1400/09/21-15:51

نمودار افزایشی برداشت آب زیرزمینی دولت هاشمی و خاتمی در دولت احمدی‌نژاد کاهشی شد/ کلانتری دروغ نگو!

نمودار افزایشی برداشت آب زیرزمینی دولت هاشمی و خاتمی در دولت احمدی‌نژاد کاهشی شد/ کلانتری دروغ نگو!

در دولت های نهم و دهم در هر سال یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی از سیستم های آبیاری تحت فشار بهره مند شدند تا انجا که در هشت سال دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بیش از ۸۰۶ هزار هکتار زمین با سیستم تحت فشار آبرسانی شد. این رقم بیش از ۱.۶ برابر زمین هایی است که از ابتدای انقلاب تا سال ۸۳ با این روش آبرسانی شدند.

به گزارش دولت بهار، برخی افراد در دروغگویی و القائات شیطانی، گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و با بی پروایی تمام به انسانهای صالح و خدمتگزار نسبت های ناروا می دهند.

عیسی کلانتری، وزیر کشاورزی دولت هاشمی رفسنجانی از جمله کسانی است که "بیان سخنان خلاف واقع"، او را به سرامد دیگران در این زمینه تبدیل کرده است.

رسانه های تحت انقیاد جریان مدعی اصلاح طلبی و همسو با خاستگاه سیاسی کلانتری، بارها به سخنان کذب او استناد جسته اند تا آنجا که بر اثر تکرار زیاد، خودشان هم آنها را باور کرده اند.

کلانتری ادعا کرده است: بیلان آب از زمان انقلاب تا قبل از دولت محمود احمدی‌نژاد، منفی ۴۵ میلیارد مترمکعب بود، اما در هشت سال دولت احمدی‌نژاد، ۷۵ میلیارد مترمکعب به بیلان منفی آب، ‌افزوده شد و این روند همچنان ادامه دارد.

نمودار رسمی زیر به روشنی از سخنان خلاف واقع عیسی کلانتری پرده برمی دارد و روشن می سازد که این اظهارات صرفا با هدف ضربه زدن به دکتر احمدی نژاد مطرح شده است!

طبق این نمودار، روند برداشت از آبهای زیرزمینی در دولت های هاشمی و خاتمی پیوسته رو به افزایش بوده و در دولت دکتر احمدی نژاد به رغم افزایش صدها هزار هکتار به زمین های زیر کشت کشور، روند نزولی بسیار قابل توجهی را پیدا کرده است.

دلیل این امر را می توان در تقلیل برداشت آب های زیرزمینی در پایان دولت دکتر احمدی نژاد نسبت به سال ۱۳۷۶ یعنی اولین سال شروع به کار دولت هفتم دانست که کار بسیار بزرگی بود و عجیب است که افرادی مانند عیسی کلانتری و رسانه های همسو با وی، این حقیقت روشن را کاملا وارونه نشان داده اند!

در دولت های نهم و دهم در هر سال یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی از سیستم های آبیاری تحت فشار بهره مند شدند تا انجا که در هشت سال دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بیش از ۸۰۶ هزار هکتار زمین با سیستم تحت فشار آبرسانی شد. این رقم بیش از ۱.۶ برابر زمین هایی است که از ابتدای انقلاب تا سال ۸۳  با این روش آبرسانی شدند.

آقای کلانتری در اظهارات خلاف واقع خود مدعی شده است که احمدی‌نژاد در زمان سفر به فیروزکوه گفته است: مناطق ممنوعه یعنی چه؟ این دکان وزارت نیرو است، هرکس هرجا توانست، چاه حفر کند، در آن زمان ظرف سه روز اجازه صدور حفر چاه سه‌برابر شد و روزی هزاران متر چاه زده شد.

نمودار مصرف آب های زیر زمینی در کشور طی دولت های نهم و دهم نشان می دهد که حرفهای این فرد علیه دکتر احمدی نژاد ، کاملا کذب و بی پایه و اساس است و نه فقط مجوزی برای حفر چاههای جدید صادر نشده بلکه برداشت اینگونه آب ها نیز به شدت کاهش یافته است.

افرادی مانند آقای عیسی کلانتری نباید از یاد ببرند که دروغگو دشمن خداست! شاید ایشان برپایه مجاز بودن دروغ مصلحتی، به بیان مطالب خلاف واقع روی آورده و آنها را به مصلحت جریان سیاسی حامی خود فرض کرده است!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب