1399/10/05-13:12

فریبا: دیاباته برسد خط حمله استقلال راه می‌افتد

فریبا: دیاباته برسد خط حمله استقلال راه می‌افتد

پیشکسوت استقلال گفت: خط حمله آبی‌پوشان با حضور «شیخ دیاباته» متفاوت خواهد شد و او می‌تواند گل‌های زیادی را به ثمر برساند و وقتی که او به شرایط مورد نظر برسد همان خط حمله زهردار فصل گذشته راه خواهد افتاد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «بهتاش فریبا» اگرچه اعتقاد دارد استقلال در این فصل خوب بازی نمی‌کند و فرصت‌های کمتری را برای گل زدن ایجاد می‌کند اما به آینده این تیم با «محمود فکری»  امیدوار است. او می‌گوید: در نظر داشته باشید تیم فکری از نظر امتیازی خوب کار کرده و در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد.

وی یادآور شد: سرمربی استقلال در این فصل نفرات خود را به طور کامل در اختیار نداشت و زمانی باید از وی توقع داشت که همه تیمش را بتواند به زمین بفرستد.

استقلال روز چهارشنبه (۱۰ دی) و در هفته نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۶:۲۰ در سیرجان باید به مصاف گل‌گهر برود.

پیشکسوت استقلال روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره شرایط استقلال حرف زد، متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

استقلال با گل‌گهر سیرجان بازی دارد، بازی با تیم «امیر قلعه‌نویی»...

به طور حتم بازی آسانی پیش روی استقلال نیست و آنها مصاف دشواری را با شاگردان «امیر قلعه‌نویی» پیش رو خواهند داشت، این تیم در این فصل عملکرد خیلی خوبی داشته و تا اینجای کار صدر جدول را در اختیار گرفته است، ضمن اینکه قلعه‌نویی سال‌ها سرمربی استقلال بوده و یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران محسوب می‌شود.  او در کارش توانمند است و به طور حتم استقلال را به خوبی می‌شناسد.

کدام تیم برنده این بازی خواهند بود؟

هر تیمی که بتواند از فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را ببرد و بتواند در این بازی اشتباهات کمتری را داشته باشد. این مسابقه بازی ویژه‌ای برای هر ۲ تیم خواهد بود و هیچ‌کدام دوست ندارند در این جدال شکست بخورند.

استقلال در دیدار با ذوب‌آهن نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد؟

استقلال در صورتی که می‌توانست ذوب‌آهن را شکست دهد و سه امتیاز بازی را به دست آورد علاوه بر اینکه در صدر جدول جایگاهش را تثبیت می‌کرد می‌توانست با روحیه و انگیزه بیشتری دیدارهای آینده را پیگیری کند اما دو امتیاز مهم و حساس را از دست داد که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. «محمود فکری» در این بازی نتوانست از همه نفرات و ظرفیت‌های تیم خود بهره لازم را ببرد  و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد.

ولی استقلال خوب بازی نمی‌کند؟

این یک حقیقت است و نمی‌توان منکر آن شد. استقلال خوب بازی نمی‌کند و در جریان مسابقه فرصت‌های کمتری را برای گل‌زدن ایجاد می‌کند که این یک اشکال و ایراد بزرگ محسوب می‌شود.

 برای حل این مشکل باید چه کار کرد؟

این به مربیان استقلال بستگی دارد و آنها به طور کامل نقاط ضعف و قدرت استقلال را رصد می‌کنند و حتما تلاش خود را انجام می‌دهند تا شرایط بهتر و مطلوب‌تری را برای تیم فراهم کنند. یکی از ایراداتی که به خط هافبک استقلال وارد است این است که طراح ندارد و بازیکنی نیست که بتواند بهترین فرصت‌ها و موقعیت‌ها را برای بازیکنان دیگر فراهم کند. اگر بازیکنی این خصوصیت فنی را داشت خیلی از مشکلات قابل حل می‌شد. در این هفت بازی که استقلال در لیگ برتر انجام داده در هر مسابقه ترکیب خط میانی آبی‌پوشان تغییر کرده است، آنها با نفرات جدید به میدان رفته‌اند و این موضوع‌ باعث عدم هماهنگی میان سایر نفرات می‌شود. من منکر انتقاد نیستم اما حرفم یک چیزی است.

چه چیزی، چه زمانی می‌توان انتقاد کرد؟

باید به کادر فنی فرصت داد تا از همه نفرات خود استفاده کند و در صورتی که همه مجموعه تیم را در اختیار داشت و زمانی که نتوانست به موفقیت برسد باید انتقادات را مطرح کرد، البته این را هم در نظر داشته باشید تیم فکری از نظر امتیازی خوب کار کرده و در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد، من یک پرسش از شما دارم.

چه پرسشی؟

استقلال به صدر جدول چند امتیاز اختلاف دارد؟

۲ امتیاز.

این خیلی زیاد است؟  آیا نمی‌توان این فاصله امتیازی را جبران کرد؟  در این شرایط نباید همه از تیم و کادر فنی انتقاد کنند، بلکه باید راهکار بدهند و کمک کنند تا استقلال بتواند به موفقیت برسد. فاصله این تیم فقط و فقط و فقط با صدر جدول ۲ امتیاز است که می‌توان جبران کرد. به طور حتم روند استقلال در هفته‌های آینده شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

غیبت «شیخ دیاباته» چقدر در روند هجومی استقلال تاثیرگذار بوده است؟

«شیخ دیاباته» یکی از بهترین‌هاست، او فصل گذشته نقش اول را در خط حمله استقلال ایفا کرد و با گل‌هایی که به ثمر رساند توانست عنوان آقای را به دست آورد. خط حمله استقلال با رسیدن دیاباته متفاوت خواهد شد و او می‌تواند گل‌های زیادی را به ثمر برساند. مطمئن باشید وقتی این بازیکن به شرایط مورد نظر برسد همان خط حمله زهردار فصل گذشته راه خواهد افتاد. شیخ و «مهدی قایدی» با یکدیگر هماهنگی کاملی داشتند و به خوبی همدیگر را در زمین پوشش می‌دادند. آنها شناخت و درک کاملی به عملکرد هم داشتند و هیچ تیمی قدرت کنترلشان را نداشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب