1399/09/29-13:07

آمریکا کنسولگری‌های خود را در روسیه تعطیل می‌کند

آمریکا کنسولگری‌های خود را در روسیه تعطیل می‌کند

آمریکا در حال حاضر، دو کنسولگری در روسیه دارد که در ادامه تنش‌های دیپلماتیک که از سال ۲۰۱۷ بین دو کشور حاکم است؛ یکی از آنها را به طور دائم و دیگری را به طور موقت تعطیل خواهد کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از هیل، وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای خطاب به کنگره، از تصمیم برای تعطیلی کنسولگری‌های خود در روسیه خبر داد.

در حال حاضر، آمریکا فقط دو کنسولگری در روسیه دارد که ساختمان مستقر در «ولادی‌وستوک» به طور دائمی و ساختمان مستقر در «یکاترین برگ» به طور موقت تعطیل خواهند شد.

ادعا می‌شود که این اقدام با توجه به تصمیم سال ۲۰۱۷ مسکو مبنی بر کاهش شمار دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در روسیه، اتخاذ شده است.

به این ترتیب، سفارت آمریکا در مسکو تنها مرکز دیپلماتیک دولت واشنگتن در داخل خاک روسیه تلقی خواهد شد و بالطبع ارائه خدمات روادید برای طرفین آمریکایی و روسی مشکل‌تر از سابق خواهد شد.

زمان دقیق تعطیلی دو کنسولگری اعلام نشده اما پیشتر کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ نیز به دلیل جنگ دیپلماتیک روسیه و غرب که منشاء آن مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس روسی-انگلیسی است، تعطیل شده بود.

تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تعطیلی دو کنسولگری دیگر، سه روز قبل از علنی شدن حمله هکری به وزارت‌خانه‌های آمریکا، به کنگره ابلاغ شده است.

دولت واشنگتن مدعی است روسیه پشت این حملات سایبری است- ادعایی که از جانب دولت مسکو رد می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب