1400/03/24-20:13

مصلحی، صالح نبود!

به گزارش دولت بهار، علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی خود نوشت:

دکتر احمدی نژاد در ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ با استناد به اصل ۱۳۵ قانون اساسی که در آن بحث از عزل یا استعفای وزرا به میان آمده است ، با استعفای آقای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات موافقت کرد.

همزمان با آن رسانه های خبری به شدت تحت فشار قرار گرفتند تا حکم رئیس جمهور را منتشر نکنند و اینجانب نیز که در آن زمان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران بودم تحت فشار شدید قرار گرفتم تا از انتشار این حکم خودداری نمایم.

به هر تقدیر از آنجا که حکم رئیس جمهور وقت نافذ بود، در خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران منتشر شد اما همانطور که به بنده وعده داده بودند، از فردای آن روز تحت فشار شدید دستگاه قضایی قرار گرفتم و سرانجام توسط قاضی صلواتی به اتهام ناروای توهین به رهبری که وجود خارجی نداشت، به یک سال زندان محکوم شدم.

دو روز پس از موافقت دکتر احمدی نژاد با استعفای حیدر مصلحی، رهبر انقلاب با صدور حکمی، حکم رئیس جمهور را نقض و او را مجددا به سمت خود بازگرداندند.
 
متن این حکم به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
حجة‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه
وزیر محترم اطلاعات
استحکام و انسجام و روزآمد بودن دستگاه اطلاعاتی کشور یکی از پایه‌های مهم اقتدار نظام اسلامی است، لذا از شما می خواهم بیش از پیش، در انجام مأموریتهای مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایه‌ی عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فن‌آوریهای روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید. برای شما و معاونان و مدیران محترم و همه‌ی فرزندان عزیز انقلابی‌ام در وزارت اطلاعات دعا می کنم. موفق و مؤید باشید.
سیدعلی خامنه‌ای
۳۰ فروردین ۱۳۹۰

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب