1401/10/04-00:21
دکتر علیرضا‌بیگی:

زمانی که دکتر احمدی نژاد باید تذکر می داد، گفت که سیل در راه است اما الان که سیل آمده و زخمی عارض شده، باید به این زخم نمک پاشید؟ + تیزر

زمانی که دکتر احمدی نژاد باید تذکر می داد، گفت که سیل در راه است اما الان که سیل آمده و زخمی عارض شده، باید به این زخم نمک پاشید؟ + تیزر

دکتر علیرضابیگی گفت: آن زمان همین مراجع عالی سیاست گذاری امنیتی ما اعلام کردند که آنچه که آقای دکتر احمدی نژاد دارد بیان می کند، محصول وهم و اوهام است و مدتهاست که دکتر احمدی نژاد دسترسی اش به اطلاعات استراتژیک قطع شده و این تفسیر و تحلیل نمی تواند جامه عمل بپوشاند و صورت واقعی داشته باشد. زمانی که ایشان باید تذکر می داد و اعلام می کرد، گفت که سیل در راه است اما الان که سیل آمده و زخمی عارض شده، باید به این زخم نمک پاشید؟

به گزارش دولت بهار، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با آژانس خبری نصر، به سوالات صریح این پایگاه خبری پاسخ داد.

دکتر علیرضابیگی در بخش هایی از این مصاحبه گفت:

ــ جهان را برای پذیرفتن یک حادثه درمورد ایران آماده می کنند.

ــ حق با مردم است. به حق تعیین سرنوشت باید مقید باشیم.

ــ پالسی دریافت نمی کنیم که حکایت از این داشته باشد که بناست به رویه ناصواب خاتمه داده شود.

ــ ما در این اوضاع و احوال، می آییم اقداماتی را انجام می دهیم که تداعی می کند که ما طرفدار و پشتیبان روسیه هستیم و آنها هم این قراین و شواهد را تقویت می کنند.

ــ در موضوع خانم مهسا امینی؛ وقتی ما فیلم را کنکاش می کردیم، عملا آن چیزی که رخ داد در جهت موجه جلوه دادن کار نیروی انتظامی صورت پذیرفت. حتی دیدیم که اصلا زبان کسی به عذرخواهی نمی چرخد. وزیر کشور باید به مجلس فراخوانده می شد. باید به این شیوه ناصحیح مواجهه با پدیده بدحجابی یا بی حجابی خاتمه داده شود.

ــ وقتی مطالبات، پاسخ مناسبی را دریافت نمی کند، مترصد یک کبریت است. حادثه مربوط به خانم مهسا امینی مانند کبریتی بود به مطالبات انباشته شده و بعد پیامدهایی که برایش ایجاد شد.

ــ خیلی راحت می توانستند به این نتیجه برسند که هیچوقت مردم نمازگزار زاهدان، به کلانتری حمله نمی کنند. فضایی در مجلس وجود داشت که این آقا صدای داعش است، صدای موساد است، اجازه ندهید صدایش پخش شود! کمااینکه رئیس جلسه هم در صحبت هایی که در پاسخ بیان کرد، باز متاثر از همان اطلاعاتی بود که به او داده شده بود.

ــ آن زمان همین مراجع عالی سیاست گذاری امنیتی ما اعلام کردند که آنچه که آقای دکتر احمدی نژاد دارد بیان می کند، محصول وهم و اوهام است و مدتهاست که دکتر احمدی نژاد دسترسی اش به اطلاعات استراتژیک قطع شده و این تفسیر و تحلیل نمی تواند جامه عمل بپوشاند و صورت واقعی داشته باشد.

ــ مجری: پس به نظر شما پیش بینی آقای احمدی نژاد درست بوده؟ دکتر علیرضابیگی: بله.

ــ زمانی که باید تذکر می داد و اعلام می کرد، گفت که سیل در راه است اما الان که سیل آمده و زخمی عارض شده، باید به این زخم نمک پاشید؟

ــ حتی ملت به یک قضاوتی رسیده اند که چه کسانی الان دارند عالی ترین بخش امنیتی کشور را سیاستگذاری می کنند و متاسفانه نوع اداره کشور هم دارد برای این سناریو فضا باز می کند، انرژی ایجاد می کند.

ــ وقتی تراز مالی را در زندگی مردم محاسبه نمی کنیم، اصلا توجه نمی کنیم در زندگی مردم چه اتفاقی خواهد افتاد!؟ آنها چگونه خواهند توانست درآمدها و هزینه های خودشان را باهم انطباق بدهند!؟ مهم هم نیست!

ــ ما باید برگردیم و از همان نقطه ای که خطا رخ داده، آن را اصلاح کنیم. همانجایی که حس کردیم برای یکپارچگی حاکمیت، اشکالی ندارد که بخش قابل توجهی از مردم را هم نادیده بگیریم!

ــ ملت ما از تقسیم بندی اصلاح طلبی و اصولگرایی سالهاست عبور کرده اند.

ــ ما باید به مردم رجوع کنیم. بازگشت به مردم باید صورت بگیرد و از این قهر عمیق اجتماعی و سیاسی که پیش آمده و مرتب هم دارد عمیقتر می شود، بایستی از آن پرهیزکرد.

ــ اصلا مفهوم امنیت چیست؟ فراهم آوردن فضایی که دولت و مردم نسبت به همدیگر اعتماد متقابل داشته باشند. این معنی امنیت است.

ــ اگر فکر کنیم که با اقداماتی نظیر فیلترینگ و محدود کردن می توانیم این دسترسی را کاهش بدهیم یا آن را مسدود کنیم، این عملا امکانپذیر نیست. دنیا، دنیای انفجار اطلاعات است.

متن و فیلم کامل این گفتگو به زودی در دولت بهار منتشر خواهد شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب