1401/03/04-22:15

وقوع سه انفجار در مزارشریف با 9 شهید و بیش از 20 زخمی

وقوع سه انفجار در مزارشریف با 9 شهید و بیش از 20 زخمی

ساعتی پیش سه انفجار پیاپی در شهر مزارشریف به‌وقوع پیوست. تاکنون اعلام شده 9 تن به‌شهادت رسیده‌اند اما آمار غیررسمی از شهید و زخمی شدن بیش از 30 تن حکایت دارند.

به گزارش دولت بهار، ساعتی پیش یک انفجار در ناحیه پنجم در محله‌ هزاره‌نشین شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ رخ داده است.

در همین حال منابع اعلام کردند که انفجار دوم نیز در کارته آریانا در ناحیه‌ پنجم شهر مزارشریف رُخ داده است. به گفته‌ منابع ۱۰ نفر در این رویداد شهید و زخمی شده‌‌اند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این انفجار یک خودرو مسافربری نوع فلانکوچ(ون) را هدف قرار داده است.

 به گزارش رسانه‌های داخلی، دقایقی قبل صدای وقوع سومین انفجار نیز در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ شنیده شد.

به گزارش این رسانه‌ها، انفجار نخست در منطقه «کارته بابا علی‌شیر» در ناحیه پنجم شهر مزار شریف رخ داده و فرماندهی پلیس در بلخ، وقوع انفجار نخست‌ را تأیید کرده است.

منابع می‌گویند که انفجارهای دوم و سوم در ناحیه‌ پنجم و دهم شهر مزارشریف رخ داده است.

منابع بهداشتی در بیمارستان ابوعلی سینای بلخی اعلام کردند از انفجار شامگاه امروز (چهارشنبه ۴ خرداد)، ۵ شهید و بیش از ۲۵ زخمی به این بیمارستان انتقال یافته و هنوز انتقال زخمی‌ها ادامه دارند.

این در حالی است که طالبان اعلام کردند این انفجارها 9 شهید برجای گذاشته است.

وقوع انفجار در مسجد «حضرت ذکریا» کابل؛ بیش از ۳۰ تن کشته و زخمی شدند

ساعتی پیش انفجاری در مسجد «حضرت ذکریا» در شهر کابل پایتخت افغانستان رخ داد که تاکنون بیش از ۳۰ تن کشته و زخمی در پی داشته است.

به گزارش شفقنا؛ این انفجار شامگاه امروز (چهارشنبه، ۴ خرداد) در مسجد «حضرت ذکریا» در چهارراهی ترافیک شهر کابل رخ داده و به گفته برخی از منابع انفجار ناشی از بمب کارگذاری‌شده بوده است.

همچنین بیمارستان ایمرجنسی کابل اعلام کرد که ۲۲ زخمی به این مرکزدرمانی انتقال داده شده که پنج نفر از آنان در بدو ورود به شفاخانه جان باخته‌اند.

اما یکی از شاهدان عینی به رسانه ها گفت که این انفجار بیش از ۳۰ کشته و یا زخمی بر جای گذاشته است. این منبع گفت که تنها خودش شاهد انتقال ۱۰ کشته و بیش از ۲۰ زخمی بوده‌ است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب