1400/02/05-22:31

نامه به رهبر معظم انقلاب برای تسهیل حضور دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و تایید ایشان

نامه به رهبر معظم انقلاب برای تسهیل حضور دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و تایید ایشان

جمعی از جوانان دلسوز و انقلابی با تنظیم نامه‌ای ۷ صفحه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب خواستار حضور دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

به گزارش دولت بهار، در بخشی از نامه آمده است: حضرتعالی در سخنرانی نوروزی خود ضمن تأکید بر مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات خصوصیات مطلوب برای نامزدهای تصدی ریاست جمهوری را برشمردید. کفایت، ایمان، عدالتخواه بودن، ضدیت با فساد،  
عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی های داخلی، جوانگرایی، امید به آینده و رویکرد مردمی از جمله این ویژگی ها بودند. ما این ویژگی ها را در آقای احمدی نژاد متجلی دانسته و معتقدیم حضور ایشان در انتخابات، مشارکتی پرشور و انتخاباتی موفق را برای نظام رقم زده و شور و نشاط و امیدی مضاعف به فضای عمومی جامعه تزریق خواهد کرد ان شاء الله.
امضاکنندگان ذیل مجدداً درخواست خویش را مبنی بر تسهیل حضور آقای احمدی نژاد و تایید صلاحیت ایشان به محضر آن مقام محترم و عزیز تقدیم می دارند.

متن کامل نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی

سلام علیکم بما صبرتم

۱- یکی از مولفه های مهم نگاه کلان حضرتعالی در مدیریت راهبردی جامعه به سمت آرمان های انقلاب اسلامی، مسئله عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و رسیدگی به وضع معیشت اقشار مستضعف جامعه بوده و هست. نگاهی گذرا به مواضع، سخنان، نامه ها و تذکرات و تصریحات آشکار شما به مسئولان نظام در رده های مختلف کافیست تا بر این مطلب صحه بگذاریم که این مقوله همواره و به‌­ طور موکد از فراز­های ثابت رهنمودهای حضرتعالی بوده و هست.

✅ نامگذاری سال های 1372و 1373 به نام عدالت اجتماعی، انضباط اقتصادی و پرهیز از اسراف،

✅ نامه ۸ ماده ای جهت رفع فقر و فساد و تبعیض خطاب به سران قوا،

✅ تاکیدات متواتر به مناسبت های مختلف بر ساده‌زیستی مسئولان و رسیدگی به مشکلات اقشار محروم،

✅ نامگذاری دهه چهارم انقلاب به نام پیشرفت و عدالت

تنها مشتی از خروار پرداخت جدی جنابعالی به این مقوله است و اشاره به همه آنها وقتی وسیع می طلبد.

آنچه که ما از مجموعه فرمایشات حضرت عالی استنباط می‌کنیم فاصله فاحش با وضعیت مطلوب در این زمینه، نارضایتی حضرتعالی از وضعیت حال حاضر کشور در این بحث و وارد شدن این موضوع به سبد دغدغه عمومی و جاری حضرتعالی است. منویات جنابعالی در این زمینه روی زمین مانده و متاسفانه آنگونه که شایسته است بدان پرداخته نمی شود.

 به عنوان نمونه به ذکر سه فراز از فرمایشات حضرتعالی در این مورد می پردازیم:

 29 بهمن 1396:

ما دهه‌ی چهارم انقلاب را دهه‌ی پیشرفت و عدالت نامگذاری کردیم و پیشرفت به معنای واقعی کلمه در کشور اتّفاق افتاده است؛ عدالت را نمیگویم؛ درمورد عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ در این تردیدی نیست؛ خودمان اعتراف میکنیم، اقرار میکنیم. در دهه‌ی پیشرفت و عدالت بایستی هم در پیشرفت موفّق میشدیم، هم در عدالت؛ در پیشرفت به معنای واقعی کلمه موفّق شدیم، واقعاً پیشرفت کردیم و در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت اتّفاق افتاده است؛ [امّا] در زمینه‌ی عدالت، باید تلاش کنیم، باید کار کنیم، باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم. درمورد عدالت مشکل داریم و ان‌شاءالله با همّت مردان و زنان کارآمد و مؤمن، در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد.

 29بهمن1399:

البتّه ما هرگز پنهان نکردیم، باز هم پنهان نمیکنیم که در بخشهایی هم عقب‌ماندگی داریم؛ عقب‌ماندگی‌هایی که به هیچ وجه قابل قبول نیست. در این عقب‌ماندگی‌ها مقصّر خود ما هستیم، خود ما مسئولین مقصّریم؛ مردم هم در یک بخشهایی ممکن است دخالت داشته باشند. این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران بشود؛ این به خاطر انقلابی عمل نکردن ما است. ما هر جا انقلابی عمل کردیم، عقب‌ماندگی نداشتیم، هر جا از انقلاب کوتاه آمدیم، یک حرکت غیر انقلابی و حرکت ناشی از کسالت و بی‌توجّهی انجام دادیم، عقب‌ماندگی به وجود آمد؛ که در درجه‌ی اوّل، مسئله‌ی معیشت طبقات فقیر است، ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و اختلاف و شکاف طبقاتی هست. البتّه این را هم بگویم، در همین زمینه‌ای که ما عقب‌ماندگی داریم، در مقایسه‌ی با قبل انقلاب بمراتب جلو هستیم. اینکه کسی خیال کند که وضع قبل از انقلاب مثل وضع امروز بود، اصلاً این جور نیست... شکاف طبقاتی بایستی از بین برود و عدالت اقتصادی به معنای واقعی کلمه بایستی مستقر بشود در کشور؛ این وظیفه‌ی ما است، این کار ما است، بایستی انجامش بدهیم.

 15اسفند 1399:

متأسّفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست؛ این غصّه‌ی بزرگی است برای ما. گرانی‌ها زیاد است؛ شما ملاحظه کنید شب عید، قیمت میوه و مانند اینها خیلی گران است؛ میوه فراوان امّا قیمتها بسیار بالا. متأسّفانه [سود حاصل از] این قیمتها به جیب باغدار هم نمیرود که ما مثلاً بگوییم یک قشر زحمت‌کشی یک سودی میبرند؛ نه، متأسّفانه این سود را دلالها و واسطه‌ها و این دستهای وسط و سودجو میبرند و به باغدار چیزی نمیرسد، به مردم هم که ضرر میرسد؛ بنابراین بایستی مسئولین محترم این مشکل معیشتی مردم و مشکل گرانی را هم حل کنند. و این ممکن است، راه‌حل دارد؛ بنده در جلسات متعدّد این را تذکّر داده‌ام و نظرات و راه‌حل‌هایی که کارشناسان در این زمینه گفته‌اند، مطرح کرده‌ایم و بیان کرده‌ایم؛ راه‌حل دارد؛ ان‌شاءالله که بتوانند اینها را انجام بدهند.

این بیانات از دیدگاه ما دال بر این معناست که در نگاه جنابعالی متاسفانه هنوز در بر همان پاشنه بی توجهی مسئولین امر می چرخد و تحرکی از آنان ملاحظه نمی شود. تاکید حضرتعالی بر اینکه این وضعیت قابل مدیریت بوده و لحن تلخ شما در روز درختکاری موید همین معناست

در دولت های آقای دکتر احمدی نژاد حکایت فوق کمی متفاوت بود. پیگیری آرمان عدالت و رسیدگی به وضع اقشار محروم تا حد قابل قبولی پیش رفته و مبارزه بی امان با فقر و بی عدالتی توسط دولت مذکور بارها از سوی حضرتعالی با تاییداتی مواجه شد که کماکان چونان مدال های افتخاری در کارنامه دولت‌های نهم و دهم میدرخشد. تصریح  تاریخی جنابعالی در نماز جمعه 29خرداد 88 بر اینکه در زمینه های متعدد بین نگاه حضرتتان  و دیدگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی اختلاف نظر وجود دارد و تاکید بر اینکه یکی از آنها مقوله عدالت اجتماعی است و نیز تصریح بر اینکه نظر رئیس جمهور وقت (آقای احمدی نژاد) در این زمینه به شما نزدیکتر است هنوز در اذهان ثبت و ضبط است.

 سهام عدالت -که ارزش آن طی حدود یک دهه به بیش از 20برابر افزایش یافته است - ، مسکن مهر، پرداخت یارانه نقدی و... نمونه‌هایی روشن و بدیهی از پرداخت دولتین نهم و دهم به این موضوع حساس و حیاتی از آرمان های انقلاب اسلامی بود. کاهش ضریب جینی از0/43 به 0/36موید همین معنا بوده و رویکرد کلی دولت در این زمینه بارها مورد تایید حضرتعالی قرار گرفته بود. در آن دوره مردم احساس می کردند در جریان توزیع ثروت ملی در کشور نقش داشته و دیده می‌شوند.کوتاه سخن اینکه دولت آقای احمدی نژاد در این زمینه امتحان پس داده و مورد تایید جنابعالی و مردم عزیز به ویژه اقشار محروم و مستضعف است. یک بررسی گذرا و اجمالی ولی میدانی از جایگاه این مرد در میان اقشار محروم که به تعبیر حضرت امام صاحبان اصلی این انقلابند، موید این معناست که بازگشت رویکرد فوق به عرصه مدیریت اجرایی کشور می تواند زمینه ساز نزدیکی به تحقق آرمان عدالت باشد.

 ۲- یکی دیگر از زمینه‌های مهم نگاه کلان حضرتعالی در خصوص مدیریت کشور توجه ویژه به مقوله افزایش جمعیت و انتقاد از ادامه سیاست کاهش و کنترل جمعیت در اوایل دهه هفتاد شمسی ست. آنچه از مجموعه آمار در این زمینه بر می آید این است که علیرغم چرخش رویکرد کلان کشور و حتی ابلاغ سیاست‌های کلان جمعیتی توسط حضرتعالی، این سیاست در لایه های پایینی جامعه جاری نبوده و منحنی های رشد جمعیت علائمی از بهبود روند رشد را در سال های اخیر ارائه نمیدهد. پرواضح است که ادامه این وضعیت می تواند مخاطراتی جدی به همراه داشته باشد باور ما این است که این موضوع نیز به بحث معیشت مردم گره خورده است به عبارت دیگر بهبود وضعیت نرخ رشد جمعیت در کشور تا حد زیادی معلول سیاست‌های درست اقتصادی در ارتقاء وضعیت معیشت همگانی است. در این زمینه نیز رویکرد اجرایی دولت‌های نهم و دهم متفاوت و بسیار جدی بود. بسترسازی مناسب اجتماعی، تلاش برای تامین حداقلها،  بهبود وضع نسبی معاش جاری مردم، پرداخت یارانه نقدی و اتخاذ رویکردهای تشویقی بجا  علیرغم تمامی مخالفت‌ها سبب توقف نزول منحنیهای رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های 90  و    91شد که متاسفانه این موضوع ادامه نیافت.

 یکی از دیدگاههای آقای احمدی‌نژاد در این زمینه این است که تولد را منشاء مالکیت دانسته و بر حق برخورداری از ثروت طبیعی و ملی ( اعم از زمین و جنگل و مراتع و منابع طبیعی و معادن و منابع زیرزمینی) برای هر ایرانی به محض تولد تاکید دارند. به زعم ما این نگاه علاوه بر ایجاد گشایش اقتصادی بر نوع نگاه مردم به مقوله رشد جمعیت و توالد و تناسل نیزاثر گذاشته و ورق را بر خواهد گرداند. تحت چنین شرایطی بدون نیاز به تبلیغات مستقیم و گه گاه همراه با کج سلیقگی در فضای رسانه ای رسمی کشور مبنی بر مطلوبیت توالد و تناسل خود به خود آثار تغییر مثبت در میان مردم مشاهده خواهد شد. به دیگر بیان وقتی پدر و مادری به چشم خود ملاحظه نمایند که به محض تولد فرزندی در خانواده، حمایت های حاکمیت در زمینه های اقتصادی شامل این فرزند تازه متولد شده و مشوق‌های مستقیم و یارانه نقدی و اطمینان نسبی از آینده او، به آنها هبه می شود سطح نگرانی آنها از مبهم بودن آینده فرزندشان کاهش یافته و بالمآل رغبت به توالد افزایش خواهد یافت.

 موارد مذکور بخش کوچکی از گفتنی هایی است که شرح هر یک از آنها نیازمند مجالی مبسوط است و تصدیع اوقات شریف جنابعالی را موجب خواهد بود. از پیشرفتهای علمی خیره کننده و متاسفانه به کندی گراییده تا توقف طرح مفاهیم متعالی انقلاب اسلامی از تریبون های بین المللی و نیز طرح های مغفول مانده زیربنایی آغاز شده در دولت های نهم و دهم و ... صرف نظر مینماییم.

درخواست موکد ما این است که در صورت صلاحدید امکان ظهور، بروز و حضور مجدد چنین ظرفیتی در عرصه اجرایی کشور فراهم گردد. به طور خاص آنچه که سبب نگارش این نامه شده است نگرانی و دغدغه مربوط به تایید صلاحیت آقای احمدی‌نژاد از سوی نهادهای ذیربط است

دلیل اینکه در حال حاضر و قبل از فرایند تایید صلاحیت ها و شروع فرایند انتخابات اقدام به نگارش این وجیزه به محضر حضرتعالی شده است این است که این موضوع به دغدغه و نگرانی ما تبدیل شده است؛ چرا که سابقاً چنین رویکردی - که اتفاقاً در حال حاضر مطابق آمارهای رسمی و غیررسمی اقبال به آن بسیار بالا نیز هست- ، یک بار رد صلاحیت شده است. این امر ما را بر آن داشت تا مستقیماً دست به دامان رهبرمان شویم. طرفه آنکه در اذهان عمومی مردم صلاحیت آقای احمدی‌نژاد به مراتب بیشتر از چهره‌هایی است که در بسیاری از ادوار انتخابات مورد تایید نهادهای نظارتی واقع شده‌اند.

رهبر عزیز، نیک مستحضرید که مردم در تنگنای اقتصادی، معیشتی و آثار روانی ناشی از آن قرار دارند. احساس عمومی اقشار مختلفی از آنها چنین است که سایر گزینه‌ها حلّال آلام و مشکلات آنها نبوده و در فرآیند حاکم بر مولفه های پیچیده سیاسی و اقتصادی جاری هضم خواهند شد. تاکید ظریف شما در سخنرانی 29 بهمن  99 مبنی بر اینکه حساسیت مردم نسبت به مقوله اختلاف طبقاتی و اجرای عدالت نسبت به اوایل انقلاب بالاتر رفته و یاد کردن از آن بعنوان نکته ای نیک و مثبت که نشانگر پایبندی مردم به آرمانهای انقلاب است ما را بر آن داشت تا دغدغه خویش را با حضرتعالی مطرح سازیم.

داب عمومی شما تاکید بر مشارکت بالای مردم در انتخابات بوده است. برداشت عمومی ما این است که رویکرد معمول شما شرکت یافتن همه سلایق و نگاه‌های معتقد به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جهت توسیع دایره انتخاب مردم _ولو انتخابی غلط_ در رقابت های انتخاباتی بوده است. این موضوع علاوه بر بالا بردن مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه بدنه بی‌تفاوت و مایوس شده طی سال های اخیر و امیدوار نمودن آنها به راه‌حلی بومی و سازوکاری در درون مجموعه نظام برای ایجاد تغییر و تحول و گذار از مشکلات، این احساس عمومی را در آحاد مردم به وجود خواهد آورد که رای و سلیقه آنها توسط مقامات تصمیم‌گیر بر مصالح دیگر مرجح خواهد بود.

این امر به وضوح می تواند به احیاء رضایت عمومی از عملکرد حاکمیت منجر شده و موجبات تثبیت اقتدار و تحکیم پایه‌های امنیت ملی را فراهم سازد. بخصوص اینکه تایید صلاحیت آقای احمدی نژاد پایه‌های امنیت ملی و جایگاه نظام جمهوری اسلامی و اقتدار آن را در میان قشری از جامعه تحکیم و تثبیت می نماید که حامیان اصلی نظام اند. همان پابرهنگانی که بارها در فرمایشات امام راحل و حضرتعالی تاکید گردیده است که همینان پای نظام و تمامی مشکلات آن ایستاده‌اند و تحمل بار مصائب و سختی ها و صعبی های مسیر بر دوش آنان بوده است. پیرامون همین موضوع توجه به کلام نورانی مولا امیرالمومنین علیه السلام در ترجیح رضایت عامه به رضایت خواص در اداره جامعه درعهدنامه مالک اشتر خالی از لطف نیست:

"دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودی مردم گسترده ترین باشد، همانا که خشم عمومی مردم، خشنودی خواص را از بین می برد، اما خشم خواص را خشنودی همگان بی اثر می کند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می­کنند، زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر، و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر، و در خواسته هایشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها کم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دیر عذر پذیر تر، و در برابر مشکلات کم استقامت تر می باشند. در صورتی که ستون های استوار دین، اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهای ذخیره دفاعی، عموم مردم می باشند، پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد‌."

نکته دیگری که به نظر می رسد توجه به آن ضروری می نماید این است که اختلاف نظر بین رئیس‌جمهور و رهبری نظام در موارد متعدد از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است. گاه این اختلاف نظرات از اختلاف نظرات عملیاتی و سلیقه‌ای فراتر رفته و به شکافهای راهبردی تسری پیدا کرده است. در تاریخ چهل ساله انقلاب شاهد دولتهایی بوده ایم که مع الاسف اختلاف رویکردی و مبنایی با رویه امام جامعه داشته اند. خلق طبقه ممتازه اجتماعی از مسئولین مرفه در ساحت نظام مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی در دولت سازندگی، دنبال کردن حاکمیت دوگانه در دولت اصلاحات، گره زدن معیشت مردم به مذاکرات خارجی علی رغم تاکید راهبردی حضرتعالی بر سازوکارهای داخلی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در دولت اعتدال و ... تنها نمونه‌هایی از این اختلافات هستند.

نیک می‌دانیم که بین نگاه حضرتعالی و آقای احمدی نژاد نیز برخی تفاوت‌ها وجود دارد ولی باور ما بر این است که نه این اختلافات بیشتر و عمیق‌تر از موارد مربوط به دولت های سازندگی و اصلاحات و تدبیر و امید بوده و نه مدیریت آن امری صعب و لاینحل و نیز اگر اندک اختلافاتی وجود داشته باشد نوعا از اختلافات تاکتیکی فراتر نرفته و برآیند آن هم جهت با آرمانهای انقلاب اسلامی خواهد بود.عمق مدیریت داهیانه و در عین حال پدرانه حضرتعالی در رشد جامعه و عبور از گردنه های دشوار مسیر انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

حضرتعالی در سخنرانی نوروزی خود ضمن تأکید بر مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات خصوصیات مطلوب برای نامزدهای تصدی ریاست جمهوری را برشمردید. کفایت، ایمان، عدالتخواه بودن، ضدیت با فساد، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی های داخلی، جوانگرایی، امید به آینده و رویکرد مردمی از جمله این ویژگی ها بودند. ما این ویژگی هارا در آقای احمدی نژاد متجلی دانسته و معتقدیم حضور ایشان در انتخابات،  مشارکتی پرشور و انتخاباتی موفق را برای نظام رقم زده و شور و نشاط و امیدی مضاعف به فضای عمومی جامعه تزریق خواهد کرد ان شاء الله.

در پایان امضاکنندگان ذیل مجدداً درخواست خویش را مبنی بر تسهیل حضور آقای احمدی نژاد و تایید صلاحیت ایشان به محضر آن مقام محترم و عزیز تقدیم می دارند.

 والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 لینک امضاء نامه:

https://toomaremelli.com/

نظرات

  • جواد. جوادی 6 اردیبهشت

    سلام عالی بود خسته نباشید

  • شهاب سعیدیان 6 اردیبهشت

    لبیک یا خامنه ای ما مردم شهرستان دهلران از محضر مبارک امام خامنه ای مدظله العالی خواهشمندیم که دستور تایید صلاحیت دکتر محمود احمدی نژاد صادر بفرمایند

  • علی‌ساعدی 6 اردیبهشت

    محمود‌مردمی‌نجات‌داروی‌صدرصدشفابخش‌این‌ملت‌است‌چرامسولان‌اینو‌قبول‌نمی‌کنند‌مردم‌مردمی‌نجات‌هستنداگر‌خادم‌ملت‌ردصلاحیت‌بشود‌من‌وخانوادم‌رای‌‌نمیدهیم‌محموداحمدی‌نژاد‌من‌انتظارت‌می‌کشم‌دولت‌روحانی‌شده‌زمان‌حضرت‌یوسف‌۷سال‌‌فرافانی‌میشود‌۸سال‌‌احمدی‌نژاد۷خشکسالی‌‌میشود۸روحانی‌باز‌احمدی‌نژادبیاید‌۸سال‌ابادانی‌اینست‌دولت‌روحانی‌ودولت‌مردمی‌نجات‌احمدی‌نژاد‌همان‌حضرت‌یوسف‌زمان‌است‌علی‌ساعدی‌هستم‌ازکلات‌نادرروستای‌چنار

  • ناصر عبداله پور 6 اردیبهشت

    فقط احمدی نزاد

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب