1400/02/10-18:56
در جمع مردم انقلابی بندر دیّر؛

دکتر احمدی نژاد: سلطه‌گران جهانی برای تضعیف و چپاول ثروت تک تک کشورها و ملت های منطقه نقشه های دراز مدت کشیده اند/ خاطره ای درباره اسارت ۵۷ پاسدار انقلاب به دست نیروهای معارض + فیلم

دکتر احمدی نژاد: سلطه‌گران جهانی برای تضعیف و چپاول ثروت تک تک کشورها و ملت های منطقه نقشه های دراز مدت کشیده اند/ خاطره ای درباره اسارت ۵۷ پاسدار انقلاب به دست نیروهای معارض + فیلم

دکتر احمدی نژاد در جمع مردم انقلابی دیّر گفت: سلطه‌گران جهانی برای تضعیف و چپاول ثروت تک تک کشورها و ملت های منطقه نقشه های دراز مدت کشیده اند. آنان می خواهند از یک سو صدها میلیارد دلار اسلحه بفروشند و از سوی دیگر با ایجاد جنگ و اختلاف، کشورها را ویران و سپس برای بازسازی مجدد، ثروت ملت ها را به یغما ببرند.

متن سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع مردم انقلابی بندر دیّر که عصر امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه
 
خداوند منان را سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع شما مردم عزیز دیر و کنگان و استان بوشهر را عنایت فرمود. مردم این خطه، از ایرانیان اصیل و همواره پرچمدار فرهنگ، تمدن و عظمت ملت ایران بوده اند. مردم میهمان نواز، صمیمی، پرتلاش، مومن، پاک، صادق و شجاع این دیار سرمایه کم نظیر ملت ایران در رسیدن به آرمانهای بزرگ انقلابی و انسانی هستند.

تاریخ، رشادت ها و فداکاری های شجاعان و مردان و زنان غیور این استان در دفاع از سرزمین، استقلال و هویت ایران در برابر اجنبی را با خط زرین نگاشته است. باید یاد رئیس علی دلواری و یاران گرانقدرش را همواره گرامی بداریم. سلام و درود خداوند بر مردم دیر و کنگان و استان بوشهر.

خلیج فارس همواره در طول تاریخ، خلیج دوستی، برادری، امنیت و همکاری بوده است. هم ملت ایران و هم ساحل نشینان عزیز خلیج فارس، طی چند هزار سال همیشه در کمال مهربانی، دوستی و برادری باهم زندگی، همکاری، تعامل و تجارت کردند. همه با هم از نعمت بزرگ خلیج فارس و ذخایر آن استفاده کردیم و همواره با هم دوست بودیم و همکاری هایمان سازنده بوده است. در طول تاریخ هیچگاه بین ملت ها و مردمان اطراف خلیج فارس، جدایی، کینه، دشمنی و یا درگیری وجود نداشته است. تاریخ ما، آداب و سنن و اخلاق های متعالی مشترک، در طول تاریخ ما را به هم گره زده است.

 تمام مشکلات، از زمان حضور و دخالت اجانب و بیگانگان بسیار دورتر از منطقه خلیج فارس، آغاز شده است. زمانی که سلطه گران بین المللی با نگاه سودجویانه و سلطه گرانه به خلیج فارس و منطقه ما، شروع به دخالت کردند. هر نوع اختلاف، تنش و کدورت بین دولت های منطقه، فقط و فقط بخاطر زیاده خواهی ها، دخالت ها و وسوسه های شیاطین بین المللی و قدرت های شیطانی جهانی است. آنها از فراسوی مرزها، می آیند و در مسائل منطقه ما دخالت می کنند و بین دولتها کدورت، درگیری و تنش ایجاد می کنند. طی دهه های اخیر، چند جنگ به منطقه ما تحمیل شده است. تمامی این جنگ ها نتیجه حرص و ولع سیری ناپذیر قدرت‌های شیطانی مستکبر برای تسلط بر خلیج فارس و ذخایر انرژی و دیگر ثروت های بی نظیر منطقه است. با طراحی های پیچیده، بین دولت های منطقه اختلاف ایجاد می کنند، صدها میلیارد دلار سلاح می فروشند و جنگ افروزی می کنند. منافع نامشروع آنان در گرو همین اختلاف افکنی ها، تنش زایی ها و جنگ افروزی هاست.

 آنان برای جان، مال، حیثیت و موجودیت ملت های منطقه هیچ ارزشی قائل نیستند. حاضرند صدها هزار تن از مردم بی گناه منطقه کشته، زخمی و یا آواره شوند، زیر‌ساخت ها و ثروت ملت ها نابود شود تا آنان بساط سلطه شیطانی خودشان را پهن کنند. مگر یادمان رفته است!؟ در جنگ صدام علیه ایران و کویت و امروز در جنگ تحمیلی علیه یمن، چه کسی سود برده است؟ همه ملت ها و دولت های منطقه ضرر می کنند. تنها کسانی که سود می برند، قدرت های سلطه گر جهانی هستند. در این جنگها، ثروت انسانی، طبیعی و مادی ملت ها نابود ولی جیب سرمایه داران بین المللی آباد می شود. با صدای بلند و قاطعانه به همگان عرض می کنم که بین ملت های منطقه، هیچ اختلاف مبنایی که مانع از دوستی، برادری و همکاری شود، وجود ندارد. هر چه هست، تحت تاثیر دخالت ها و طراحی های شوم و ضد انسانی قدرت های شیطانی و شیطان صفتان مسلط بر جهان است.

به همگان عرض مي كنم كه سلطه‌گران جهاني براي تضعيف و چپاول ثروت تك تك كشورها و ملت هاي منطقه نقشه هاي دراز مدت كشيده اند. آنان به آباداني و اقتدار هيچ ملت و كشوري راضي نيستند. اگر هم در باغ سبزي به بعضي نشان مي دهند، موقتی و برای فریب است، به محض مسلط شدن، همه جا را ویران خواهند کرد، این اخلاق شیطان است. اجازه نمی دهند هیچ کشوری عزیز، قدرتمند و آباد باشد و مردمشان سربلند زندگی کنند. آنان اقتدار خود را در ضعف ديگران، آبادانی خود را در ویرانی دیگران و عزت خود را در ذلت ديگران جستجو مي‌كنند. دوره استعمار 400 ساله یادمان است، جنگ هایی که در قرن اخیر، در سراسر دنیا اتفاق افتاده یادمان است، هر کجا که جنگ و ویرانی هست، رد پای آنها هم هست. از یک طرف صدها ميليارد دلار اسلحه می فروشند و از طرف ديگر با ايجاد جنگ و اختلاف، كشورها را ويران و سپس براي بازسازي مجدد، ثروت ملت ها را به يغما می برند. اين رمز دوام اقتصاد شيطاني آنان است. سلاح مي فروشند، با ايجاد جنگ، سلاح ها را مصرف مي كنند و دوباره فروش سلاح و اين حلقه تكرار می شود. هر چه ملت ها زحمت می کشند و ثروت هایشان را استخراج می کنند، نقد می کنند و به آنها می دهند.

امروز ما در منطقه بيش از هميشه نيازمند هوشياري، وحدت و برادري هستیم. همه به هوش باشند، منطقه ما تحمل هيچ جنگ جديدي را ندارد، هر جنگ جديدی به ضرر همه خواهد بود. در جنگ، هيچ سودي جز براي چپاولگران بين المللي وجود ندارد، همه دولت ها و ملت ها ضرر می کنند. من اين مطلب را اخيراً طي نامه اي به همه سران و مقامات كشورهاي منطقه يادآوري كردم و به آنها هشدار دادم که مراقب باشید. هر کس از جنگ استقبال کند و فریب مستکبران را بخورد، او هم حتما ضرر خواهد کرد. بايد بدانيم كه ما همه با هم برادريم، بايد با همكاري كامل و با احترام و دوستی با هم زندگی کنیم و منطقه را بسازیم. امنیت خلیج فارس را همه با هم باید برقرار کنیم، خود دولت ها و ملت های منطقه باید برقرار کنند. باید دست به دست هم بدهیم و از نعمت های خدادادی و بی پایان خلیج فارس، با هم استفاده کنیم و الّا در بین اختلاف ما، بیگانگان می آیند و ثروت خلیج فارس را از کف آن جمع می کنند و می برند و چیزی برای ملت های منطقه باقی نمی گذارند.

ما بايد از پيشرفت يكديگر خوشحال باشيم، هر پيشرفتي در هر کشوری اتفاق می افتد، همه باید خوشحال باشند. اجازه بدهيد 4 خاطره کوتاه برايتان تعريف کنم، اتفاقاتی که همین چند سال قبل افتاد.

خاطره اول؛ بعد از اينكه دانشمندان ما تلاش کردند و فن آوری هسته ای را به سطح صنعتی رساندند، من با مرحوم ملك عبدالله تماس گرفتم و خبر اين دستاورد بزرگ را به ايشان دادم و گفتم درست است که ما هسته ای شده ایم اما این هسته ای متعلق به همه كشورهاي منطقه است. پيشنهاد دادم كه اگر شما نيز علاقه مند باشيد، دانشمندان ما مي توانند بیایند و در چارچوب مقررات NPT دستاوردها و توان خودشان را به شما منتقل کنند. به ایشان گفتم شما متخصصين و دانشمندان خود را بفرستید تا از نزدیک ببینند و توافق کنند، ما هم در اختیار شما قرار می دهیم. ايشان بسيار خوشحال شد، تشكر كرد و بابت این پیشرفت تبريك گفت.

خاطره دوم؛ در آمریکا، شورای روابط خارجی آمریکا «کسانیکه در پشت صحنه، سیاست خارجی آمریکا را پشتیبانی می کنند» در هتل به ملاقات بنده آمدند. 28-27 نفر بودند. صحبتها خیلی طولانی شد، سوالات متعددی کردند، بحث های فراوانی انجام شد. بعد از دو ساعت، بزرگشان که در مجلس نشسته بود برای صحبت کردن نوبت گرفت. گفت آقای احمدی نژاد بسیار خوب! ما استدلال های شما را می پذیریم، انرژی هسته ای حق شماست و انرژی هسته ای شما صلح آمیز است اما ما یک مشکلی داریم. گفتم چه مشکلی؟ گفت مشکل این است که اگر ما از شما بپذیریم، فردا کشور عربستان هم می خواهد، آنها را چه کنیم؟ من اینجا قاطعانه پاسخ دادم و گفتم که اگر داشتن این صنعت، حق همه کشورهاست، خب چه اشکالی دارد؟ عربستان هم اگر علاقمند است، داشته باشد. اگر ناحق است، هیچکس نباید داشته باشد. البته آنها از پاسخ من خوشحال نشدند، آنها انتظار پاسخ دیگری را داشتند. دلشان می خواست من برخلاف منافع کشورهای منطقه حرفی بزنم که بین کشورهای منطقه درگیری ایجاد کند.

خاطره سوم مربوط به خليج فارس عزیز است. آن زمان، همان اوایل امیر کویت عوض شد و امیر جدید آمد. ما به دیدار ایشان رفتیم و تبریک گفتیم. ایشان هم گفتند که ما از آمدن شما خوشحالیم، ما همسایه و برادر هستیم و باید با هم همکاری کنیم. ایشان یک جمله گفت، گفت آقای احمدی نژاد؛ درباره خلیج فارس حرف هایی می زنند اما شما بدانید که ما و کشورهای حاشیه خلیج فارس، در همه کتاب های دبستان، خلیج فارس خوانده ایم، بنابراین جای نگرانی نیست. بعداً در اولين سفر امير محترم قطر به ايران، من اين مطلب را برايشان بازگو كردم و ايشان هم لبخندی زد و گفت درست است ما هم در دبستان خوانده ایم که نام این خلیج، خلیج فارس است و همیشه خلیج فارس خواهد ماند.

یک خاطره دیگر هم از همکاری های برادرانه بگویم. اواخر سال 91 و اوایل سال 92 ، گروه هاي معارضی در سوريه پیدا شدند و درگیری های مسلحانه ایجاد کردند. در همان زمان، 57 نفر از پاسداران ما با لباس و کارت پاسداری آنجا بودند و می خواستند به زینبیه بروند. راننده اتوبوس، راننده نفوذی بود، مسیر را منحرف کرد و این 57 نفر را تحویل گروه های مسلح معارض داد. تلاش‌هاي دولت سوريه و نيروهاي خودي براي نجات آنان بي‌نتيجه ماند و نگراني شديدی به وجود آمد.

اگر یادتان باشد، این گروه ها، روزهای اول، برای اینکه وحشت ایجاد کنند، سر می بریدند و این کارشان را در فیلم هایشان ضبط و منتشر می کردند. ما اینجا خیلی نگران شدیم. من با امیر محترم قطر تماس گرفتم و موضوع را با او در میان گذاشتم. از ایشان خواستم که برای آزادی بچه های ما اقدام کند. ایشان به من گفت آنها خیلی خشن و وحشی هستند و حرفی را نمی فهمند و کار خیلی دشوار و ارتباط با آنها دشوارتر است. ایشان بگونه ای حرف زد که گویا راه ها بسته است. من به ایشان گفتم من به عنوان یک برادر از شما می خواهم که کمک کنید بچه های ما آزاد شوند، من جان این 57 نفر را به شما می سپارم. ایشان گفت فرصت بدهید تا مسئله را بررسی کنم.

بعد از چند روز تماس گرفت و گفت من یک راه های ارتباطی پیدا کرده ام، به آنها پیغام داده ام، بحث و اصرار کرده ام و حالا آنها گفته اند برای آزادی هر نفر یک میلیون دلار می خواهیم، یعنی 57 میلیون دلار که پول خیلی زیادی بود. ما گفتیم بسیار خوب! به هر حال جان هر ایرانی خیلی بیشتر از این حرف ها می ارزد. من گفتم شما این پول را بپردازید، ما بعدا به شما برمی گردانیم. ایشان هم این کار را کرد و بعد از یک مدت، آن 57 نفر آزاد شدند و به ایران برگشتند.

من وزیر خارجه را به همراه  یک چک 57 میلیون دلاری به قطر فرستادم. وزیر خارجه رفت و با خوشحالی برگشت. گفتم چه اتفاقی افتاده است؟ گفت وقتی من رفتم و سلام و پیام تشکر شما را ابلاغ کردم و چک 57 میلیون دلاری را روی میز گذاشتم، امير محترم قطر بلافاصله چك را برگرداند و گفت من این کار را برای برادرانم انجام داده ام. وقتی یک برادر کاری برای برادرش انجام می دهد، دیگر چیزی مطالبه نمی کند. گفت سلام مرا به احمدی نژاد برسانيد و بگوييد من اين كار را براي دوستي دو ملت و براي برادرانم انجام داده ام. البته با توجه به روابط خوبی که داشتیم، جز این هم از ایشان انتظار نمی رفت.

اين خاطرات در كنار صدها خاطره و صحنه های دوستی که بین ما بود، این نکته را یادآوری می کند که همه ما برادر هستیم و سلامت و پیشرفت و امنیت همه ما وابسته به برادری، همکاری و دوستی بین ماست. همه با هم باید تلاش کنیم اما متاسفانه بر اثر غفلت برخي دولت ها و مقامات كشورها و البته طراحي شيطاني قدرتهاي فاسد جهاني، امروز بين كشورها و دولت ها كدورت به وجود آمده و این برای همه مشکل ایجاد کرده است. در منطقه خلیج فارس ارتباطات را ضعبف و گاهی قطع کرده است. مردم سوريه، يمن، عراق و افغانستان در نگرانی و ناامني دارند زندگي مي‌كنند. این حرف من خطاب به همه سران کشورها از جمله کشور خودمان است،‌ ما بايد امروز دست به دست هم بدهيم، كدورت هايی که ساخته دست شيطان است، كنار بگذاريم و با همكاري كامل، امنيت منطقه را برقرار کنیم و اجازه بدهیم ملت هایمان با هم ارتباط داشته باشند، تلاش و تجارت کنند و با هم منطقه را بسازیم.

شما لحظه اي را در ذهنتان تصور كنيد؛ اگر همه دولت ها و ملت هاي منطقه متحد و برادر بودند چه اتفاقي مي افتاد؟ عمران و آبادانی توسعه پیدا می کرد، امنیت به منطقه می آمد و چه قدرتی ظهور می کرد. البته اگر ملت های منطقه متحد شوند، این اتحاد علیه هیچ کشوری نیست، به نفع صلح جهانی و به نفع همه ملت هاست. من به عنوان یک برادر کوچک، می خواهم از طرف ملت ها به دولت های منطقه، بخصوص اطراف خلیج فارس نصیحت کنم. عزیزان من؛‌ مسير برادري، دوستي و همکاری به نفع همه ماست. ملت های منطقه از اختلافات شما ناراحت و ناراضی هستند، می خواهند شما در کنار هم باشید و با هم همکاری و دوستی کنید، مسائل منطقه را باهم حل کنید. اگر علیه هم باشید، جز به نفع غارتگران بین المللی می شود؟ چند وقت پیش هم در یک مصاحبه گفتم. خبرنگار سوال کرد چه کسی اول باید قدم بردارد و اختلافات را برطرف کند؟ گفتم هر کس قدم پیش بگذارد، ملت ها دوستش خواهند داشت و قهرمان ملت هاست.

عزیزان من؛ من هم مانند شما در همین کشور زندگی می کنم و در جريان وضعیت اقتصادی و زندگي مردم هستم، می دانم چه خبر است. این دریا و زمین، با اینهمه ثروت، شایسته نیست ملت ایران اینگونه زندگی کنند. گفتند بزرگترین اسكله صيادي خلیج فارس، اینجا تعطیل است. در یک جلسه ای بودیم، آمدند گزارش دادند و گفتند وضع اقتصادی این است، هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم که راه را برای برخی کارهای دیگر باز کنند. من در آنجا سه دقیقه صحبت کردم. دیدم اینجا نمی شود از حق ملت ایران گذشت. گفتم این چه گزارشاتی است که می دهید؟ این گزارش ها برای تسلیم ملت ایران است. چرا شما ملت ایران را دست کم می گیرید؟ شما می گویید تحریم شدیم؟ خب همین لنجداران خلیج فارس را صدا بزن و بگو شما آزادید، این لیست جنس را ببر و این لیست جنس را بیاور. گفتم من اینجا از طرف لنجداران خلیج فارس به شما تضمین می دهم اگر شما این کار را بکنید، حتی یک لنج هم از آن لیست شما تخلف نخواهد کرد.

این ملت ایران است، چرا ملت ایران را نمی شناسید؟ اینها دلداده و دلسوز کشورشان هستند، در سختی دارند زندگی می کنند، دستشان را باز بگذارید، گمرک بگذارید که استانداردها را کنترل کنند. لیست هم بدهید، این لیست می تواند برود، این لیست می تواند بیاید. اگر این کار را بکنید آنوقت دیگر تحریم در کشور معنا دارد؟ همین لنجداران آنقدر بازار را پر از کالا می کنند که همه بی نیاز شوند. بقیه مرزداران هم همین طور است. منتهی مسائلی هست که ان شاءالله باید با همت ملت ایران حل شود.

همین اسکله صیادی، 8-7 سال است که نیمه کاره رها شده است. مردم خلیج فارس چند هزار سال است که ماهی، مروارید و میگو برمی دارند و زندگی می کنند، خودشان هم مراقب هستند آسیبی به خلیج فارس نرسد. چرا مردم را کنار می گذارید که بعد مجبور شوید دست دیگرانی بدهید که هیچ رحمی به ما نمی کنند، می آیند از ته می تراشند و می برند. در اختیار مردم خودمان قرار بدهید، آنها به اندازه نیازشان برمی دارند، خودشان هم حافظ خلیج فارس هستند. ان شاءالله به فضل الهی و با همت ملت بزرگ ایران، در آینده نزدیک ثروت و فرصت های کشور بطور عادلانه در اختیار همه ملت قرار خواهد گرفت.

مجددا روز خلیج فارس را تبریک می گویم. با اینکه اعلان عمومی نشده بود، در هوای گرم و در ماه رمضان تشریف آوردید و از اینکه در جشن خلیج فارس شرکت کردید و صحبت های خادم کوچک خودتان را شنیدید، از همه تشکر می کنم.

ای خدای بزرگ؛ پرچم عزت ملت ایران را همواره برافراشته بدار.

به دست قدرت خودت، مشکلات ملت ایران را برطرف کن.

همه ملت ها را به عزت و صلح و امنیت برسان.

ای خدای بزرگ؛ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک بفرما.

ای خدا؛ سرزمین تشنه است، باران رحمتت را بر این سرزمین ببار.

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب