1399/10/10-15:09

آمریکا در اندیشه افزودن نام کوبا به فهرست حامیان تروریسم

وزارت خارجه آمریکا طرح اعلام کوبا به عنوان کشور حامی تروریسم را بررسی می‌کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع مطلع می‌گویند وزیر خارجه آمریکا طرحی برای افزودن نام کوبا به فهرست کشور‌های حامی تروریسم را در سر دارد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد مایک پمپئو قرار است به زودی درباره طرحی تصمیم گیری کند که بر مبنای آن درخواستی برای اعلام کردن نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم مطرح است.

این رسانه آمریکایی به جزئیات دیگر و بهانه‌های احتمالی مقامات این کشور برای اقدام علیه کوبا اشاره‌ای نکرد، اما خصومت دیرینه میان واشنگتن و هاوانا در برگیرنده دلایل عمده دولت دونالد ترامپ خواهد بود.

واشنگتن، کوبا را به مدت شش دهه است که محاصره اقتصادی، تجاری و مالی کرده است. درست از زمانی که مقامات کوبا پالایشگاه‌های نفت این کشور را که آمریکا ادعای تملک آن را داشت ملی اعلام کردند. هاوانا سالانه پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار رفع تحریم‌های خود است به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  اخیرا بار دیگر بر اساس «قانون تجارت با دشمن» یک سال دیگر محدودیت‌های تجاری علیه کوبا را تمدید کرد.

دولت آمریکا که خود بزرگترین حامی تروریست در سراسر جهان است کشور‌های مخالف خود از جمله کشور‌های آمریکایی لاتین را به بهانه حمایت از تروریست و نقض حقوق بشر هدف قرار می‌دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب