1399/09/26-23:06

دلایل زیادی وجود دارد که مدرک تحصیلی رئیس جمهور معتبر نیست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دلایل فراوانی درباره عدم تایید مدرک تحصیلی رئیس جمهور وجود دارد، گفت: متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیشنهادی مطرح کرد که عبارت «کسانی که داوطلب ریاست جمهوری هستند در ۳۰ سال منتهی به زمان ثبت نام باید به صورت پیوسته در ایران زندگی کرده و اقامت داشته باشند» به جزء ۲ بند الف ماده ۱ این طرح افزوده شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم در تشریح دلایل این پیشنهاد توضیح داد: در طول ۴۰ سال گذشته آسیب هایی از سوی افرادی که وابستگی فکری و اندیشه ای به کشور نداشته و در طول مدت تحصیل در کشورهای بیگانه، حضور و اقامت داشته اند، متوجه کشور شده است، چرا که این افراد با فرهنگ سایر کشورها خو گرفته اند.

وی اضافه کرد: هرچند مدرک آقای روحانی مورد تایید نبود، اما متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند. دلایل فراوانی مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی ایشان مورد تایید نیست، وجود دارد.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به پیشنهاد این نماینده گفت: نکته مدنظر شما در پیشنهاد آقای نبویان مبنی بر «نداشتن تابعیت و اقامت کشورهای دیگر در گذشته و حال» دیده شده بود که روز گذشته به تصویب رسید، چرا که «گذشته» در این پیشنهاد معنای مطلق دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم جهت ثبت در مشروح مذاکرات، گفت: سفرا، دانشجویان و افرادی که ازسوی دولت ماموریت دارند، مستثنی هستند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب