1399/12/12-22:23
در دیدار با جمعی از بانوان بهاری؛

دکتر احمدی‌نژاد: در آینده درخشان بهاری، نقش زنان و دختران بسیار تعیین کننده است

دکتر احمدی‌نژاد: در آینده درخشان بهاری، نقش زنان و دختران بسیار تعیین کننده است

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در دیدار با جمعی از بانوان عدالت‌خواه و حامیان'نهضت به سوی بهار'، زن و مرد را از دیدگاه قران کریم یک پدیده انسانی و مکمّل یکدیگر دانست و با تشریح توانمندی‌های منحصر به فرد زنان گفت: در آینده درخشان بهاری که باید ساخته شود، زنان و دختران ایفاگر نقش بسیار اساسی و تعیین‌کننده‌ای هستند و من امیدوارم که خیلی زود شاهد آن اتفاق بزرگ باشیم.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد با تأکید بر جنبه‌های ظریف‌تر و مهم‌تر نقش زنان گفت: بستر شکوفایی انسانیت انسان‌ها‌، محبت و مهربانی است و اگر جایی محبّت وجود نداشته باشد، صبحت کردن از انسانیّت بی‌معنا خواهد بود و خدا زن را مظهر محبّت، مهربانی و زیبایی قرار داده است تا معنای حقیقی انسانیّت نمایان شود.

خادم ملّت ایران، تقابل بین زن و مرد را اندیشه داروینیسم و از جمله حرف‌های شیطانی توصیف کرد و گفت: به موجب اندیشه داروینیستی، برخی انسان‌ها برای زنده ماندن خود، دیگران را از بین می‌برند، برای عزیز ماندن خود، دیگران را تحقیر می‌کنند و برای قدرتمند بودن خود، دیگران را مستضعف نگاه می‌دارند.
 
استاد دانشگاه علم و صنعت تهران، تقابل را ساخته و پرداخته شیطان دانست و افزود: خداوند متعال تقابل بین انسان‌ها را نپسندیده است. انسانها در تعامل، همکاری، مشارکت و کمک به یکدیگر زنده‌اند و می‌توانند دنیا را بسازند، پیشرفت کنند و به کمال برسند. در تقابل و جنگ فقط خرابی و نابودی به ارمغان می‌آید.

ایشان بر وجود یک نیاز و پیوستگی کامل میان زن و مرد تأکید کرد و گفت: بین زن و مرد یک کشش الهی و آسمانی به نام عشق وجود دارد که جنس آن الهی است. هر زیبایی و خیری در عالم محصول ایثار است و بانوان مظهر و کانون ایثار هستند.

دکتر احمدی‌نژاد پابرجا ماندن یک خانواده را در سایه تعامل صحیح و سازنده میان زن و مرد امکان‌پذیر دانست و گفت: خدای متعال برای دوام جامعه انسانی، زن‌ها را کانون صبر و تحمل و قناعت قرار داده است. گاهی روحیه مردان بر اثر تعامل با محیط‌های اجتماعی خشن می‌شود امّا زنان با صبر و متانت خود، مردان را به آرامش می‌رسانند و کانون خانواده را پابرجا نگاه می‌دارند.

ایشان زنان را در ظاهر لطیف و ظریف امّا در باطن بسیار بزرگ و توانمند توصیف کردند و افزودند: به عنوان یک واقعیت تاریخی باید اذعان کرد که مردها همواره به زنان زور گفته‌اند امّا زنان با بزرگواری، صبر، مدیریت، تحمّل و گذشت، قدرت واقعی خود از جنبه‌های انسانی را به رخ مردان کشیده‌اند.

استاد دانشگاه علم و صنعت تهران با تأکید بر ضرورت تفکیک مسئولیت زنان از مردان گفت: انجام برخی امور مخصوص زنان و برخی امور دیگر مخصوص مردان است. زن در جایگاه مادر، فرزندانش را بخشی از وجود خود می‌داند و بذر محبّت و عشق به انسان‌ها و ارزش‌های انسانی و عدالت را در نهاد و وجود تک تک فرزندان ریشه‌دار می‌کند، بنابراین فرزندپروری کار زنان است.

ایشان افزودند: انجام کارهای سخت به لحاظ جسمی، وظیفه مردان است و روح لطیف زنان نباید درگیر آنها شود. امّا در مسائل اجتماعی فقط استعداد و صلاحیّت و لیاقت مطرح است و نباید هیچ تبعیض جنسیتی وجود داشته باشد زیرا تبعیض کار شیطان است.  

دکتر احمدی‌نژاد بر اهمیت سپردن برخی کارها به زنان تأکید کرد و گفت: در جایی که زنان می‌توانند کاری را بهتر از مردان انجام دهند، به حکم عقل باید آن را به خانم‌ها سپرد و اگر به این امر توجه نشود، مطالبات بانوان تا حد دوچرخه‌سواری یا اسب‌سواری یا حضور در میادین ورزشی تنزّل پیدا می‌کند.

خادم ملّت ایران در پایان سخنانش به تلاش‌های صورت گرفته در رژیم گذشته برای تخریب شخیصت زن ایرانی اشاره کرد و اظهار اطمینان کرد که اگر به بانوان میدان داده شود، جامعه ایران به طاهرترین و پاکیزه‌ترین جامعه جهان تبدیل خواهد شد.

در این دیدار چند از بانوان با ایراد سخنانی از دکتر احمدی‌نژاد مصرانه خواستند تا به عنوان یک مطالبه عمومی، آستین همت خود را بالا بزند و برای حل مشکلات غامض کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب