1400/01/24-23:34

معرفی نظریه 'مدیریت ایرانی' دکتر محمود احمدی نژاد + فیلم

معرفی نظریه 'مدیریت ایرانی' دکتر محمود احمدی نژاد + فیلم

ما تلاش كرديم با توجه به باورها و مباني انديشه اي ملت ايران، يك نظريه جديدي را براي مديريت كشور در بخش هاي گوناگون و البته بطور خاص در بخش اقتصادي عرضه كنيم که نام آن را هم ' نظريه مديريت ايراني' گذاشتيم كه ذيل آن سيري در نظريه، انديشه و مباني مديريت مردمي خواهيم داشت و اين را به بحث می گذاریم.

به گزارش دولت بهار، متن معرفی این نظریه از زبان دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده

خدمت ملت بزرگ ايران و همه فرهيختگان، دانشمندان، صاحبنظران و علاقمندان به سرنوشت ملت ايران و جامعه بشري سلام عرض مي كنم و يك بار ديگر نوروز، بهار و سال جديد را تبريك عرض مي كنم و از خداي متعال مي خواهم كه بهترين سرنوشت و ايام، نشاط، شادي، امنيت، رفاه و آرامش را به همگان هديه كند.

بنا بر تجربيات مديريتي طولاني، مطالعات و بحث هاي بسيار گسترده، عميق و جدي، با حضور صاحبنظران، متفكران و متخصصان در طي ساليان گذشته، به يك نظريه جديدي در مديريت جامعه رسيديم.

علت اصلي رسيدن به نظريه جديد، دو عامل اصلي است. عامل اول؛ بررسي ريشه هاي استمرار مشكلات، در طول 70 سال گذشته در ايران بود. در طي 70 سال گذشته، مشكلات اساسي اقتصادي، اجتماعي و حتي فرهنگي ما از خودشان پايداري جدي نشان دادند. تمام اقداماتي كه طي 70 سال، براي كاهش اين مشكلات و پيشرفت كشور انجام شد، مورد مطالعه قرار گرفت و به اين نتيجه رسيديم كه اشكالات را بايد در يك لايه ديگري به نام " لايه زيرساختي " جستجو كرد و تا زماني كه بسترها و زيرساخت هاي اساسي، دچار تغيير و اصلاح نشوند، اصلاحاتي كه در روبنا انجام مي شود، از خودش پايداري نشان نخواهد داد.

علت دوم؛ بحث نظريه اداره جوامع است. هر جامعه، مديريت و حكومتي براي اداره و پيشبرد اهداف خودش، نيازمند نظريه است، تئوري اداره كشورها و جوامع. يك عده پيرو مكاتب سوسياليستي هستند، چه در تخصيص منابع، مالكيت منابع و مديريت جوامع. عده ديگري به دنبال نظامات سرمايه داري هستند. البته هر دوي اينها در عمل منجر به سعادت بشر نشدند.

در 40 سال اخير عليرغم تجربيات تاريخي بسيار ارزشمند ملت ايران در مديريت، ما فاقد يك نظريه روشن براي اداره كشور هستيم. بگونه اي كه تكليف مردم و فعالين در بخش هاي گوناگون در اقتصاد، فرهنگ و سياست همچنان مبهم است و دائما شاهد نوسانات بسيار بزرگ و سريع و متناوبي در سياستگذاري، قانونگذاري و حتي معيارهاي ارزشيابي و نظام ارزشي هستيم.

ما تلاش كرديم با توجه به باورها و مباني انديشه اي ملت ايران، يك نظريه جديدي را براي مديريت كشور در بخش هاي گوناگون و البته بطور خاص در بخش اقتصادي عرضه كنيم که نام آن را هم ' نظريه مديريت ايراني' گذاشتيم كه ذيل آن سيري در نظريه، انديشه و مباني مديريت مردمي خواهيم داشت و اين را به بحث می گذاریم.

در بخش اول بطور طبيعي، مشكلات موجود را ريشه يابي مي كنيم و زیرساخت‌هايي كه بايد اصلاح شود را مورد بحث قرار مي دهيم و در بخش دوم به مباني ای مي پردازيم كه راه حل ها را تبيين و توجيه مي كند.

نگاه به انسان، حقوق انسانها، روابط بين انسانها، نقش مديريت و حاكميت، رابطه مديريت با حاكميت، نقش مردم در پيشرفت و اداره كشور در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، اقتصادي و سياسي كه به بحث گذاشته مي شود.

من از همه دلسوزان، صاحبنظران، نخبگان و علاقمندان دعوت مي كنم كه براي اصلاح و تكميل، همراهي، بزرگواري و كمك كنند. اين يك كار ابتكاري و بديع است. نه اينكه بخش هايي از اين مطالب را ديگران مطرح نكردند اما بطور يكجا و به عنوان يك نظريه مديريت ايراني، گمان نمي كنم جايي مطرح شده باشد.

طبيعي است كه ضعف ها و اشكالات خودش را هم ممكن است داشته باشد ولي بايد به تكميل آن كمك كنيم. محور نظريه اين است كه همه بايد با هم جامعه را اداره كنيم، همه بايد در يك فضاي دوستانه، برادرانه، تعاملی و هم افزا مشاركت كنيم. تفاوت ها نبايد موجب تقابل شود بلكه بايد موجب همكاري باشد. هر كس براي تكميل خودش نياز به نقاط مثبت و توانايي هاي ديگران دارد و اين بايد موجب انسجام، وحدت و هم افزايي شود. من مجددا دعوت و درخواست مي كنم كه بياييد مشاركت كنيد.

چندين قسمت است، اينها به مروز پخش خواهد شد. در هر بخشي، توقفي صورت مي گيرد و سوالات و نظريات جمع آوري خواهد شد و در يك برنامه زنده، ان شاءالله در خدمت شما خواهم بود براي بحث پيرامون سوالات، پيشنهادات و نكاتي كه شما خواهيد فرمود.

اميدوارم با همراهي و همكاري و يك كار مشترك، بتوانيم يك نظريه كاملا مدون، متعالي و كارسازي ارائه بدهيم كه نه تنها براي مردم ايران، بلكه در كل جهان به عنوان يك نظريه ايراني مورد استفاده همه كساني قرار بگيرد كه نظم و تئوري هاي موجود نتوانستند سعادت آنها را تامين كنند.

پيشاپيش ماه مبارك رمضان را تبريك مي گويم. دعا كنيم براي اصلاح امور، همبستگي، همدلي، براي اينكه تدابير شكوفا شود، انديشه ها بلند شود، افق هاي نگاه دورتر شود، همت ها قوي تر و مستحكم تر شود و دست ها بيش از گذشته به هم گره زده شود. ان شاءالله با يك حركت جمعي بتوانيم ايران عزيز و پس از آن جهان را با كمك همه ملت ها به نقطه مطلوب برسانيم.

موفق و عزيز باشيد.

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب