1399/11/01-01:06

دکتر احمدی نژاد: این دولت اعتبار نظام آماری کشور را نابود کرد!

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

یکی از کارهای زشتی که در این دولت انجام شد، اعتبار نظام آماری کشور را نابود کردند یعنی گفتند هر چه قبلی ها گفتند بیخود گفتند و برای خودشان یک آماری دادند و باعث شدند تا اعتبار از بین برود.

تورم 40 درصد مال چه سالی است؟ شما همین الان به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید. در سال 91، 30.5 درصد است. تورم نقطه به نقطه 40 درصد مال چه زمانی است که آن را هزار بار بر سر دولت ما کوبیدند؟ " همین آقای رئیس جمهور دو میلیون بار گفته 48 درصد را پایین آوردیم، 40 درصد را پایین آوردیم! " مال چه زمانی است؟ این مربوط به آذر 92 است. در حالی که در 5 ماه اولی که ما بودیم، نقطه به نقطه کاهشی بوده است.

همین الان آقای روحانی می گوید ما در فلان سال با 13 درصد رشد اقتصادی، بزرگترین رشد اقتصادی را در دنیا داشتیم و نمی گوید فقط برای نفت بوده است و بقیه کشور در رکود بوده است ولی به دولت ما که می رسد می گویند 6 و 8 درصد، 12 درصد، 15 درصد، ولی نمی گوید که این مال نفت بوده است. من می خواهم همین را روشن کنم. ما باید عالمانه و با یک متر بسنجیم. وقتی نفت را تحریم می کنند آن هم پایین می آید.

چند رسانه نوشتند که تورم 40 درصد؟ اولا ما تورم 49 و نیم درصد را در زمان آقای هاشمی داشتیم و 40 درصد را در زمان آقای روحانی.

من به شما از بانک مرکزی می گویم که ضریب جینی کاهش پیدا کرده و مصرف کل هم بالا رفته است. به هر دانشجوی اقتصاد سال دوم هم که این را بگویید، می گوید وضع بهتر شده است. من به شما کدهای عینی می دهم و می گویم 6 و 6 دهم میلیون نفر صاحب خانه شدند، 6 و نیم میلیون نفر به کسانی که دفترچه تامین گرفتند اضافه شده است.

یک واژه جدید به اسم خالص اشتغال درآوردند که من نمی فهمم یعنی چه؟ این را فقط برای دولت ما درست کردند. در دولت ما اشتغال کاهش پیدا کرده و در دولت فعلی اضافه شده است که 7 سال است رشد اقتصادی مجموعا منفی است؟!

این نیست. اولا آن آقایی که مشاور بود این را از خودش اختراع کرد، اصلا اینطور نیست. ما یکسری معیار داریم، ما که پایگاه اطلاعاتی جامع نداریم و صرفا یک برآورد است. وقتی ما می گوییم 6 و 6 دهم میلیون نفر به خانواده تامین اجتماعی اضافه می شود این باید یکجا شاغل شده باشد تا بتواند دفترچه تامین اجتماعی بگیرد، کارفرما لازم دارد، باید او را معرفی کنند و ماهانه بریزد، از حقوقش کم می کنند. 6 و 6 دهم میلیون در دولت ما اضافه شده است (در سایت تامین اجتماعی سال به سال ببینید). اگر کسی بیکار بوده و خودش بیمه شده است پس درآمدی داشته که خودش را بیمه کرده است. از کجا درآمد داشته؟ اینطور حرف زدن که اشتغال خالص منفی بوده چه معنی دارد؟

این آمار رسمی نیست. خالص آمار یک شاخصی است که در کل دنیا چنین شاخصی وجود ندارد. این شاخص را آن آقای مشاور درست کرد که پدر دولت فعلی را درآورد. فقط مسکن مهر، در 4 سال دوم، 2 میلیون شغل درست کرد. هر یک واحد مسکن، 2 نفر کارگر دائمی دارد که بعد تعطیل شد. کل صنعت ما هرچقدر که بوده 2 برابر شده است و بعضی جاها 3 برابر شده است. سالی که ما تحویل گرفتیم صنعت سیمان ما 32 میلیون تن ظرفیت تولید بوده با 32 میلیون تن تولید که با فشار تولید می کرد، وقتی که ما تحویل دادیم، 86 میلیون تن ظرفیت تولید بود با 55 میلیون تن تولید. این آمار موجود است.

من دارم به شما عدد می گویم. ما صادر کننده کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) شدیم یعنی از وارد کننده، به صادر کننده تبدیل شدیم. شما به سایت وزارت صنایع بروید و سال تاسیس کارخانه ها را ببینید. در شیشه، خودرو، فولاد، مس، آلومینیوم، صنایع لوازم خانگی و... همین است متوسط صنعت ما 2 برابر شده است. صادرات غیر نفتی ما 7 برابر شده است. اما هیچ شغلی را درست نکرده؟! من نمی دانم که شغل را چگونه تعریف کرده است! اما دولتی که در 7 سال کلا منفی بوده، یعنی متوسط رشد اقتصادیی اش منفی بوده، مصرف کل به شدت کاهش پیدا کرده، ضریب جینی افزایش پیدا کرده اما 5 الی 6 میلیون شغل درست کرده! من واقعا متوجه نمی شوم.

کسی بیاید و این محاسبات را در تلویزیون، پای تخته بنویسد یا محاسبات را منتشر بکنند وگرنه شما هرجوری می توانید آمار بدهید. با آمار همه جوره می شود بازی کرد. مهم است که شما آن را از کجا بگیرید و چگونه منعکس کنید. شما باید متری بدهید و همه دولت ها را با آن متر اندازه گیری کنید نمی شود یک دولت را با یک متر اندازه گیری کنید و دولت دیگر را با متری دیگر، این فریب کاری است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب