1401/01/14-18:49

گزارشی از جنایت ارتش پوتین در بوچا + فیلم و تصاویر

گزارشی از جنایت ارتش پوتین در بوچا + فیلم و تصاویر

ارتش پوتین پیش از عقب نشینی از شهرک بوچا در نزدیکی کیف، شهروندان غیرنظامی را قتل عام کرد!

به گزارش دولت بهار، ارتش پوتین پیش از عقب نشینی از شهرک بوچا در نزدیکی کیف، شهروندان غیرنظامی را قتل عام کردند.

متیو کامینسکی، از سردبیران پولیتیکو گزارش داد ارتش روسیه مردان ۱۶ تا ۶۰ سال را که در بوچا بودند پیش از ترک آن کشت.

آناتولی فدوروک، شهردار بوچا، در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: در بوچا ۲۸۰ نفر را در گروهای دسته‌جمعی به خاک سپردیم.

 آقای فدوروک گفت خیابان‌های این شهر، که به‌طور گسترده نابود شده است، پر از جسدند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه نیز دیدن حداقل ۲۰ جسد را در تنها یک خیابان بوچا تایید کردند. این خیابان واقع در محله‌های مسکونی این شهرِ واقع در شمال غربِ پایتخت اوکراین بود.

به گفته این خبرنگاران، دست‌های یکی از این قربانیان از پشت بسته شده بود. علت مرگ کشته‌شدگان بلافاصله معلوم نبود اما روی سر حداقل یک نفر جای گلوله رویت شد.

 تمام جسدها لبا‌س‌های غیرنظامی به تن داشتند، لبا‌س‌هایی معمولی همچون بارانی سفید، شلوار جین و کفش‌های کتانی یا چکمه. دو جسد نزدیک به یک دوچرخه بودند و یکی دیگر نزدیک اتومبیلی که رها شده بود. در ضمن رنگ پوست صورت آن‌ها نشان می‌داد که چند روز رها شده بودند.

 گزارش ایرنا درباره کشتار غیرنظامیان بوچا به دست ارتش پوتین

ایرنا نوشت:

تصاویر مربوط به اجساد غیرنظامیان در خیابان های بوچا، پس از خروج نیروهای روسیه از مناطق اطراف کی‌یف منتشر شده و سربازان اوکراینی پس از بیش از پنج هفته درگیری، کنترل بیش از ۳۰ شهر و روستا را در این منطقه به دست گرفتند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین جمعه شب هشدار داد روسیه با مین‌هایی که اطراف خانه‌ها و اجساد بجا می گذارد، «یک فاجعه کامل» باقی می گذارد.

روز شنبه، در پی ورود سربازان اوکراینی به شهر، این نیروها با پشتیبانی تانک‌ها و خودروهای زرهی، کابل‌هایی را به اجساد متصل کردند و از خیابان بیرون کشیدند، زیرا بیم آن داشتند در دام مواد منفجره بجا مانده بیفتند.

یکی از ساکنان بوچا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: غیرنظامیان کشته شده در بوچا که اکنون اجسادشان بر روی زمین افتاده است، فقط راه می رفتند و آنها (سربازان روسی) بدون هیچ دلیلی به آنها شلیک کردند. آنها بدون پرسیدن هیچ سوالی شلیک می کردند.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی به نقل از مقامات اوکراینی نوشت: روسیه از کودکان اوکراینی به عنوان "سپر انسانی" استفاده می شود.

تارنمای این روزنامه مدعی شد: سربازان روسی حاضر در بوچا کودکان اوکراینی را روی تانک های خود قرار می دهند تا از وسایل نقلیه خود هنگام حرکت محافظت کنند.

شاهدان عینی همچنین ادعا می کنند که کودکان در برخی مناطق در سراسر کشور به عنوان گروگان گرفته شده بودند تا اطمینان حاصل شود که محلی ها مختصات حرکت دشمن را به نیروهای اوکراینی لو نمی دهند.

هشتگ #بوچا #bucha در شبکه‌های اجتماعی داغ شد

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب