریخی تبریز و آذربایجان بود.

➖ پیوستگی قومی بر خلاف تصور و توهم برخی افراد یک تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.

➖ از ظرفیت پیوستگی قومی می توان علاوه بر داخل مرزها ، در ارتباط با کشورهای پیرامونی جهت تاثیر بر سیاست های آنها استفاده کرد.

➖ تامین مسکن برای هم هم‌میهنان از وظایف مصرح دولتها در قانون اساسی است.

➖ در دولت نهم و دهم بر اساس وظایف قانونی و مرام نامه دولت در راستای بازگرداندن ثروت مردم به خودشان ، مساله تامین مسکن در اولویت امور دولت بود.

➖ تامین بیش از ۲۵۰ هزار مسکن شهری و روستایی و ذخیره سازی آب فراتر از ۴ میلیارد مکعب ، از جمله اقدامات بنده در دوران استاتداری آذربایجان شرقی بود.

➖ نامه دکتر احمدی نژاد به بن سلمان با موضوع دعوت به رعایت اصول انسانی و اسلامی را کرنش در برابر ظالم تعبیر کردند و بعدها با تغییر سیاست نظام در برابر عربستان و کشورهای عربی ، حقانیت موضع دکتر احمدی نژاد اثبات گردید.

➖ در شرایطی که حتی محکومین سال ۸۸ در تریبون ها و صدا و سیما در هر موردی اظهار نظر می کنند دکتر احمدی نژاد از امکان دسترسی به این امکانات محروم است و بعد انتظار دارند در مورد تمامی مسائل اظهارنظر نماید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب