1400/09/01-13:00

تکذیب ادعای بخشش بدهی دولت نیکاراگوئه به ایران با دستور دکتر احمدی نژاد/ جوانفکر: وزارت خارجه سکوت نکند!

تکذیب ادعای بخشش بدهی دولت نیکاراگوئه به ایران با دستور دکتر احمدی نژاد/ جوانفکر: وزارت خارجه سکوت نکند!

انصاف، جوانمردی، اخلاق، قانون و عدالت حکم می کرد که وزارت امور خارجه در باره اتهام ظالمانه وارده به دکتر احمدی نژاد دایر بر بخشش بدهی نیکاراگوئه به ایران، اطلاع رسانی کند اما به طور عجیب و معنا داری سکوت کرده است و خبرنگاران هم هرگز مایل نبوده اند در این باره از سخنگوی وزارت امور خارجه طلب توضیح کنند!؟

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: جریان قدرت هرگاه در برابر سخنان و مواضع روشنگرانه، عالمانه و دقیق دکتر احمدی نژاد کم می آورد و خود را قادر به پاسخگویی نمی بیند، برای فریب افکار عمومی و آرام کردن خود، عوامل پیدا و پنهانش را مامور اتهام زنی، توهین و تخریب شخصیت خادم ملت ایران می کند.

 

این جریان در تازه ترین اقدام مضحک خود، به بهانه گفت و گوی تلفنی آقای رئیسی با دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه، به بازنشر وسیع یک مطلب کذب در خصوص بخشش بدهی نیکاراگوئه به ایران از سوی دکتر احمدی نژاد مبادرت ورزیده است که به اصطلاح دو نفر متفاوت به اسامی علیرضا قلی پور و اصغر احمدخانی نویسنده آن بوده اند!

 

با تصریح این نکته که به احتمال قوی اسامی و هویت دو نفر مزبور جعلی و غیرواقعی است، لازم دانستم نکاتی را به اطلاع عموم برسانم.  

۱- ادعای بخشش بدهی دولت نیکاراگوئه به ایران با تصمیم و دستور دکتر احمدی نژاد، از اساس کذب محض است.

۲- برخلاف ادعای مطرح شده، دکتر احمدی نژاد هرگز به مکزیک سفر نکرده است.

۳- دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت در ژانویه سال ۲۰۰۷ برای شرکت در مراسم تحلیف اورتگا، به ماناگوئا سفر کرد.

۴- در زمان انجام این سفر، ایران در ماناگوئا سفیر نداشت و مسئولیت رتق و فتق مسائل ایران و نیکاراگوئه برعهده سفیر ایران در مکزیک بود.

۵- در مطلب جدید الانتشار به نقل از سفیر اکردیته ایران در مکزیک ادعاهایی مطرح شده است که کاملا کذب می باشد.

۶- بر خلاف ادعای مطرح شده، آقای روحی صفت سفیر اکردیته وقت ایران در مکزیک، هرگز از سمت سفارت ایران در مکزیکوسیتی استعفا نداده بلکه با پایان ماموریتش به ایران بازگشته است!

۷- پس از سفر دکتر احمدی نژاد به نیکاراگوئه و حسب توافق روسای جمهور دو کشور، ایران سفارت خود را در ماناگوئا بازگشایی و آقای اسماعیل پور را به عنوان کاردار منصوب کرد.

۸- دو کشور ایران و نیکاراگوئه در ۸ شهریور  سال 1393 در باره قسط بندی بدهی نیکاراگوئه به ایران، توافقی را که از مدتها قبل روی آن کار شده بود، به امضاء رساندند.

۹- طبق اطلاع حاصله، دولت نیکاراگوئه به اجرای این توافق اهتمام ورزیده و در تسویه بدهی خود به ایران به روز است.

۱۰- انصاف، جوانمردی، اخلاق، قانون و عدالت حکم می کرد که وزارت امور خارجه در باره اتهام ظالمانه وارده به دکتر احمدی نژاد دایر بر بخشش بدهی نیکاراگوئه به ایران، اطلاع رسانی کند اما به طور عجیب و معنا داری سکوت کرده است و خبرنگاران هم هرگز مایل نبوده اند در این باره از سخنگوی وزارت امور خارجه طلب توضیح کنند!؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب