1400/02/19-00:39

نظریه ' مدیریت ایرانی ' دکتر احمدی نژاد؛ مقدمه ای بر مبانی ایده مدیریت محور + فیلم

 نظریه ' مدیریت ایرانی ' دکتر احمدی نژاد؛ مقدمه ای بر مبانی ایده مدیریت محور + فیلم

در واقع زندگي من مال مردم ايران بوده است يعني من از خودم منابعي نگذاشتم تا تجربه كنم. فرصت هايي بوده كه ملت در اختيار من قرار داده و قريب 30 سال تجربه كردم و علاقمند به بهبود كار و استفاده از دانش در اتقاء مديريت بودم. ملت هزينه كرده و به نوعي معتقد هستم كه اگر فهمي دارم، اين متعلق به همه است، متعلق به ملت است. من اين موضوع را با صاحبنظران درميان گذاشتم. آنها هم كمك كنند تا اصلاح و تكميل شود، نقد کنند، بنده استقبال می کنم و بدانید که خودم را همچنان در محضر اساتید و صاحبنظران رشته های گوناگون مدیریت و علوم انسانی، دانشجوی سال اول بلکه شاگرد کلاس اول می دانم. از آنها قلبا تشکر می کنم و حتما مطالب بسیار زیادی را از آنها فراخواهم گرفت.

به گزارش دولت بهار، متن این بخش از نظریه "مدیریت ایرانی" دکتر محمود احمدی‌نژاد با عنوان " مقدمه ای بر مبانی ایده مدیریت محور " به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده

تا اينجا مباحثي را پيرامون مديريت مطرح كرديم و موضوعات خاصي را هم مورد بررسي، ارزيابي و كندوكاو قرار داديم. از اين جلسه به بعد مي خواهيم يك مقدار راجع به مباني صحبت كنيم. بحثي كه ما مطرح كرديم، هنوز نمي تواند در قالب يك نظريه صورت بندي شود. بيشتر يك رويكرد با یک ايده مركزي است اما فقط بابت اسم گذاري، نامش را نظريه گذاشتیم. معلوم است كه تمام مكاتب مديريتي، از دل يك سلسله تجربیات مديريتي جوانه زده اند. برای ما هم همين طور است. بالاخره يك دوره طولاني تجربه شده است، البته مطالعاتي هم بوده است، مباحث سنگيني هم كنار آن بوده است اما خاستگاه اصلي آن، تجربيات بوده است. من از دل اين تجربيات، به اين نتيجه رسيده ام كه بين روش هاي مديريت، مكاتب مدیریت، رويكردهاي مديريتي با مباني نظري، نوع نگاه به انسان، جهان، خدا، حكومت، مردم و روابط بين اينها يك رابطه برقرار است. تمام كسانيكه نظريه دادند و مكتبي را مطرح كردند، با يك نگاه خاص به اين موضوعاتي كه برشمردم، آن مكتب و نظريه را پايه گذاري كردند.

سطوح بحث ما در اين سلسله بحث ها دو تا است. بخش اولي كه ارائه شد، در واقع تجربيات مديريتي با موردكاوري ها و موردپژوهي هاي خاص بود. البته تعداد خيلي بيشتر از اين ها بود ولي من بخاطر اختصار، اينها را در چند عنوان محدود كردم. تجربياتی كه در عمل شد البته مطالعه تجربيات ديگران هم بود. مجموعا تجربي بود. اين بخش اول بحث هاي ما بود كه محصول تجربيات بود.

بخش دوم كه من در عمل به این رسيدم كه با مباني ارتباط دارد، به طرح مباني نظري نوع نگاه ما در مديريت كشور برمي گردد. بنابراين در بخش دوم، به مباني برمي گرديم. نگاه ما به انسان و جامعه و رابطه انسان با خدا، جهان و با ديگران، مسائل جهاني و بين المللي و در قسمت پاياني هم به حقوق اساسی انسان و جامعه مي رسيم كه برآمده از نوع نگاه ما به انسان، خدا، جامعه و جهان است و آنجا دوباره مباحث اساسي انساني و حقوق اساسي انسانها را كه پايه اداره جامعه و پايه پيشنهاداتي بود كه ما در رابطه با مديريت موارد خاص، قبلا داديم، تشکیل می دهد.

من تخصص فلسفي، عرفاني و كلامي ندارم، عمدتا تجربيات و البته مطالعه تجربيات ديگران در عرصه مديريت است. اما طي 8-7 سال اخير، با اهل نظر، دوستاني كه در زمينه فلسفه، عرفان نظري، مديريت، اقتصاد و بخش هاي گوناگون مورد نياز جامعه تخصص دارند و صاحب نظر هستند، جلسات فشرده، متعدد و گوناگوني داشتيم. بعضا جلسات 5 ساعته و هر هفته هم تكرار شد.

من با دريافت اينها، اتصالي بين تجربيات خودم و مباني نظري به انسان، خدا، جامعه و روابط اينها برقرار كردم. تاكيد مي كنم من تحصيلات فلسفي و علوم انساني ندارم ولي اينكه اينها چگونه صورت بندي و طبقه بندي شوند و بیایند در قالب هاي جديدي كه معمولا در معرض مقايسه با ديگران می گذارد، اين كار اهل فن است كه من همين جا از همه متخصصين، بخصوص كسانيكه در زمينه مديريت، مباني و فلسفه صاحب نظر هستند مي خواهم كه مشاركت و همكاري كنند، صورت بندي و طبقه بندي كنند، شكل بدهند، مقايسه كنند و به تكميل بحث كمك كنند.

بالاخره كسيكه زندگي اش مال مردم ايران بوده است يعني من از خودم منابعي نگذاشتم تا تجربه كنم. فرصت هايي بوده كه ملت در اختيار من قرار داده و قريب 30 سال تجربه كردم و علاقمند به بهبود كار و استفاده از دانش در اتقاء مديريت بودم. ملت هزينه كرده و به نوعي معتقد هستم كه اگر فهمي دارم، اين متعلق به همه است، متعلق به ملت است. من اين موضوع را با صاحبنظران درميان گذاشتم. آنها هم كمك كنند تا اصلاح و تكميل شود، نقد کنند، بنده استقبال می کنم و بدانید که خودم را همچنان در محضر اساتید و صاحبنظران رشته های گوناگون مدیریت و علوم انسانی، دانشجوی سال اول بلکه شاگرد کلاس اول می دانم. از آنها قلبا تشکر می کنم و حتما مطالب بسیار زیادی را از آنها فراخواهم گرفت.

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب