1400/01/25-19:58

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان همدان: مشکلات امروز کشور قابل حل است

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان همدان: مشکلات امروز کشور قابل حل است

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان همدان که روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، طی سخنانی مشکلات کشور را قابل حل دانست و افزود: درست است كه اکنون كار اداره کشور خيلی سخت شده است اما حل مشكلات، پيچيدگی زیادی ندارد. كشورهای بسيار ضعیف‌تر از ایران، مسائل خود را حل كرده‌اند، این در حالی است که مسئولان کشور ما عزا گرفته‌اند و سرگشته و حیران به نظر می‌رسند. شیطان به عزّت خداوند متعال سوگند خورده است که همه را فریب خواهد داد و یکی از بزرگترین فریب‌ها نیز فراموش کردن خود شیطان است تا آنجا که بسیاری از نقشه‌های در حال اجرا، نقشه شیطان است.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد از شیطان به عنوان عامل اصلی مشکلات امروز ایران و کل جامعه بشری یاد کرد و گفت: شیطان انسان را با حقیقت وجودی خود بیگانه می‌سازد و چنین انسانی در شرایط سخت اقتصادی به مردم نیشخند می‌زند، نمک روی زخم آنان می‌پاشد، به دنبال سوءاستفاده‌های کلان و باندبازی‌ها و قدرت‌طلبی‌ها می‌افتد و فقر اکثریت مردم و شکم سیری اقلیتی را می‌بیند و شب راحت سر به بالین می‌گذارد.

خادم ملّت ایران افزود: اگر كسی انسانیت خود را فراموش نكرده باشد، چگونه می‌تواند از جایگاه یک مقام مسئول نسبت به غم و درد و مشكلات مردم بی تفاوت باشد؟ تصميم صد در صد غلط بگيرد و زندگی مردم را از هم بپاشد؟ با مردمی که برای اعتراض به خیابان آمده‌اند، برخورد كند و شماری از آنها را بكشد؟ و خنده تحویل مردم بدهد؟

وی غافل شدن از یاد امام را نتیجه تلاش شیطان دانست و گفت: امام، هدیه بزرگ خداوند و حامی بسيار بزرگ، قدرتمند، بصير و عالم و رمز وحدت، موفقيت و عزّت انسان‌هاست امّا شیطان با انسان كاری كرده است که از یاد امام به عنوان تنها راه نجات‌بخش بشریت از مشکلات غامض پیش رویش، غفلت کند و او را که تنها راه رفع نگرانی‌ها، ناامنی‌ها، تبعيض‌ها، تحقيرها، جنگ ها، حسادت‌ها، خودپرستی‌ها و فسادهاست، از یاد ببرد. اگر امام زمان را فراموش نكرده بوديم، وضع مردم در حكومتی که به نام امام تأسيس كرديم، بعد از ۴۲ سال، اين گونه نبود.

استاد دانشگاه علم و صنعت، افزود: جمهوری‌اسلامی را به نام امام برپا كرديم ولی رفتار ما چه نسبتی با امام دارد؟ ما فراموش كرديم كه ملت ايران بر روی دريای ثروت زندگی می‌کند. از یک طرف بسیاری از مردم در فقر به سر می‌برند و از طرف دیگر، مستمراً خبرهای مربوط به غارت صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه و ثروت کشور در جامعه منتشر می‌شود! هر كس خدا را فراموش كند، دچار سرگشتگی و حیرت خواهد شد و امروز شاهد آن هستیم که هیچ راهبردی برای برون رفت از وضع موجود در اختیار ندارند.

وی فقر را نتیجه عمل شیطان دانست و گفت: چرا باید با وجود این همه زمین، جنگل، معدن و ثروت، جمع قابل توجهی از مردم در فقر و تنگدستی به سر ببرند؟ شیطان به دنبال فقیر کردن انساغنهاست زیرا انسان فقیر، حقیر می‌شود و شیطان به دنبال تحقیر انسان است تا برتری خودش را به رخ او بکشد. آن دولتی که ۲۸ هزار میلیارد دلار پول چاپ کرده و از جیب همه بشریت دزدیده و سه و نیم میلیارد فقیر باقی گذاشته است، خود شیطان است. شیطان برای تحقق اهدافش، ساختار، نظام و اندیشه درست می‌کند و امروز بسیاری از ساختارهایی که در دنیا درست شده است، ساخته و پرداخته شیطان به معنای انسان‌های شیطان‌زده یا شیطان‌های انسان‌نماست.

دکتر احمدی‌نژاد با انتقاد از وضع اسفبار موجود گفت: چند ده میلیارد دلار ارز مملکت را به رفقایشان دادند و نتیجه‌اش وضعیت امروز شده است. یک ملّت بزرگ، آرمانی و فرهنگ‌ساز را وادار به ایستادن در صف مرغ و تخم مرغ کردند و هدفشان هم تحقیر ملت است تا بتوانند کشور را تسلیم کدخدا کنند. اینها یا خود شیطان هستند و یا در تسخیر شیطان به سر می‌برند زیرا عملشان شیطانی است.

وی افزود: ملّت ایران در راه آرمان‌های الهی، انسانی و برای آزادی، عدالت، کرامت، برادری و صلح انقلاب کرد و با فداکاری پای دفاع از آن ایستاد اما یک عدّه، جاهایی را گرفته‌اند و آن را ارث اجدادی خود می‌دانند. حتی انتقاد هم نمی‌شود کرد. وقتی می‌گوییم تصمیم شما غلط است، فوراً به آمریکایی، ضد انقلاب و منحرف بودن متهم می‌شویم! ما بارها گفته‌ایم که از آنها منحرف نیستیم، بلکه در مقابل‌شان ایستاده‌ایم زیرا قبول نداریم که یک عدّه پیوسته دستشان در بیت المال باشد، پای برهنه وارد دولت شوند و میلیاردر بیرون بروند.

خادم ملّت ایران از بی‌دین کردن مردم به عنوان نتیجه عمل شیطان یاد کرد و گفت: بعضی‌ها با دین مردم کاری کردند که حکومت شوروی سابق در طول هفتاد سال با دین نکرد. آیا این غیر از کار شیطان است؟ به ادّعا و ظاهر و ریش و تسبیح نیست، بلکه عمل را باید دید. به منتقدین می‌گویند حرف نزن! در حالی که جمهوری‌اسلامی شد تا مردم بتوانند حرف بزنند. موفّق‌ترین حکومت، حکومتی است که گوش‌هایش مستمراً به روی زبان مردم باز باشد.

وی بر ضرورت اطّلاع مردم از تصمیماتی که به سرنوشت کشور مربوط می‌شود تأکید کرد و گفت: کشور متعلّق به مردم است و باید بدانند چه تصمیماتی گرفته می‌شود و در قراردادهای خارجی چه نکاتی آمده است. آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها، بازی موش و گربه به راه انداخته‌اند تا مردم را از حق خود برای دانستن حقیقت محروم کنند. ماجرای انفجار در تأسیسات نظنز را به نشانه مخالفت رژیم صهیونیستی با مذاکرات وین و جلوگیری از آن وانمود ساخته‌اند تا از این طریق باز هم بر سر ملت شیره بمالند. این در حالی است که به تصریح خود رئیس‌جمهور آمریکا، او در جزئیات با صهیونیست‌ها هماهنگ است. هسته‌ای برباد رفته و چیزی گیر ملّت ایران نیامده است اما بازهم می‌خواهند بروند با آنها حرف بزنند. تا کسی اعتراض می‌کند می‌گویند شما طرفدار اسرائیل و آمریکا هستید.

استاد دانشگاه علم و صنعت همچنین بر ضرورت تکیه بر توانمندی‌های داخلی و برداشتن موانع از سر راه مردم از یک سو و سامان دادن به مناسبات بین‌المللی ایران از سوی دیگر تأکید کرد و در پایان سخنانش گفت: ۱۵ تا همسایه داریم امّا با هیچکدام از آنها رابطه‌مان خوب نیست. چرا باید اینطور باشد؟ ما یک ملّت صلح‌طلب و عدالت‌خواه هستیم و در طول تاریخ هرگز به دنبال تجاوز به دیگران نبوده‌ایم. چرا نباید با دیگران دوست باشیم. متأسفانه سیاست‌هایی دارد اعمال می.شود که منجر به بسته شدن همه راه‌ها شده است.

در حاشیه این مراسم و قبل از سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد نیز چند تن از حاضران در این دیدار با سخنانی به تشریح وضعیت تأسّف‌بار کشور پرداختند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این استان ارائه نمودند و با بیان شرایط سخت پیش روی ملّت ایران در نتیجه ناکارآمدی‌های مدیران کشور، به عنوان یک مطالبه عمومی مصرّانه از خادم ملت ایران دکتر محمود احمدی‌نژاد خواستند تا جهت کمک به حل مشکلات کشور و مردم و نجات کشور از شرایط بغرنج کنونی، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب