1400/09/04-13:39

ادامه سقوط محبوبیت بایدن

رضایت مردمی از رئیس‌جمهوری آمریکا در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها به سطح جدیدی سقوط کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، نظرسنجی روز چهارشنبه ان‌پی‌آر – ماریست نشان می‌دهد، تنها ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی عملکرد شغلی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را تایید کردند و این پایین‌ترین آمار رهبر دموکرات کاخ سفید در این نظرسنجی خاص از زمان روی کار آمدن در ژانویه به شمار می‌رود.

آمار و ارقام تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که بایدن ۷۹ ساله برای حل مشکل افزایش قیمت‌ها تقلا می‌کند. گزارش وزارت کار آمریکا در اوایل همین ماه نشان می‌دهد که تورم به بالاترین میزان در سی سال رسیده و به میزان ۶.۲ درصد در بازه ۱۲ ماهه منتهی به اکتبر افزایش یافته است.

با نزدیک شدن به بازه تعطیلات، منتقدان و جمهوری‌خواهان از بایدن و دموکرات‌ها بابت افزایش بهای موادغذایی و سوخت انتقاد می‌کنند. اقتصاد آمریکا به دنبال تقاضای مصرف‌کنندگانی که کسب و کارها قادر به تامین آن نبوده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

دولت آمریکا با آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر ملی، به دنبال کاهش قیمت بنزین بوده است، هرچند کارشناسان انرژی می‌گویند مشخص نیست که این اقدام چگونه فوراً بر قیمت‌ها در پمپ‌بنزین‌ها تأثیر می‌گذارد.

در این نظرسنجی، اصلی‌ترین مسائل اقتصادی رای‌دهندگان آمریکایی، موضوع تورم (۳۹ درصد)، دستمزدها (۱۸ درصد)، کمبود نیروی کار (۱۱ درصد)، قیمت بنزین و بیکاری (۹ درصد) نشان داده شد.

همچنین ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها از مدیریت اقتصادی بایدن ناراضی و ۴۲ درصد از آن راضی هستند. در ماه آوریل، او ۵۴ درصد محبوبیت بابت اقتصاد گرفت.

در نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینیپیاک، میزان رضایت مردمی از بایدن پایین‌ترین سطح بی‌سابقه را نشان می‌داد که ۳۶ درصد بود.

ادامه شیب نزولی محبوبیت بایدن، درست یک سال قبل از انتخابات میان دوره رخ می‌دهد، جایی که دموکرات‌ها تلاش خواهند کرد قدرت خود را در هر دو مجلس کنگره حفظ کنند. در حال حاضر این حزب دارای اکثریت اندکی در مجلس نمایندگان و سناست.

نظرسنجی ان‌پی‌آر – ماریست بین ۱۶ تا ۱۹ نوامبر در میان ۱۰۴۸ فرد بزرگسال و با حاشیه خطای ۴.۲ درصد انجام شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب