1400/08/17-13:37

متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد در روستای اباتر شهرستان صومعه سرا + فیلم

متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد در روستای اباتر شهرستان صومعه سرا + فیلم

دکتر احمدی نژاد گفت: خدا خواسته، اراده کرده و اسباب آن را در عالم قرار داده است که تک تک انسان ها جلوه و خلیفه خدا در این عالم باشند، تک تک انسان ها پیغمبر باشند، تک تک انسان ها عزیز و آزاد باشند، خدا نخواسته انسان ها در غم و غصه و خمودی باشند، خدا به اندازه کافی، در این عالم ثروت قرار داده است که همه انسان ها مرفه زندگی کنند نه اینکه سه شیفت کار کنند یا ۲۴ ساعت بدوند. ما حساب کردیم در همین ایران خودمان، هر فرد می تواند در یک شیفت معمولی کار کند و مرفه زندگی کند. خدا امکانات را قرار داده تا همه بهره ببرند اما شیطان می آید، اول انسان را از خودش غافل می کند، بعد از خود شیطان غافل می کند و بعد سر هیچ، نزاع و خودپرستی درست می کند و به جان هم می اندازد.

به گزارش دولت بهار، متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع مردم باوفای روستای اباتر شهرستان صومعه سرا بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يدیه

بنده هم خدمت برادر عزیزم جناب آقای بخشی و خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و از خدای متعال می خواهم که این مادر عزیز، همه رفتگان جمع حاضر و همه رفتگان را در سایه لطف و رحمت، پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) از خوان بیکران نعمات خودش برخوردار کند.

ما آمدیم در مجلس ختم شرکت کنیم و بنای ما بر صحبت کردن نبود. منتهی برادرمان فرمودند و من به عنوان انجام وظیفه و قدرشناسی از زحمات همه مادران و پدران این سرزمین، دو سه نکته را خدمت شما عرض می کنم.

عزیزان من؛ خداوند بالاتر از انسان خلق نکرده است. همه موجودات عالم در خدمت انسان و برای انسان خلق شده اند. همه این کهکشان ها را خدا برای انسان خلق کرد و انسان را برای خودش خلق کرد. خدا انسان را خلق کرد تا در این عالم، معرف و خلیفه خدا بشود، تمام اسماء الهی را در این عالم جلوه گری کند. آنقدر خلقت انسان مهم بود که خدای متعال در این خلقت، به خودش تبریک گفت. فرمود " فتبارک الله احسن الخالقین ".

تک تک انسان ها مهم هستند. خدای متعال خواسته است که همه انسان ها به اوج کمال، به اوج عزت، به اوج برخورداری و به اوج رفاه و آرامش دسترسی پیدا کنند. خدا فقر، درماندگی، ضعف، فاصله طبقاتی، نزاع، درگیری، برتری جویی و خودخواهی را نخواسته است. خدا در نهاد تک تک انسان ها یک فطرتی قرار داده است که آن فطرت آینه خداست، ما اسم آن را انسانیت می گذاریم. خدا در دل تک تک انسان ها، انسانیت قرار داده و از آن ها خواسته که این انسانیت را بروز و ظهور و پرورش بدهند، روابط خودشان را بر اساس انسانیت برقرار کنند. محبت، رحمت، احترام، دلسوزی، همبستگی، با هم بودن، کمک یکدیگر بودن، تعاون و ... خدا این ها را از ابناء بشر خواسته است. اسباب آن ها را هم در اختیار انسان ها قرار داده است.

خداوند متعال در این عالم و در این زمین، آنقدر ثروت قرار داد که همه انسان ها، بلااستثنا بتوانند در بالاترین سطح رفاه زندگی کنند. همین الان به شما عرض کنم که اگر گوشه ای از ثروت ایران بین مردم که مالک این ثروت هستند، تقسیم شود، نه تنها فقر و فقیری باقی نخواهد ماند بلکه همه در رفاه زندگی می کنند. خدا قرار داده است. اینهمه ثروت را برای چه کسی خلق کرده است؟ برای همه انسان ها، همه در آن شریک هستند، همه مالک هستند. اما چرا اتفاق نمی افتد؟ چرا آنگونه که خدا خواسته حقیقت انسانیت تا امروز ظهور نکرده است؟ چرا فقر هست؟ چرا فاصله هست؟ چرا کینه ورزی و درگیری هست؟ عامل روشن است. یک مخلوق دیگری به نام شیطان، به عزت خدا سوگند خورد که مانع از بروز انسانیت در وجود انسان ها بشود، سوگند خورد که فریبکاری کند، سوگند خورد انسان ها را به جان هم بیندازد، سوگند خورد که فقر را بین انسان ها گسترش بدهد، سوگند خورد اجازه ندهد انسان ها در این عالم عزیز باشند و خدایی کنند. چرا؟ چون گفت من برتر از انسان هستم، خودش را بالاتر دانست و می خواهد اثبات کند که بالاتر است.

در طول تاریخ هر کجا که فقر، درگیری، خشونت، خودخواهی، برتری جویی، چپاول و غارت ثروت ملت ها هست، رد پای شیطان را پیدا می کنید. دشمن اصلی ما شیطان است. خدا فرمود " انه لکم عدو مبین " دشمن آشکار است.

شیطان چند کار انجام می دهد. کار اول؛ تلاش می کند انسان ها از یاد حقیقت خودشان غافل شوند. یادشان برود چه هستند، یادشان برود خداوند متعال چه گوهری در نهاد انسان ها قرار داده است، خودشان را فراموش کنند. آن حقیقت درونی انسان یعنی انسان کامل، یعنی امام را فراموش کنند. یادمان نیفتد که چه کسی هستیم و برای چه آمده ایم، قدر و منزلتمان کجاست؟ یادمان برود که خدای متعال یک انسان کاملی را خلق کرده که یار و یاور ما، رهنمای ما، پشتیبان ما، محور وحدت ما و فریادگر عدالت و آزادی برای ماست.

دومین کاری که شیطان انجام می دهد این است که جوری عمل می کند که ما خود شیطان را فراموش کنیم. یادمان برود که شیطانی هم هست. شیطانی که ممکن است خیلی مواقع در قامت یک انسان ظهور کند. ظاهرش انسان است اما به کُنه وجودش که نگاه می کنیم، می بینیم خود شیطان است. از شما سوال می کنم؛ کسانی که به فقر مردم رضایت می دهند، انسان هستند یا شیطان؟ آن کسانی که دائما بین مردم تفرقه درست می کنند و مردم را مقابل یکدیگر قرار می دهند، جنگ و خونریزی درست می کنند، انسان هستند یا شیطان؟ ظاهر آن ها انسان است، اصل وجودشان شیطان است. آن هایی که از جیب ملت ها و به قیمت فقر ملت ها، کاخ ها برپا می کنند و اصلا ککشان هم نمی گزد که مردم ناراحت هستند، نگرانی دارند، هشتشان گرو نه‌شان است و مشکل دارند! حالا در ایران چند میلیون ولی در کره زمین چند صد میلیون نمی توانند اجاره خانه شان را بدهند، نمی توانند ازدواج کنند، نمی توانند حوائج اولیه زندگی را تامین کنند و دارند حسرت می خورند. آن کسیکه اینها را می بیند و روی انبارهای ثروت نشسته و کک او نمی گزد، این انسان است یا شیطان؟ شیطان می آید فقر و نزاع را توسعه می دهد. خدا ما را خلق کرده که با هم باشیم، با هم دوست و غمخوار هم باشیم، انسان باشیم اما شیطان کینه را در دنیا ترویج می دهد. کسانی که انبار ها را از سلاح های کشتار جمعی پر کرده اند و هر روز به آنها اضافه می کنند، در مناطق مختلف درگیری درست می کنند که اسلحه بفروشند، این ها انسان هستند یا شیطان؟ خود شیطان هستند. ظاهر آن ها شبیه انسان است ولی وجودشان شیطانی است والّا چگونه ممکن است یک انسان به کشتن انسان دیگری رضایت بدهد؟ حقیقت انسانی یعنی رحمت، مهربانی و دلسوزی برای دیگران.

همین منطقه خودمان را ببینید چه خبر است؟ چگونه دارند خرج می کنند! 50 میلیارد، 100 میلیارد، 500 میلیارد دلار خرج می کنند تا مردم را به جان هم بیاندازند. در 15-10 سال اخیر، جنگ هایی که در منطقه ما رخ داد، چه خسارات سنگینی به بار آورده است؟ چه کسی سود کرد و چه کسی ضرر کرد؟ ملت ها ضرر کردند. خرابی ها و کشته شدن ها و آوارگی ها و متلاشی شدن خانواده ها برای ملت ها بود و پر شدن جیب ها، برای شیاطین و طاغوت ها بود.

اول کاری که شیطان می کند این است که انسان ها را از یاد امام غافل می کند، حقیقت انسانی را از ذهن ها می برد. خیلی از ماها باورمان می شود که همین است دیگر، باید همینگونه باشد، یک عده ای باید برتر باشند و عده ای دیگر حقیر و پایین تر. باور می کنیم! چرا باید باور کنیم!؟ چرا باید مناسبات طاغوتی و شیطانی را بپذیریم؟ یک عده می گویند ما از زمان تولد، برتر بودیم، اصلا جنس ما برتر است، ما حق داریم ببریم! به همه جا دست اندازی می کنند. چرا باید بپذیریم؟ بعد هم کاری می کند که شیطان را فراموش کنیم. خیال می کنیم یک اتفاقاتی افتاده و این مسائل پیش آمده است، خیر! هر جا دیدید کسانی پیدا شدند که خودشان را تافته جدا بافته از مردم دیدند، خواستند سوار دوش مردم شوند، به مردم تحکم کنند، مردم را به حساب نیاوردند و به لگدمال شدن حقوق مردم رضایت دادند، بدانید که آنها یا شیطان هستند یا تحت تاثیر شیطان هستند. ممکن است نام های بسیار قشنگی هم برای خودشان انتخاب کنند، ممکن است به جاهایی تکیه بزنند که بگویند ما نماینده خدا هستیم! عملکرد را باید دید. چکار دارید می کنید؟ نزدیک 8 میلیارد جمعیت جهان است که نیمی از آن ها فقیر هستند در حالیکه اینهمه ثروت در عالم وجود دارد.

من بارها گفته ام، دیگر تکرار ندارد. در همین ایران اگر پول نفت و گاز را بجای اینکه دست خودشان بگیرند و از طرف مردم هزینه کنند که تمام سوءاستفاده ها و فسادها از همین نقطه است، پول مردم را در جیب خود مردم بگذارند، همه مردم ایران در رفاه زندگی خواهند کرد. اما آن چه عاملی ست که اجازه این کار را نمی دهد و به فقر مردم رضایت می دهد؟ آن عامل، شیطان است.

به نظرم می رسد ما باید هر روز تسبیح به دست بگیریم و صدها بار بگوییم خدایا شیطان را لعنت کن، نابود کن. خدایا همه شیطانیان را نابود کن. بشریت را از شر شیاطین عالم نجات عنایت بفرما.

یک نکته دیگر هم بگویم که آن هم کار شیطان است. خدا انسان را آفرید، چگونه آفرید؟ یعنی یک عده را بالا قرار داد و یک عده را پایین و به آنها گفت شما باید از آنها تبعیت کنید!؟ یا نه! خدا تک تک انسان ها را آزاد آفرید؟ اصلا فرق انسان با سایر موجودات در این است که صاحب اختیار است. خدای متعال حتی به پیامبرش هم اجازه نداده است که چیزی را بر انسان ها تحمیل کند. آیه صریح قرآن است " فذکر انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر" خدا به پیغمبر خاتم که اشرف مخلوقات و حبیب الله است و خدا او را از همه بیشتر دوست دارد، می فرماید پیغمبر حواست باشد، تو فقط باید به بندگان من بگویی، تصور نکنی به آن ها سیطره داری، خیر! تو فقط پیام را برسان، اجازه بده خودشان انتخاب کنند و خودشان تصمیم بگیرند. اصلا زیبایی کار خدا اینجاست که یک موجودی خلق کرده و به او آزادی کامل داده و وقتی بطور کامل آزاد است، خدا و حقیقت را انتخاب می کند.

خدا انسان ها را آزاد آفریده است. یک عده می آیند و می خواهند انسان ها را در بند و محدود کنند. می گویند شما فقط به فکر نان و آب شبتان باشید، حق دخالت در چیزهای دیگر را ندارید، حق ندارید این حرف را بزنید، حق ندارید اینگونه فکر کنید، باید آنگونه که من می گویم فکر کنید! هر کس اینگونه رفتار کرد، بدانید یا خود شیطان است و یا کارگزار شیطان است.

اوج آزادی انسان در حق تعیین سرنوشت است. خدا آزاد گذاشته و گفته خودت انتخاب کن، مسئولیتش هم با خودت. این طرف را می خواهی انتخاب کنی، نتیجه اش این است. آن طرف را هم می خواهی انتخاب کنی، نتیجه اش این است. خدا آزاد گذاشته است.

در سطح جوامع، انتخاب سرنوشت جامعه بر عهده کیست؟ تک تک مردم. حق مردم است. اما الان نگاه کنید در اکثر نقاط دنیا و در کشور خودمان، یک عده پیدا شدند که می گویند مردم چکاره اند!؟ آن ها را کنار بگذارید! به لطایف الحیلی امروز مردم را در دنیا کنار می زنند، با بازی های مختلف تا اراده مردم حاکم نشود، تا حق تعیین سرنوشت مردم جاری نشود و کار دست یک عده ای بیفتد!

به شما عرض کنم که تا زمانی که کار دست یک عده ای است و اکثریت قاطع مردم کاره ای نباشند، وضع همین است و همین است و همین است. اجازه بدهید کار دست مردم بیفتد. 85 میلیون ایرانی داریم، چگونه عده ای فکر می کنند از 85 میلیون بیشتر می فهمند!؟ هر کس در روی کره زمین به ذهنش بیاید که از همه مردم بیشتر می فهمد، مطمئن باشید که او نفهم ترین آدم روی زمین است. اینهمه انسان، اینهمه عقل و فکر، اینهمه ذکاوت و بعد یک عده قلیلی می گویند ما بیشتر می فهمیم! اکثر دنیا و نوع قدرت طلبان دنیا اینگونه اند. هر جای دنیا بروید، می گویند کار را دست مردم بدهید، خراب می کنند! مردم را آزاد بگذارید فساد می کنند! این ها در خودشان اشکالی وجود دارد که مردم را اینگونه می بینند. اینهمه مردم دارند زندگی می کنند، نه دنبال تجاوز هستند، نه دنبال فسادند و نه دنبال سلطه گری هستند. چرا اینگونه فکر می کنند؟ چون آن ها یا شیطان هستند یا کارگزار و تحت تاثیر شیطان هستند. چون شیطان قسم خورد و گفت خدایا من می خواهم انسان ها را له کنم. مگر له کردن چگونه است؟ همین که بگویی 85 میلیون نمی فهمند، له کردن از این بالاتر!؟ 85 میلیون نمی فهمند و شما چند نفر می فهمید!؟

عرضم را خلاصه کنم. عزیزان من؛ بالاترین موجود عالم هستی انسان است. خدا در خلقت انسان به خودش تبریک گفت. خدا خواسته، اراده کرده و اسباب آن را در عالم قرار داده است که تک تک انسان ها جلوه و خلیفه خدا در این عالم باشند. تک تک انسان ها پیغمبر باشند، عزیز باشند، آزاد باشند، مرفه باشند و در شادی باشند. خدا نخواسته انسان ها در غم و غصه و خمودی باشند. خدا ما را انسان خلق کرده، چه شادی از این بالاتر است؟ خدا به اندازه کافی، در این عالم ثروت قرار داده است که همه انسان ها مرفه زندگی کنند. نه اینکه سه شیفت کار کند یا 24 ساعت بدود، نخیر! ما حساب کردیم در همین ایران خودمان، هر فرد می تواند در یک شیفت معمولی کار کند و مرفه زندگی کند. شیطان بگونه ای جلوه می دهد که انگار خدا دشمن انسان هاست و آن ها را در سختی و مشکلات قرار داده و می گوید زجر بکشید! خدا دارد از انسان ها انتقام می کشد! نخیر! اینگونه نیست، این شیطان است که دارد انتقام می کشد، خدا نخواسته است. خدا امکانات را قرار داده تا همه بهره ببرند اما شیطان می آید، اول انسان را از خودش غافل می کند، بعد از خود شیطان غافل می کند و بعد سر هیچ، نزاع و خودپرستی درست می کند و به جان هم می اندازد.

یک جمله می گویم، بعدا در ذهن خودتان به آن فکر کنید. این فاصله هایی که تحت عناوین گوناگون بین انسان ها درست شده، از کجاست؟ آدم ها از هم جدا شده اند و مقابل هم قرار گرفته اند. اگر یک روزی این مرزهایی که الان دور کشورهاست، برداشته شود، چقدر از این پست ها خالی می شود؟ چقدر آدم بیکار می شود؟ منظورم کسانی است که دارند از جیب ملت ها برای خودشان اشرافیت و امپراتوری درست کردند. ولی این ها اجازه نمی دهند. هر جایی برای خودشان خطی کشیده اند و کشور درست کرده اند و مردم را از هم جدا کرده اند. هر کس می خواهد به کشور دیگری برود، بیچاره می شود. اگر کسی بخواهد نزد فامیل خود در کشور دیگری برود، باید دور دنیا را بچرخد آیا اجازه بدهند یا ندهند! همه مردم را از هم جدا کردند. در ذهنتان بیاورید آن روزی را که ان شاءالله در آینده نزدیک خواهد بود، مرز بین انسان ها برداشته شود و همه انسان ها با انسانیت خودشان با همدیگر تعامل می کنند، همه با هم دوستند، کسی دنبال برتری نیست، کسی دنبال زدن جیب دیگری نیست و کسی دنبال فریبکاری نیست. آن روز چقدر زیباست.

من مجددا به خانواده محترم بخشی تسلیت می گویم. توفیقی برای بنده بود که امروز شما را اینجا زیارت کردیم و چهره های نورانی شما را دیدیم. خدا را از این بابت سپاسگزارم. برای همه شما، همه ملت ایران و همه بشریت، سلامتی، سعادت، رفاه، آرامش و امنیت مسئلت می کنم.

اجازه بدهید به شما بشارت بدهم؛ اوضاع دنیا سخت است. اوضاع ایران هم سخت است. ما هر روز می شنویم ولی ما در راه که می آمدیم چقدر مردم می گفتند احمدی نژاد جوان ها بیکارند. اگر کسی خودش کشیده باشد، یک لحظه تحمل نمی کند. جوان مردم سی ساله شده ولی نمی تواند یک اتاق بگیرد و ازدواج کند! چقدر دختر هست که می خواهد زندگی اش را شروع کند ولی نمی تواند. چقدر ظلم و جنگ هست در همین اطراف خودمان، افغانستان، عراق، یمن، سوریه، شمال و جنوب را ببینید. کل دنیا در آتش شیطنت شیطان می سوزد و طاغوت ها دارند خون ملت ها را می مکند.

اما می خواهم یک بشارت بدهم؛ به فضل الهی با این بیداری که دارد در ملت ها پیدا می شود، بزودی زود بساط طاغوتی و طاغوت گری از جهان ریشه کن خواهد شد. ان شاءالله خیلی زود خواهید دید که اوضاع دگرگون می شود. من با اطلاع به شما می گویم، دارد می آید! ما در همین سفری که به نمایشگاه کشورها رفتیم، 190 کشور آمده بودند. هر کدام ما را می دیدند همین را می گفتند. می گفتند ما منتظریم، قبول داریم، پای کار هستیم و همه یک حرف می زدند. همه به ستوه آمده اند و خدا وعده داده است اگر مردم یک چیزی را بخواهند، آن حتما محقق خواهد شد. امروز می بینیم که مردم چه می خواهند. ممکن است عده ای گوش هایشان را بگیرند و چشم هایشان را ببندند، خدا بر قلب هایشان مهر زده باشد که نفهمند که چه می گذرد اما اگر هر کسی ذره ای دقت کند می فهمد که ملت ها چه می خواهند. من به شما بشارت بدهم آن چیزی که ته دل شما هست، به یاری خدا و با عنایت امام زمان(عج) ان شاءالله بزودی زود محقق خواهد شد.

برای سلامتی خودتان، شادی روح شهدا، اولیاء، انبیاء، همه رفتگان و این مادر تازه درگذشته اجماعا صلوات بر محمد و آل محمد.

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب