1399/10/14-00:12

بی‌کفایتی روحانی به قطع برق وسط بخبندان زمستان رسید!

قطع گاز نيروگاهها موجب خاموشي ناگهاني برق مناطقي از بجنورد، مركز خراسان شمالي و چهار شهرستان ديگر اين استان و غافلگيري مردم شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ايرنا، اين قطعي برق كه بدون اطلاع قبلي صورت گرفت، بخش هاي زيادي از مناطق شهري و روستايي شهرستانهاي بجنورد، شيروان، اسفراين، مانه و سملقان و فاروج را در تاريكي فرو برد. اين خاموشي از حدود ساعت ۱۸ شامگاه شنبه آغاز شد و حدود ۲ ساعت به طول انجاميد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: باتوجه به برودت هوا در كشور، افزايش مصرف گاز خانگي سبب افت فشار گاز و قطع گاز در بيشتر نيروگاه هاي توليد برق شده است كه اكنون عمده نيروگاه ها از سوخت جايگزين براي توليد برق استفاده مي كنند.

عليرضا صبوري افزود: مشكل سوخت نيروگاه ها سبب شده نيروگاه ها كمتر از ظرفيت هميشگي توليد داشته باشند و نيروگاه سيكل تركيبي شيروان در خراسان شمالي نيز، به عنوان تامين كننده برق استان، اكنون با ظرفيتي كمتر از يك ششم ظرفيت رسمي توليدي خود فعاليت مي كند.

وي گفت: با توجه به مشكلات محدوديت سوخت رساني به نيروگاه ها و كاهش توليد برق، تراز مصرف از توليد برق پيشي گرفته است و براي اولين بار در زمستان امسال با قطعي گسترده برق در كشور مواجه شديم كه بخش زيادي از شهرستان هاي بزرگ خراسان شمالي نيز اين قطعي را تجربه كردند.

صبوري در خصوص اطلاع ندادن اين قطعي به شهروندان گفت: قطعي برق در خراسان شمالي نيز بدون اطلاع قبلي و به دستور ديسپاچينگ ملي اعمال شد كه در شهرستان هاي بجنورد، شيروان، اسفراين، مانه و سملقان و فاروج به مدت يك ساعت تا يك ساعت و ۴۰ دقيقه به طول انجاميد.

وي با بيان اينكه از فردا جدول برنامه قطعي برق در مناطق مختلف استان تهيه و از طريق رسانه ها و فضاي مجازي اطلاع رساني خواهد شد، از مردم خواست كه با كاهش مصرف انرژي هاي گاز و برق، به تامين بخشي از سوخت نيروگاه ها و كاهش خاموشي ها كمك كنند.

شركت برق خراسان شمالي ۳۶۷ هزار مشترك دارد كه از اين تعداد ۳۰۸ هزار مشترك معادل ۸۴ درصد مربوط به مشتركان بخش خانگي، چهار درصد ادارات و دستگاه‌هاي خدمات رسان، يك درصد بخش كشاورزي، كمتر از يك درصد صنعتي و ۱۰ درصد مربوط به ساير مصارف است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب