1403/03/27-14:49

هوا پایتخت برای همه گروه‌ها ناسالم شد

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر (بعد ازظهر یکشنبه) بر روی عدد ۱۷۶ قرار گرفته و وضعیت هوا ناسالم برای همه گروه‌ها است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران با میانگین ۱۷۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی است در این شرایط به کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود در فضای باز تردد نکنند و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده کنند.

این در حالی است که هم اکنون وضعیت هوا در ایستگاه‌های مناطق ۱، ۶، ۷، ۸، ۱۳ و ۲۲ وضعیت بنفش (بسیار ناسالم) و سایر مناطق در شرایط قرمز (ناسالم برای تمام گروه سنی) است و در این شرایط به مردم توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کرده و تردد کودکان و همچنین افراد بیمار قلبی و ریوی و زنان باردار نیز مطلقا ممنوع است.

کیفیت هوا در ۲۴ گذشته نیز با میانگین ۱۱۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه سنی حساس بود.

شهروندان تهرانی‌ از ابتدای امسال تاکنون، پنچ روز هوای پاک و ۷۳ روز هوای سالم و ۹ روز هم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب