1399/09/29-20:52

ترامپ: هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند کار روسیه است

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حملات سایبری به چندین نهاد فدرال و شرکت آمریکایی، از اینکه رسانه‌ها و مقامات کشورش هرگونه خرابکاری در آمریکا را به روسیه نسبت می‌دهند، به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شنبه شب به وقت تهران توئیت‌هایی درباره حملات سایبری تازه افشا شده به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی منتشر کرد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «این حملات سایبری در رسانه‌های اخبار جعلی بسیار بزرگتر از واقعیت هستند. من کاملاً در جریان قرار گرفته‌ام و همه‌چیز به‌خوبی تحت کنترل است. هر اتفاقی که رخ می‌دهد، فریاد روسیه، روسیه، روسیه در رسانه‌های جریان چلاق [طعنه ترامپ به رسانه‌های جریان اصلی آمریکا] بلند می‌شود که تا حدی زیادی دلایل مالی دارد.»

وی در توئیت دیگری ادامه داد: «اغلب آنها وقتی صحبت از اینکه شاید (فقط شاید) کار چین باشد مطرح میشود، از کار می‌افتند و تبدیل به سنگ می‌شوند! ممکن است ماشین‌های رأی‌گیری مضحک مورد استفاده در این انتخابات، که من مطمئناً در آن پیروزی بزرگی کسب کردم، نیز در این حملات سایبری دچار آسیب شده و تبدیل به ابزارهای فاسدتر و آزاردهنده‌تر برای آمریکا شده باشند.»

ترامپ در حالی رسانه‌ها را مسئول اصلی نام بردن از روسیه در قضیه حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی معرفی کرده است که چندین نفر از مقامات بلندپایه دولت خود او از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه چنین اتهامی را علیه روسیه مطرح کرده‌اند؛ اتهامی که روسیه قاطعانه آن را رد کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب