1401/04/01-11:00

طارمی و آزمون در میان بهترین بازیکنان فوتبال آسیا

طارمی و آزمون در میان بهترین بازیکنان فوتبال آسیا

مجله معتبر «فورفورتو» نام ۲ مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را در میان بهترین بازیکنان قاره کهن قرار داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، این مجله فوتبالی در گزارشی به بررسی و معرفی ۱۰ بازیکن برتر حال حاضر قاره آسیا پرداخته است. «سون هیونگ مین» ستاره اهل کره‌جنوبی تیم فوتبال تاتنهام در رده نخست این رده‌بندی قرار دارد و پس از او «مهدی طارمی» و «سردار آزمون» ۲ مهاجم تیم ملی ایران ایستاده‌اند.

این مجله درباره طارمی نوشته است: وقتی این بازیکن در سال ۲۰۱۴ به تیم پرسپولیس رفت، خود را به‌عنوان یک مهاجم سخت‌کوش نشان داد اما به نظر نمی‌رسید که در راه تبدیل‌شدن به یکی از بهترین بازیکنان آسیا باشد. او در سال ۲۰۱۹ به ریوآوه پرتغال پیوست و برای این تیم ۱۸ گل زد تا راهی پورتو شود. او در این تیم به روند گل‌زنی خود ادامه داد و حالا آماده هدایت تیم ملی کشورش در جام جهانی و افزایش اعتبار خود است.

فورفورتو درباره آزمون هم نوشت: این بازیکن مدت زیادی در لیگ روسیه بازی کرد و پس از درخشش در تیم زنیت سن‌پترزبورگ، در نقل و انتقالات زمستانی راهی بایر لوزکوزن شد. این بازیکن ۲۷ساله در هر ۱.۵ بازی که برای تیم ملی کشورش به میدان رفته یک گل به ثمر رسانده است. او هنوز فرصت کافی برای یافتن جایگاهش در فوتبال آلمان را پیدا نکرده، ولی بدون شک به‌زودی کلاس بالایی را نشان خواهد داد. آزمون یک مهاجم نوک توانمند است که به دوران اوج خود نزدیک می‌شود و از شانس رویارویی با انگلیس، آمریکا و ولز در جام جهانی لذت می‌برد.

۱۰ بازیکن برتر فوتبال آسیا طبق رده‌بندی مجله «فورفورتو» به ترتیب زیر است:

  1. سون هیونگ مین (تاتنهام و کره جنوبی)
  2. مهدی طارمی (پورتو و ایران)
  3. سردار آزمون (بایرلورکوزن و ایران)
  4. سلمان الدوسری (الهلال و عربستان)
  5. اکرم عفیف (السد و قطر)
  6. واتورو اندو (اشتوتگارت و ژاپن)
  7. تاکهیرو تومیاسو (آرسنال و ژاپن)
  8. المعز علی (الدحیل و قطر)
  9. الدور شاه مورادوف (رم و ازبکستان)
  10. علی مبخوت (الجزیره و امارات)

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب