1399/11/01-18:50

دموکرات‎ها خواستار تشدید تحریم‎ها شدند

دموکرات‌های کنگره در جلسه استماع کمیته مالی سنا از گزینه پیشنهادی بایدن برای اداره خزانه‌داری آمریکا درخواست کردند که تحریم‌ها علیه دشمنان آمریکا را تشدید کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، دموکرات‌های سنا روز گذشته (سه‌شنبه) از «جنت یلن» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای اداره خزانه‌داری درخواست کردند تا در مقایسه با دولت «دونالد ترامپ»، تحریم‌ها علیه رقبا و دشمنان ایالات متحده را تشدید بخشد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، دموکرات‌های سنا در جلسه استماع کمیته مالی سنا با انتقاد از سیاست‌های ترامپ در قبال دشمنان واشنگتن، خواستار مواضع سرسختانه‌تر خزانه‌داری در قبال کشورهای خارجی شدند که با ایالات متحده همسو نیستند.

«ماریا کنتول» سناتور ایالت واشنگتن در این خصوص گفت: «دولت ترامپ نتوانست در زمینه تحریم‌ (کشورهای دیگر) تهاجمی باشد».

این سناتور دموکرات سپس از گزینه پیشنهادی بایدن برای اداره خزانه‌داری آمریکا خواست که از تحریم‌ها بعنوان یک ابزار اقتصادی بهره گیرد و گفت: «ما از شما می‌خواهیم که اطمینان دهید که از این (تحریم‌ها) بعنوان ابزار اقتصادی بهره می‌گیرید».

راشاتودی با اشاره به این موارد گزارش کرد که دموکرات‌های سنا در حالی چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند که دولت ترامپ به طور گسترده تحریم‌هایی را علیه روسیه، ایران، ونزوئلا، کره شمالی، ترکیه و شماری از دیگر افراد، شرکت‌ها و دولت‌‌‌هایی تحمیل کرده است که رویکردهایی خلاف آمریکا بوده است.

طبق این گزارش، خزانه‌داری آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری آمریکا و تحت ریاست «استیون منوشین» که هیچ ابایی از تحریم شرکت‌ها و افراد خارجی ندارد، به اندازه‌ای حکم تحریم صادر کرده است که حتی جمهوری‌خواهان تندرو نیز درباره پیامدهای منفی این تحریم‌ها هشدار داده‌اند.

بنا بر گزارش راشاتودی، در صورتیکه یلن بعنوان وزیر خزانه داری جدید آمریکا تأیید شود، استفاده وی از ابزار تحریم‌ به طور کلی تحت فرمان سیاست خارجی دولت بایدن خواهد بود و بایدن تاکنون وزارت خارجه خود را با کارکنان سابق دولت اوباما پر کرده است که بسیاری از آنها طرفدار سیاست خارجی مداخله در کشورهای دیگر هستند.

از طرف دیگر، یلن می‌گوید که خزانه‌داری تحت رهبری وی در صدد هدف قرار دادن چین است و در گفت‌وگو با سناتور «ران ویدن» از ایالت اورگن تصریح کرد که آمادگی دارد از طیف کامل ابزارها برای مقابله با سیاست‌های اقتصادی «غیرقانونی، غیرمنصفانه و نامربوط» چین بهره گیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب