1403/04/11-13:38

روند برداشت آب زیرزمینی در دولت دکتر احمدی نژاد کاهشی بود

 روند برداشت آب زیرزمینی در دولت دکتر احمدی نژاد کاهشی بود

رسانه های تحت انقیاد جریان مدعی اصلاح طلبی بارها به سخنان کذب عیسی کلانتری وزیر کشاورزی هاشمی و خاتمی در خصوص بیلان منابع آب زیرزمینی کشور استناد جسته اند تا آنجا که بر اثر تکرار زیاد، خودشان هم این اکاذیب را باور کرده اند.

به گزارش دولت بهار، طبق نمودار زیر، روند برداشت از آبهای زیرزمینی در دولت های هاشمی و خاتمی پیوسته رو به افزایش بوده و در دولت دکتر احمدی نژاد به رغم افزایش صدها هزار هکتار به زمین های زیر کشت کشور، روند نزولی بسیار قابل توجهی را پیدا کرده است.

دلیل این امر را می توان در شناسایی و ضابطه مند کردن چاه های غیر مجاز آب و تقلیل برداشت آب های زیرزمینی در پایان دولت دکتر احمدی نژاد نسبت به سال ۱۳۷۶ یعنی اولین سال شروع به کار دولت هفتم دانست که کار بسیار بزرگی بود و عجیب است که افرادی مانند عیسی کلانتری و رسانه های همسو با وی، این حقیقت روشن را کاملا وارونه نشان داده و همچنان اکاذیب خود را تکرار می کنند!

همچنین در دولت های نهم و دهم در هر سال یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی از سیستم های آبیاری تحت فشار بهره مند شدند تا انجا که در هشت سال دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بیش از ۸۰۶ هزار هکتار زمین با سیستم تحت فشار آبرسانی شد. این رقم بیش از ۱.۶ برابر زمین هایی است که از ابتدای انقلاب تا سال ۸۳  با این روش آبرسانی شدند.

نمودار مصرف آب های زیر زمینی در کشور نشان می دهد که حرفهای این فرد (کلانتری)، کاملا کذب و بی پایه و اساس بوده و نه فقط مجوزی برای حفر چاههای جدید صادر نشد بلکه برداشت اینگونه آب ها نیز در دولت دهم به شدت کاهش یافت.

نظرات

  • ناشناس 11 تیر

    من به خوبی به یاد دارم در زمان رفسنجانی و خاتمی به مردم توصیه می‌کردند که برای شستن حیاط منزل و خودرو و پر کردن استخرهای خانگی و... از آب چاه استفاده کنند. یعنی رسما مردم را تشویق به حفر و استفاده از آب چاه حتی در منازل می‌کردند و حالا که فهمیده‌اند که این خریتشان مثل سایر خریتهایشان نه تنها مفید نبوده بلکه برای محیط زیست مضر هم هست، می‌خواهند این خریت خود را مانند سایر خریتهایشان به گردن دکتر احمدی نژاد بیاندازند که این امر نشان دهنده اوج بی‌شرفی آنهاست.

  • کوربادچشم دشمنان احمدینژاد 11 تیر

    کوربادچشم بدخواهان ودشمنان آقای احمدینژاد

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب