1399/12/29-09:11

یادداشت دکتر احمدی‌نژاد به مناسبت ۲۹ اسفند، سالروز ملی شدن صنعت نفت

یادداشت دکتر احمدی‌نژاد به مناسبت ۲۹ اسفند، سالروز ملی شدن صنعت نفت

در اندیشه‌ام که اگر کار بزرگ ملی شدن صنعت نفت و نجات آن از سلطه استعمار به این زمان موکول می‌شد، این کار بزرگ به کجا می‌انجامید.

دولت بهار/ دکتر محمود احمدی‌نژاد: ۲۹ اسفند یادآور یکی از سرنوشت‌سازترین و البته افتخارآمیزترین حوادث تاریخ‌ساز برای ملت بزرگ ایران است.

در شرایطی که ایران عزیز با سیطره و استیلای استعمار بی‌رقیب انگلیس مواجه بود و در نتیجه ضعف حاکمیت و مدیریت کشور، تشتت و آشفتگی شدید در همه بخش‌ها مشاهده می‌شد و عناصر به ظاهر چپ و انقلابی نیز سرگرم خیانت به ملت بودند، وطن‌پرستانی بزرگ و با ایمان از میان مردم به پا خاستند و با بیرون راندن دشمن استعمارگر، نفت و صنایع وابسته را از سیطره پنجاه ساله دشمن خشن و غارتگر آزاد و آن را ملی اعلام کردند.

اکنون صنعت نفت تامین کننده بخش اصلی درآمد دولت ایران است و بخش مهمی از صنعت کشور نیز محسوب می‌شود.

اگر از همان روز اول، حلقه نهایی و مهم ملی شدن تکمیل می‌گردید و درآمد نفت مستقیما و به طور مساوی در اختیار ملت ایران قرار می‌گرفت، هم آحاد مردم طعم شیرین ملی شدن نفت رابسیار عینی‌تر و بیشتر احساس می‌کردند و هم شرایط اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، ساختاری و حتی فرهنگی کشور بسیار بهتر از امروز بود، اما این امر هیچ گاه از عظمت کار ملت و رهبران نهضت ملی شدن نفت نکاسته و نخواهد کاست.

نحوه برخورد استعمار و عوامل مزدورش با رهبران نهضت و به ویژه شهید دکتر سیدحسین فاطمی و مرحوم دکتر محمد مصدق، حکایت از عمق کینه آنان و البته بزرگی کار این عزیزان دارد.

سخنان مؤمنانه و مقتدرانه شهید فاطمی در آستانه اعدام و شهادت، نشانه استواری ایمان، عمق نگاه، باور عمیق به ملت به ویژه جوانان، شناخت دقیق از تاریخ و محیط سیاسی آن زمان و استحکام اراده وتدبیر آن رهبران دارد.

یادشان گرامی و راه درخشان عشق به ایران عزیز و فداکاران در راه اعتلای آن که راه اعتلای انسانیت، عدالت، کرامت، پیشرفت و برادری است، پر رهرو باد.

در اندیشه‌ام که اگر کار بزرگ ملی شدن صنعت نفت و نجات آن از سلطه استعمار به این زمان موکول می‌شد، این کار بزرگ به کجا می‌انجامید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب