1399/10/03-19:57

روسای جمهوری پیشین روسیه مادام العمر سناتور می شوند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن روسای جمهوری پیشین روسیه اجازه می یابند مادام العمر سناتور (عضو شورای فدراسیون روسیه) شوند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، این قانون با عنوان «ترتیب تشکیل شورای فدراسیون» در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر شد و مطابق آن رئیس جمهوری روسیه پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود ، می تواند بصورت دائم عضو  شورای فدراسیون روسیه باشد.  

بر اساس این قانون به رئیس جمهوری روسیه پس از پایان دوره ریاست جمهوری  سه ماه فرصت داده می شود تا مدارک لازم برای عضویت در شورای فدراسیون را به مجلس علیای پارلمان روسیه بدهد.

شورای فدراسیون مجلس علیای پارلمان روسیه است و ۱۷۵ عضو دارد و از هر جمهوری و استان روسیه دو نفر در آن عضویت می یابند و لایحه ها و طرح های قانونی پس از تصویب در مجلس دومای روسیه باید در شورای فدراسیون نیز تصویب شود و پس از آن رئیس جمهوری این لوایح و طرح ها را امضا می کند تا اعتبار قانونی بیابد.

پوتین قانون دیگری را امضا کرد که روسای جمهوری پیشین روسیه مادام العمر مصونیت قضایی می یابند 

  این قانون با عنوان «افزایش تضمین ها برای روسای جمهوری پیشین روسیه و اعضای خانواده آنها» در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر شده است.

مطابق این قانون، رئیس جمهوری روسیه با پایان دوره ریاست جمهوری، مصونیت قضایی می یابد و وی را نمی توان تحت پیگرد قضایی قرار داد یا دستگیر، بازداشت یا بازجویی کرده و خانه وی را مورد بازبینی قرار داد.  

این اصول شامل مسکن رئیس جمهوری سابق روسیه و مکان خدمتی و وسایل نقلیه و وسایل ارتباطی و اسناد  وی می شود.  

بر  اساس قانون، این امتیازات را شورای فدراسیون پس از اتهام دومای روسیه به رئیس جمهوری سابق و بررسی و تایید آن به اتهام خیانت به دولت روسیه یا جرایم بسیار سنگین می تواند لغو کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب