1399/12/05-19:24

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با مردم استان مرکزی: برتری‌جویی ریشه مشکلات تاریخ بشر است

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با مردم استان مرکزی: برتری‌جویی ریشه مشکلات تاریخ بشر است

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان مرکزی با ایشان که روز یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ در تهران برگزار شد، از خودبرتربینی عدّه‌ای قلیل، به عنوان ریشه تمام مشکلات تاریخ بشر یاد کرد و گفت: یک عدّه معدود همیشه در تلاش بوده‌اند تا امیتاز بالاتری را به دست آورند، بر دیگران مسلّط باشند؛ نظر خود را بر آنان تحمیل کنند، دست در جیب آنها داشته باشند و برای رسیدن به قدرت و ثروت، در باره جان و مال و آبرو و حیثیت دیگران تصمیم بگیرند.

به گزارش دولت بهار، برتری‌گرایی را منشاء جنگ‌ها و منازعات در جهان دانست و افزود: خشکاندن ریشه ظلم، تبعیض، فقر و بی‌عدالتی، مستلزم از بین بردن روحیه برتری‌جویی در جامعه انسانی است. نوع قدرت‌های عالم، هم باورمند به برتری‌جویی هستند و هم محصول آن محسوب می‌شوند، بنابراین امروزه در دنیا برتری‌جویی را تئوریزه می‌کنند، برای آن استدلال می‌آورند و مزایای گسترده تعریف می‌کنند و بر تن آن لباس دین و حق می‌پوشانند.

خادم ملّت ایران، به تأثیر تعیین‌کننده برتری‌جویی در سوق پیدا کردن انسان به خوی حیوانی اشاره کرد و افزود: شرط انسانيت، ريشه‌كن كردن حس برتری‌جویی در درون خود انسان است. هر مقدار برتری‌جویی شعله‌ورتر شود، انسان، از انسانيت خود بیشتر ساقط می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد وضع اسفبار امروز جهان را ثمره زياده‌طلبی، خودخواهی، خودبرتربينی و سيری‌ناپذيری یک عدّه خاص برشمرد و تأکید کرد که در نتیجه این امر امروز سه و نیم میلیارد نفر فقیر در دنیا داریم که فاقد مسکن و شغل هستند و حتی نمی‌توانند آموزش و بهداشت خودشان را تأمین کنند و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون انسان نیز فقط قادر به تهیه یک وعده غذا برای زنده ماندن هستند.

وی شرط بزرگی انسان را در ریشه‌دار کردن احساس كوچكی و فروتنی نسبت به دیگران دانست و افزود: ملّت ایران دارد روی ثروت راه می‌رود و خداوند متعال همه منابع ثروت را برای مردم قرار داده است اما یک عدّه پيدا شده‌اند كه می‌گويند اگر ثروت در اختيار مردم قرار بگيرد، احساس وجود و بزرگ بودن می‌کنند و ديگر حرف ما را گوش نمی‌دهند، لذا بزرگی و سيطره ما مخدوش می‌شود.

خادم ملّت ایران از انحصار و احتکار ثروت عظیم کشور در دست جماعتی خاص انتقاد کرد و گفت: برخی می‌گويند كه مردم فقط در روی كار آوردن ما نقش دارند و بعد از آن ديگر هیچ نقشی برعهده آنها نیست! اصلاً شما كی هستيد و چه اصالت و حقّانيتی داريد؟ شما نفستان از جای گرم در می‌آید، ماشين‌های بيت‌المال و مهمانسراها در اختيارتان هست و راننده هم شما را مجانی می‌برد و می‌آورد.

وی از استكبارورزی به عنوان یک راه منتهی به مقابله با خدا و ارزش‌های انسانی و ضدّیت با انقلاب یاد کرد و افزود: اگر مقامات كشور روحيه انقلابی داشته باشند، خود را از مردم كوچک‌تر و خدمت به آنان را افتخاری بزرگ می‌دانند. امّا كسانی كه خود را برتر از دیگران به شمار می‌آورند، به بهانه فسادآور بودن آزادی، با آزادی انسان‌ها مقابله می‌كنند، در حالی که خودشان فاسد هستند و به فساد دامن می‌زنند.

دکتر احمدی‌نژاد به نابودی کشاندن سرنوشت یک ملّت را بزرگترین گناه و جرم برشمرد و گفت:  استکبار به تدریج بسیار خطرناک می‌شود و به جایی می‌رسد که می‌خواهد فهم خودش از دین را به دیگران تحمیل کند، در حالی که خدا و هیچ یک از پیامبران الهی به دنبال تحمیل نبودند و انسان را برای انتخاب آزاد گذاشتند. ارزش دینداری به کمال‌آفرین بودن آن است و این نیز زمانی اتفاق می‌افتد که آزادانه و آگاهانه انتخاب شود.

ایشان به تساوی انسان‌ها را در حقیقت انسانی خود اشاره کرد و گفت: راه کمال همه انسان‌ها یکی است، همه محترم هستند و کسی حق ندارد دیگری را تحقیر یا استثمار کند اما شیطان با اسم رمز برتری‌طلبی ، انسان‌ها را از پیمودن راه حق و کمال منحرف می‌سازد.

دکتر احمدی‌نژاد انسان‌ها را فطرتاً دین‌دار و در جست‌و‌جوی عدالت، صداقت، پاکی، دوستی، صلح و برادری دانست و افزود: امروز شرایط ایران و جهان بسیار مهم، پیچیده و تعیین‌کننده شده است و ملّت ایران باید هوشیار باشد و اتّحاد و همدلی خود را برای ساختن دنیایی بهتر حفظ کند و من از خدای متعال می‌خواهم مثل همیشه تاریخ، ملّت ایران در تغییرات بزرگی که به نفع بشریت، عدالت، آزادی و کرامت انسان خواهد بود، پیشگام باشد.

ایشان در پایان سخنان خود در تمجید از مردم استان مرکزی، این استان را کانون جوشش انسان‌های وارسته و بزرگ، سیاست‌مداران، دانشمندان، متفکران و عالمان توصیف کرد و مردمانش را انسان‌هایی صمیمی، پرکار، پرتلاش، قانع، بشدت انقلابی و حق‌طلب دانست.

پیش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد چند تن از حضار با تمجید از خدمات ماندگار دولت‌های نهم و دهم به کشور، راه نجات از وضع اسفبار کنونی را در نامزدی خادم ملّت ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دانستند و مصرّانه از ایشان خواستند تا به این امر مبادرت ورزد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب