1400/09/08-22:30

فیلم روشنگری دکتر احمدی‌نژاد درباره نقش حمله به سفارت انگلیس در تشدید تحریم/ سفیر انگلیس گفت هفته بعد ورق برمیگردد!

فیلم روشنگری دکتر احمدی‌نژاد درباره نقش حمله به سفارت انگلیس در تشدید تحریم/ سفیر انگلیس گفت هفته بعد ورق برمیگردد!

دکتر احمدی نژاد گفت: سفرای اروپایی همیشه با هم جلسه دارند، هماهنگ می کنند و حرف هایی می زنند. در جلسه ای سفیر انگلیس گفت هفته بعد در تهران اتفاقی می افتد که ورق به نفع آمریکا و انگلیس برمی گردد. این چه بود؟ اشغال سفارت انگلیس بود!

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی‌نژاد در گفتگویی که ۱۶ آبان ۹۶ انجام شد به تشریح ماجرای تحریمها و نقش اشغال سفارت انگلیس در ۸ آذر ۱۳۹۰ در تاثیر و تشدید تحریمها روشنگری کرد که بخشی از آن را میخوانید:

دکتر احمدی نژاد: در سال 86-85 ما با آژانس وارد گفتگو شدیم که آقا هر چه داری بگذار روی میز ما می خواهیم حل کنیم، آژانس آمد شش تا سوال در مورد همان سالهای 82-80 گذاشت به اضافه مطالعات ادعایی. گفت آمریکایی ها یک سری ادعاهایی کردند. من به آقای علی لاریجانی که دبیر شورای  امنیت ملی بود و می رفت مذاکره می کرد گفتم این آخری را نپذیرید و شش تای دیگر را جواب بدهید، مطالعات ادعایی که چهارچوب ندارد آمریکا می تواند هر لحظه حرف جدیدی بزند، ما چرا باید زیر بارش برویم؟ بالاخره ایشان بدون نظر من و برخلاف نظر من رفت و در مورد آن شش تا و به اضافه مطالعات ادعایی آمریکا تعهد داد. خب آن شش تا را خیلی زود ما پاسخ هایش را پیدا کردیم و دادیم، آژانس تایید کرد و گذاشتیم آنجا. یک دانه مانده که باز هم مربوط به مطالعات ادعایی مربوط به سال 82-80 است که تا الان آمریکا کشش داده است و به همین بهانه تحریم های جدید آمد.

خب بینید چرا؟ رییس جمهور با یک کاری مخالف بوده و انجام شده و با کاری موافق بوده. در همین مجلس چه کسانی با مبادله مخالفت کردند؟ رییس شورای امنیت ملی و رییس مجلس چکار کردند؟ نگذاشتند حل و فصل شود در حالی که ما در موضع قدرت بودیم. بعد که دولت را در داخل تضعیف کردند و ما به موضع ضعف رفتیم، رفتند توافق کردند. باید معلوم شود اینها نقششان چه بوده، چرا این اتفاق افتاده است؟ وقتی که دولت را تحت فشار قرار دادند آمریکا پیشنهاد تحریم بانک مرکزی و نفت را بردند و دادند به اروپایی ها. انگلیس به نمایندگی از آمریکایی ها برد، قبلش هم اعلام کرد که آقا ما می خواهیم تحریم کنیم. ما با  کار دیپلماسی بسیار قوی رایزنی گسترده ای با اروپایی ها انجام دادیم و اروپایی ها به این نتیجه رسیدند که این یعنی جنگ اقتصادی با ایران و خیلی این بد است تحریم بانک مرکزی و تحریم نفت.

مجری: آقای دکتر چرا انگلیس پیش قدم شد؟

دکتر احمدی نژاد: انگلیس و آمریکا یکی هستند دو تا نیستند که. ما گفتیم که ما با آمریکا و انگلیس که اصلا مراوده اقتصادی نداریم با شماها داریم، دارند شماها را هم تحریم می کنند. خب این ها قبول نکردند. اتحادیه اروپا رای منفی داد و انگلیس دست خالی برگشت. اینها جالب است و همه اش تاریخ ماست. سفرای اروپایی همیشه با هم جلسه دارند، هماهنگ می کنند و حرف هایی می زنند. در جلسه ای سفیر انگلیس گفت هفته بعد در تهران اتفاقی می افتد که ورق به نفع آمریکا و انگلیس برمی گردد. این چه بود؟ اشغال سفارت انگلیس بود. منتهی من از اتفاقاتی که می افتاد می فهمیدم مثلا در مجلس  یک دفعه آمدند طرح کاهش روابط سیاسی با انگلیس را دادند، گفتیم این الان چه ضرورتی دارد؟ سفیرمان که آنجا نیست و آنجا ما کنسولگری داریم و آنها هم همینطور. دیگر یعنی چه کاهش روابط و چه موضوعیتی دارد که فضا را دارید داغ می کنید؟ این را دادند و بلافاصله بعدش هم اشغال سفارت. ما فهمیدیم که گل کار آن اشغال سفارت بود که بهانه را داد تا انگلیس ببرد و به تصویب اتحادیه اروپا برساند. ما دیدیم این که دارد خبرش را می دهد، همان اشغال سفارت است. در برقی سفارت باز بوده و حافظه کامپیوترها از قبل خالی بوده. روشن و مشخص است که خودش در جریان است و طراحی خودشان است و به دست چه کسانی اجرا شده و چه کسانی زمینه را فراهم کردند و همکاری کردند! من در جلسه کاری بودم اتفاقا بحث درباره اقتصاد هم بود. من آمدم بیرون تلویزیون را زدم، دیدم مستقیم دارد اشغال سفارت انگلیس را نشان می دهد. این که رسانه ملی دارد مستقیم اشغال سفارت انگلیس را نشان می دهد خودش جای بحث دارد یعنی چه؟ به چه دلیل؟ این چه معنا دارد؟ بلافاصله زنگ زدم نیروی انتظامی گفتم این چه بساطی است مگر کشور صاحب ندارد؟ گفت نیروهای ما دارند برخورد می کنند و کنترل است. گفتم تلویزیون روشن است و ایستادند دارند نگاه می کنند، این ها می روند داخل و می آیند، این چه چیزی هست برو جمعش کن. بعد هم رفت و اوضاع را دید و گفت حالا جمعش می کنم بعد رفت و چه اتفاقاتی افتاد این ها را برای من گزارش کرد. خب چه کسانی این را طراحی کردند؟ چه کسانی تشویق کردند؟ انگلیس بلافاصله رفت اتحادیه اروپا. یادتان باشد چه جوی علیه ما در دنیا درست شد که ایرانی ها فلانند فلانند. برد آنجا تایید شد، تحریم بانک مرکزی و تحریم نفت. خب چه کسانی این کار را کردند.

مجری: آن کسی که دست خالی آمده بود توانست در زمان کوتاه به نتیجه برسد.

دکتر احمدی نژاد: این ها همه اش مشخص است که همه اش ساختگی بود و چه کسانی تحریک کردند. رییس کمسیون امنیت ملی مجلس چکاره بود، رییس مجلس چکاره بود؟

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب