1400/03/06-21:15

متن پیام تصویری دکتر احمدی‌نژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان + فیلم

متن پیام تصویری دکتر احمدی‌نژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان + فیلم

من به آينده بسيار اميدوارم و البته به كسانيكه امروز در مصادر امور هستند توصيه مي كنم به قانون اساسي پايبند باشند، حقوق ملت را برسميت بشناسند، اجازه بدهند اراده مردم در اداره كشور جاري شود. كسي خودش را برتر از مردم و صاحب حق بالاتري تصور نكند. اميدوارم همه به دامن مردم برگردند و با كمك هم و در كنار هم ان شاءالله ايران را بسازيم.

به گزارش دولت بهار، متن پیام تصویری دکتر احمدی‌نژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده

از صميم قلب سلامي دارم خدمت ملت بزرگ، فهيم، وفادار و انقلابي ايران عزيز.

شما شاهد بوديد كه در چند ماه اخير، مردم از اقشار مختلف و نقاط مختلف كشور، بطور مرتب، در مراجعات حضوري، با ارسال نامه، طومار و پيام، در اجتماعات و سفر به شهرستان ها و استان ها، بطور جدّ و بشدت، از من مي خواستند كه در انتخابات سال جاري، حضور پيدا كنم. گستره درخواست ها و اصرار مردم بگونه اي بود كه من هرگز نمي توانستم پاسخ منفي بدهم و بالاخره در برابر خواست بسيار وسيع مردم، تسليم شدم و علي رغم اطلاع از شرايط كشور، براي ثبت نام در وزارت كشور حضور پيدا كردم.

البته در سخنراني وزارت كشور بطور مختصر، وضعيت كشور و شرايط مردم را تشريح كردم و نظر خودم را راجع به انتخابات و ضرورت به رسميت شناخته شدن و اجازه دادن به جاري شدن حق تعيين سرنوشت مردم و آزادي انتخاب مردم و صيانت از دايره گزينش مردم را تشريح كردم.

آنجا به صراحت اعلام كردم كه قبلا بدون ارائه هيچ دليل و منطقي دو بار رد صلاحت شده ام، اما بخاطر شرايط كشور و در احترام به مردم سكوت كردم و اين بار هم به تقاضاي مردم براي ثبت نام آمده ام. در واقع خواست مردم، عامل اصلي براي حضور من در ثبت نام بود. اعلام كردم كه اگر اين بار رد كنيد، قطعا در انتخابات شركت نخواهم كرد، آن را به رسميت نخواهم شناخت و از هيچكس حمايت نخواهم كرد.

ديديم كه در اعلام اسامي، مجددا نام بنده را در كنار تعداد زيادي از اسامي، حذف كردند و يك فهرست معين يكطرفه را در مقابل مردم قرار دادند. باز از سراسر كشور، مردم تماس گرفتند، حضور پيدا كردند، شكايت ها و گلايه هاي بسيار سنگين، بطوري كه يك سرخوردگي عمومي در جامعه ايجاد شد.

من مي خواهم در محضر شما مردم، از آنها سوال كنم كه به چه دليل مرا رد كرديد؟ يا بقول خودتان، احراز صلاحيت نكرديد؟ كه به لحاظ حقوقي اينها قابل بحث است كه اصلا اين تعابير، جايگاه حقوقي دارد يا ندارد!

اما سوال مي كنم؛ مگر من سوءاستفاده كردم؟ دو بار با راي بسيار بالاي مردم، مسئوليت اداره كشور به عهده من گذاشته شد. آيا من سوءاستفاده كردم؟ كم كاري كردم؟ در انجام وظيفه كوتاهي كردم؟ در دفاع از حقوق ملت كم گذاشتم؟ در برابر بيگانگان و زياده خواهي هاي آنها، از حقوق ملت دفاع نكردم؟ يا در اداره كشور ضعيف بودم؟

آيا گسترده ترين برنامه هاي عمراني و زيربنايي، در دولت ما اجرا نشد؟ كنترل مصرف سوخت، هدفمندي يارانه ها، مسكن مهر، سهام عدالت، بالاترين سرعت رشد علمي در عرصه هاي گوناگون، در نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي و در هوافضا اتفاق نيفتاد؟ گسترده ترين كار عمراني، آب، برق، مدرسه، ورزشگاه، بندر، آزادراه ها، فضاهاي آموزشي، در آموزش و پرورش، در دانشگاه ها، آبادي روستاها و ... در دوره ما اتفاق نيفتاد؟

بيشترين سرمايه گذاري در صنعت و بالاترين رشد ساخت مسكن در دوره ما اتفاق نيفتاد؟ آيا بنگاه هاي زودبازده در دوره ما اتفاق نيفتاد؟ اصلاحات اداري آغاز نشد؟ درهاي دولت بروي مردم باز نشد؟ ارتباط خادمان با مردم احيا نشد؟ چه مشكلي بود؟

آيا پُركارترين دولت بعد از انقلاب، دولت من نبود؟ آيا ما ارزش هاي انقلاب و ارزش هاي مردم را سر دست نگرفتيم و تا آخر به آن پايبند نمانديم؟ چه مشكلي بوده است؟

مال مردم را خورديم؟ بالا كشيديم؟ سوءاستفاده كرديم؟ پاكدست نبوديم؟ براي چه رد شديم؟

آيا در مناسبات خارجي، عزت ملت را حفظ نكرديم؟ گسترده ترين روابط خارجي در دوره ما نبود؟ با همسايگان و ديگران، بيشترين مراودات، بيشترين حجم تجارت خارجي در دوره ما اتفاق نيفتاد؟ بيشترين صادرات غيرنفتي در دولت ما اتفاق نيفتاد؟

آيا ما در مذاكرات با بيگانگان و قراردادها، بطور پنهاني عمل كرديم و از حقوق ملت كوتاه آمديم؟ به چه علت رد شديم؟

امروز باور من اين است كه اين كاري كه اتفاق افتاد، بزرگترين ظلم به ملت ايران بود، توهين به ملت ايران بود، عبور از قانون اساسي بود و من تا احقاق حق ملت، پاي آن خواهم ايستاد.

بايد بيايند در تلويزيون با سند و مدرك، در يك برنامه زنده، با حضور بنده اعلام كنند كه چرا رد كرده اند و من پاسخ بدهم و ملت قضاوت كند.

همين طوري رد كرديد، يعني بجاي ملت تصميم گرفتيد. اين ظلم بزرگي به ملت است. كنار گذاشتن ملت از عرصه هاي گوناگون است كه متاسفانه در اين سال ها باب شده است. من اين را به ضرر كشور و انقلاب مي دانم. به عنوان كوچك و خادم ملت و كوچكترين خادم ملت، تا احقاق حق و روشن شدن مطلب كنارشان ايستاده ام.

البته به شما عرض كنم؛ بنده به آينده بسيار اميدوار هستم. به فضل الهي و با همت ملت، ايران ساخته خواهد شد.

من تنها دولتي را اداره كردم كه داراي برنامه بود و از ابتدا تا آخر با برنامه كار كرد. الان هم عرض مي كنم براي اداره كشور برنامه دارم منتهي برنامه اي بسيار گسترده تر، عميق تر، علمي تر، منسجم تر و كارآمدتر از برنامه قبلي كه اگر فرصت در اختيار قرار بگيرد، با پشتيباني ملت، اقشار گوناگون، دانشمندان، متخصصان، كارگران، كشاورزان، كسبه و بخصوص جوانان ان شاءالله بسرعت كشور را خواهيم ساخت و بالاترين سطح رفاه، پيشرفت و عزت كه شايسته ملت ايران هست، آن را به اتفاق هم به ارمغان خواهيم آورد. مشروط بر اينكه فرصت در اختيار قرار بگيرد. يعني فرصت در اختيار ملت قرار بگيرد.

من بسيار به آينده اميدوار هستم و اطمينان دارم كه به فضل الهي و با همت ملت، خيلي زود شرايط كشور به نفع مردم، به نفع رفاه، به نفع پيشرفت، به نفع عزت و به نفع برادري تغيير خواهد كرد و اطمينان دارم كه ملت ايران در ارتباط با همسايگان، در ارتباط با ملت هاي گوناگون از موضع عدالت، احترام، دوستي و برادري، رابطه خودش را در حداكثر ممكن گسترش خواهد داد.

من به آينده بسيار اميدوارم و البته به كسانيكه امروز در مصادر امور هستند توصيه مي كنم به قانون اساسي پايبند باشند، حقوق ملت را برسميت بشناسند، اجازه بدهند اراده مردم در اداره كشور جاري شود. كسي خودش را برتر از مردم و صاحب حق بالاتري تصور نكند. اميدوارم همه به دامن مردم برگردند و با كمك هم و در كنار هم ان شاءالله ايران را بسازيم.

و السلام عليكم و رحمة الله

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب