1399/12/22-21:52

فاتحه خوانی!

فاتحه خوانی!

علی اکبر جوانفکر

امام خمینی (ره) فرمودند: همه دنیا دنبال این هستند که ارتششان از امور سیاسی کنار باشد آنها یک چیزی می فهمند که این را می گویند ؛ ما که می خواهیم سپاه و ارتش، جند الله باشند و دسته بندی نداشته باشند و جهات سیاسی را کنار بگذارند برای این است که اگر جهات سیاسی و مناقشات سیاسی در سپاه و ارتش رفت، باید فاتحه این سپاه و ارتش را بخوانیم. (صحفه امام، جلد19، صفحه 11)

چیزی که آن مراد پیر، در خشت خام می دید، بسیاری از مدعیان امروزین بصیرت و هدایت در آیینه تمام نما نیز نیافته و نمی یابند و از این روست که با جهالتی بی سبب، بر خط بطلان، طی طریق می کنند، بی آنکه بدانند در مسیر تحقق وعده گریز ناپذیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی نابودی نهاد ارزشمند سپاه پاسداران به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب کبیر اسلامی ملت ایران، گام برمی دارند!

بی تردید سپاه پاسداران نیازمند بینش و درک عمیق سیاسی است تا در دفاع از انقلاب اسلامی راه را از چاه بازشناسد، اما یادداشت اخیر سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه که علیه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم سابق به رشته تحریر در آمد و در خبرگزاری فارس متعلق به همین نهاد نظامی منتشر شد، یاس و ناامیدی فراوانی را به جامعه تزریق کرد و زنگ خطر انحراف و خروج این نهاد مهم از ریل انقلاب اسلامی را به صدا درآورد.

این فرمانده سپاه اولین ویژگی اهل بصیرت را "تفکر، اندیشیدن و خردورزی" عنوان کرده است اما با کمال تاسف باید گفت که یادداشت او هیچ نشانی از تفکر و تعقل به دست نمی دهد و از این رو نمی توان او را در فهرست اهل بصیرت قلمداد کرد.

توسل به دروغ و تحریف، برای فریب دیگران و دست کاری در افکار و اذهان عمومی، نه فقط بازتابی از بصیرت نیست بلکه نمایش مفتضحی از به انتها رسیدن منطق و عقلانیت است و آقای یدالله جوانی با تحریف آشکار سخنان دکتر احمدی نژاد درگفت و گو با شبکه تلویزیونی الجدیده، کوشیده است تا به زعم خود، ایشان را ترور شخصیت کند!

البته همگان به این امر واقفند که ترور شخصیت انسانهای برجسته، می تواند زمینه ساز و مقدمه ای بر ترور فیزیکی آنها نیز باشد.

او ادعا کرده است که گفت و گوی مزبور، خوراک مورد پسند آمریکایی ها، صهیونیست ها و تمامی گروههای تروریستی و رسانه‌های ضد مقاومت را پخت و پز کرده است و برای اثبات این ادعای خود به تحریف سخنان دکتر احمدی نژاد پرداخته است، اگر این کار او فریبکاری نیست، پس چیست؟

آقای جوانی در نقل قول مستقیم از رئیس جمهور سابق چنین نوشته است: «مسائل سوریه باید مطابق خواست مردم سوریه پیش برود نه دخالت ایران،‌ حزب‌الله و دیگر نیروهای نیابتی خارجی».

این مطلب کاملا خلاف واقع و کذب محض است زیرا دکتر احمدی نژاد در سخنان خود هیچ اشاره ای به دخالت ایران ، حزب الله و دیگر نیروهای نیابتی خارجی نکرده است!

اگر معاون سیاسی سپاه پاسداران سندی بر این ادعای خود دارد به افکار عمومی ارائه دهد و در غیر اینصورت باید از دكتر احمدي نژاد و مردم بابت اين اتهام زني و نسبت دروغ عذرخواهی کند.

مقایسه پاسخ دکتر احمدی نژاد به دو سئوال تلویزیون الجدید با القائات ناصواب آقای یدالله جوانی به روشنی از کینه توزی و بی منطقی آشکار این مقام مسئول سپاه علیه رئیس جمهور سابق پرده برمی دارد.

 الجدید: حامیان اسد می گویند آنچه درسوریه اتفاق افتاد مطالبات مردم این کشور نبود بلکه یک توطئه بود.

دکتر احمدی نژاد: در همین موضوع هم باز مردم باید نظر بدهند، هر چه مردم خواستند. مسئله روشن است، راه حل هم روشن است.

الجدید: آیا شما موافق این هستید که بشار اسد بماند یا آنکه یک دولت انتقالی تشکیل شود؟

دکتر احمدی نژاد: من که نباید در امور مردم سوریه دخالت کنم، من حقوق اساسی را بحث می‌کنم. باید دید نظر مردم سوریه چیست؟ هرچه آنها بگویند، همه باید بپذیرند.

آقای یدالله جوانی پاسخ شفاف فوق را به نشانه "تلاش احمدی نژاد برای معرفی مردم سوریه به عنوان طرف های درگیر جنگ با دولت این کشور" دانسته است!

اهل بصیرت و صاحبان عقل و خرد هیچ نسبتی میان پاسخ دکتر احمدی نژاد با القائات انحرافی معاون سیاسی سپاه نمی یابند و معلوم می شود که او از این طریق صرفا در صدد فریبکاری برای اثبات ادعای بی اساس جریان نفوذ پیرامون رئیس جمهور سابق بوده است.

به راستی وقتی آقای جوانی برای تحقق اهداف ظالمانه سیاسی خود، سخنان کذبی را به دکتر احمدی نژاد نسبت می دهد، آیا می توان ادعای او را در باره اظهارات منسوب به سردار سلیمانی باور کرد؟

در این یادداشت قصد پرداختن به تحلیل سراسر غلط و انحرافی سردار جوانی را نداشتم و صرفا خواستم بگویم که ایشان برای القائات ناصواب خود، به دروغ و تحریف متوسل شده است و این همان رفتار غلطی است که امام خمینی (ره) نسبت به آن هشدار دادند و بنده به شدت نگران عواقب ناشی از تداوم چنین رویکردهای زشتی در سپاه پاسداران به عنوان نهادی هستم که باید از آن حراست کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب