1400/01/16-11:18

در مذاکرات وین لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کنیم

 در مذاکرات وین لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تشریح اقدامات آتی واشنگتن در نشست وین اظهار کرد: در این مذاکرات لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کنیم.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری هیل، طبق توافق صورت گرفته میان اعضای حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است این مذاکرات در روز سه شنبه و به صورت حضوری در وین دنبال شود.

مذاکراتی که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته و مقامات کشورمان نیز بر این موضوع تاکید کرده اند که هیچگونه دیداری با مقامات آمریکایی نخواهند داشت.

از این رو و با توجه به برگزاری این نشست جلینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با حضور در یک جلسه توجیهی درباره برجام، اظهار کرده است که؛ واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش بینی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: طی جلسه روز سه شنبه تنها به گام‌های تسهیل تحریم‌ها بررسی می‌شود.

جلینا پورتر در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه واشنگتن قصد دارد پیرامون گام‌های هسته‌ای ایران که باید برای بازگشت به سازگاری با «برنامه جامع اقدام مشترک» بردارد بحث کند، گفت: آمریکا به لغو هیچ تحریم خاصی فکر نمی‌کند.

رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران که قرار است ریاست تیم آمریکایی در نشست وین را بر عهده داشته باشد نیز چندی پیش در مصاحبه خود با شبکه «پی‌بی‌اس»، با تاکید بر اینکه ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شد: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

وی تصریح کرد: آمریکا از این موضوع اطلاع دارد که برای بازگرداندن ایران به پایبندی، واشنگتن باید تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگارهستند را لغو کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب