1403/02/17-15:57

حمله به رفح به معنای قتل‌عام ساکنان است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که حمله به رفح به معنای یک نسل‌کشی بزرگ است و آمریکا باید فورا جلوی آن‌ را بگیرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (دوشنبه) در خصوص یورش زمینی ارتش اسرائیل به شهر رفح هشدار داد و آمریکا را مسئول اقدامات صهیونیست‌ها دانست.

به نوشته خبرگزاری وفا، او گفت: «دولت آمریکا که حمیت مالی و نظامی را برای رژیم اشغالگر فراهم آورده و مقابل جامعه جهانی برای توقف جنگ ایستاده است، نتانیاهو و سران این رژیم را برای ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین چه در غزه، چه در کرانه باختری تشویق می‌کند، همانند اتفاقی که در طولکرم و اطراف آن رخ داد».

ابوردینه تأکید کرد که حمله به رفح به معنای قتل‌عام و آواره شدن 1.5 میلیون نفر است و رام‌الله از دولت آمریکا می‌خواهد تا فوری مانع «نسل‌کشی» و «کوچ اجباری» ساکنان رفح شود و رژیم اسرائیل برای نقض جدی قوانین بین‌المللی پاسخ‌گو کند.

در این خصوص روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرده است که ارتش اسرائیل، در آستانه حمله برنامه‌ریزی شده خود به رفح از فلسطینیان درخواست کرده تا شرق رفح را تخلیه کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا فلسطینیان را به مناطق المواصی و خان یونس منتقل کند و برخلاف انتقادات شدید بین‌المللی حملات زمینی به رفح را به بهانه نابودی حماس آغاز کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب