1401/09/23-23:12

رییس کل اسبق بانک مرکزی ادعای راغفر را تکذیب کرد/ دکتر بهمنی: کاش ایشان به سوابق بانک مرکزی مراجعه می‌کردند

رییس کل اسبق بانک مرکزی ادعای راغفر را تکذیب کرد/ دکتر بهمنی: کاش ایشان به سوابق بانک مرکزی مراجعه می‌کردند

دکتر بهمنی در واکنش به ادعای دکتر راغفر گفت: کاش ایشان به سوابق بانک مرکزی مراجعه می کردند تا دچار این اشتباه نشوند، موضوع خروج طلا اصلا صحت ندارد.

به گزارش دولت بهار، درپی ادعای دکتر راغفر مبنی بر آب کردن ۶۲ تن طلا و تبدیل به سکه و گرانفروشی سکه توسط بانکها، دکتر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در دولت دهم به دولت بهار گفت:

باید عرض کنم که دوران ما، دوران طلائی ذخیره ارز ی بانک مرکزی بود. این مسائل را آن زمان نمی توانستیم خیلی باز کنیم اما ما چند صد تن طلا وارد کردیم و توانستیم قیمت را در بازار شدیدا کنترل کنیم. ضمن اینکه مدیریتی که آنجا برای کنترل قیمت طلا اعمال شد، ــ وقتی دیدیم قیمت سکه بالا رفته است ــ  با ورود آن طلاها قیمت سکه حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان شد.

ما آمدیم یک مقداری پیش فروش کردیم. با این کار قیمت ها با توجه به مدیریت بازار، پایین آمد. ما حدودا با قیمت یک میلیون و دویست و پنجاه پیش فروش کرده بودیم و قیمت ها در بازار به یک میلیون و دویست هزار تومان رسید. مردم معترض شدند. ما اعلام کردیم بیایید فیش هایتان را بدهید و پول هایتان را تحویل بگیرید. شاید بلافاصله در مدت کوتاهی 90 درصد آنهایی که پول هایشان نزد ما بود آمدند فیش هایشان را تحویل دادند و پول هایشان را گرفتند. گفتیم هر کس تا یک ماه دیگر نیاید، ما وجوه آنها را به حسابشان می ریزیم.

می خواهم بگویم اصلا این صحبت هایی که این برادر عزیز ما؛ آقای دکتر راغفر مطرح کرده است درست نیست. کاش ایشان به سوابق بانک مرکزی مراجعه می کردند تا دچار این اشتباه نشوند. می خواهم بگویم موضوع خروج طلا اصلا صحت ندارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب