1401/09/24-13:36

دکتر بهمنی: یک گرم طلا ذوب نشد/ کمترین بدهی دولت و بانکها به بانک مرکزی، در دولت دهم بود

دکتر بهمنی: یک گرم طلا ذوب نشد/ کمترین بدهی دولت و بانکها به بانک مرکزی، در دولت دهم بود

رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: در دولت دهم چند صد تن طلا وارد کشور شد و به عنوان ذخایر، در خزانه قرار گرفت و دوران طلایی ذخایر ارزی و طلای کشور بود و یک گرم طلا ذوب نشد که در اختیار بانکها قرار بگیرد. ما به نحوی قیمت سکه را از یک میلیون و هفتصد هزار تومان پایین آوردیم که قیمت سکه در بازار پایین تر از قیمت بانک مرکزی قرار گرفت و بگونه ای شد که مردم وجوه واریزی خود را جهت خرید سکه، پس از مدت ها پس گرفتند.

به گزارش دولت بهار، دکتر محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی دولت دهم با تکذیب ادعای دکتر راغفر مبنی بر افزایش بدهی بانکی در دولت دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: کمترین بدهی دولت و بانکها به بانک مرکزی، در دولت دهم بود، ضمن آنکه اطلاعات و آمار مربوط به بدهی بانکها و دولت به بانک مرکزی را به شفافیت کامل رساندیم.

دکتر بهمنی همچنین تصریح کرد: اطلاعات داده شده به دوستانی همچون دکتر راغفر کذب محض است و باید به آمارهای بانک مرکزی رجوع و دوره های مختلف را با هم مقایسه کنند تا خدای ناکرده به مردم اطلاعات دروغ و آدرس غلط داده نشود.

رییس کل اسبق بانک مرکزی افزود: در دولت دهم چند صد تن طلا وارد کشور شد و به عنوان ذخایر، در خزانه قرار گرفت و دوران طلایی ذخایر ارزی و طلای کشور بود و یک گرم طلا ذوب نشد که در اختیار بانکها قرار بگیرد. ما به نحوی قیمت سکه را از یک میلیون و هفتصد هزار تومان پایین آوردیم که قیمت سکه در بازار پایین تر از قیمت بانک مرکزی قرار گرفت و بگونه ای شد که مردم وجوه واریزی خود را جهت خرید سکه، پس از مدت ها پس گرفتند.

وی تصریح کرد: ما نقدینگی کشور را با ۴۳۵ هزار میلیارد تومان تحویل دادیم که اکنون بالای پنج هزار هزار میلیارد تومان است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب