1399/10/21-11:34

بازداشت عاملان ترور خبرنگاران و فعالان مدنی در افغانستان

دولت افغانستان از بازداشت شماری از قاتلان و عاملان ترور خبرنگاران و فعالان مدنی در این کشور خبر داد و اعلام کرد که آنها اعضای گروه طالبان هستند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان در نشست شش و نیم صبح خود اعلام کرد که دو نفر در ارتباط با ترور یوسف رشید رئیس یک نهاد انتخاباتی در کابل بازداشت شدند که به جرم خود اعتراف کرده اند.

وی همچنین افزود: دو تن در پیوند با ترور یک خلبان نیروی هوایی ارتش که روز جمعه در منطقه پنجم شهر کابل ترور شده بود، دستگیر شده اند که به جرم خود اعتراف کرده اند.

پیش از این نیز وزارت کشور افغانستان از بازداشت عاملان ترور خبرنگار رادیو آزادی در هلمند و ترور خبرنگار الجزیره در غزنی خبر داده و گفته بودند که افراد بازداشت شده اعضای طالبان و از جمله پنج هزار زندانی آزاد شده طالبان هستند.

همچنین پیش از این دولت افغانستان اعلام کرده بود که دو تن را در رابطه با ترور یما سیاوش مجری سابق طلوع نیوز دستگیر کرده و از ادامه کار در این روند و بازداشت باقی عاملان خبر داده بود.

اما اکنون امرالله صالح گفته است که بازداشت شدگان عامل ترور یوسف رشید، عضو شبکه‌ای از گروه طالبان به نام «مسلمیار» است که در استان لوگر در همسایگی کابل فعالیت دارند.

این در حالی است که گروه طالبان دست داشتن در این ترورها را رد و آن را محکوم کرده است.

ترورهای هدفمند طی چند ماه اخیر بویژه خبرنگاران، نگرانی های جدی نهادهای داخلی و خارجی را درپی داشته و آن را در راستای خاموشی آزادی بیان تحلیل و تفسیر کرده اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب