1400/04/07-17:30

برادرزاده پادشاه عربستان به اعدام محکوم شد

منابع خبری از محکوم شدن برادرزاده پادشاه عربستان و فرمانده نیروهای این کشور در یمن به اعدام خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، وبسایت "سعودی لیکس" اعلام کرد که یک کمیته نظامی فهد بن ترکی بن عبد العزیز، برادرزاده پادشاه عربستان و فرمانده کل نیروهای این کشور در یمن را به اعدام با شلیک گلوله محکوم کرد.

طبق این گزارش، این کمیته نظامی برادرزاده پادشاه عربستان به خیانت و تلاش برای کودتا با هدف عزل ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهد وی از قدرت متهم کرده است.

مرکز مطالعات خلیج فارس واشنگتن نیز در این باره گزارش داد که دادگاه نظامی عربستان در یک جلسه محرمانه فهد بن ترکی بن عبدالعزیز را به اتهام "خیانت بزرگ" به اعدام محکوم کرد.

این مرکز همچنین گزارش داد که یکی از نزدیکان فهد بن ترکی این خبر را به او اطلاع داده و خواسته است که نامش فاش نشود.

شهریور ۱۳۹۹ پادشاه سعودی در فرمانی حکم برکناری و بازداشت فهد بن ترکی فرمانده کل نیروهای ائتلاف سعودی در یمن را به اتهام «فساد» صادر کرد.

علاوه بر فهد بن ترکی، پسر بزرگش نیز به اتهام فساد از امارت منطقه «الجوف» کنار گذاشته شد و این فرامین مستقیما به خواسته محمد بن سلمان صادر شده بود و تلویزیون سعودی نیز گفت که برکناری این شاهزادگان و فرماندهان پس از آن صورت گرفت که «هیئت نظارت و مبارزه با فساد» گزارشی از تخلفات اقتصادی آنان را به ولیعهد گزارش داد.

اما وبگاه عربی۲۱، از زاویه دیگری به این مسأله پرداخت و نوشت که فهد بن ترکی پسر عموی محمد بن سلمان و از خاندان "سدیری‌ها" است و ولیعهد سعودی درصدد است تا عموزادگان خود را همچون متعب بن عبدالله و محمد بن نایف به حاشیه ببرد.

طبق این گزارش، کنار گذاشتن فهد بن ترکی در چارچوب اقدامات چند سال اخیر بن سلمان برای هدف قرار دادن دو قدرت اصلی در خاندان سعودی یعنی "سدیری‌های" و خانواده "ملک عبدالله" قرار می‌گیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب