1402/01/29-00:04

دکتر علیرضابیگی: امکانات نیروی انتظامی صرف امنیت شود نه کنترل هوشمند حجاب

 دکتر علیرضابیگی: امکانات نیروی انتظامی صرف امنیت شود نه کنترل هوشمند حجاب

دکتر علیرضابیگی گفت: امکانات فرهنگی کشور بایستی صرف توسعه فضیلت‌ها شود. امکانات انتظامی و امنیتی کشور باید صرف توسعه امنیت کشور شود، نه کنترل هوشمند حجاب با دوربین مداربسته. آنچه امروز امنیت کشور را نشانه رفته و آرامش مردم را تهدید می‌کند، موضوع چپاول‌ها، سرقت‌ها و ناامنی‌هایی است که گاه در کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:

➖ یک تجربه چهل ساله در کشور داریم که می‌خواستیم حجاب را با ابزار‌های امنیتی و انتظامی ترویج، تحکیم و توسعه دهیم، در حالی که این همه خسارت بابت آن پرداخت کرده‌ایم. آخرین خسارتی که هم داده‌ایم ماجرای خانم مهسا امینی بود که در واقع نقطه پایانی بر روش‌های منسوخ شده بود.

➖ دستگاه عریض و طویل فرهنگی کشور با این همه بودجه و امکانات و دسترسی‌هایی که دارد، بایستی حجاب را به عنوان یک ارزش و فضیلت ترویج دهد؛ بانوان محجبه ما از روی اختیار و باور حجاب را انتخاب کرده‌اند و به آن هم می‌بالند اما اگر بخواهیم به غیر از شیوه‌ای که حجاب را ارزش و فضیلت بدانیم، آن را ترویج دهیم، همان ارزش‌ها را به این صورت، بی‌فضیلت می‌کنیم و از بین می‌بریم.

➖ امکانات فرهنگی کشور بایستی صرف توسعه فضیلت‌ها شود. امکانات انتظامی و امنیتی کشور باید صرف توسعه امنیت کشور شود، نه کنترل هوشمند حجاب با دوربین مداربسته. آنچه امروز امنیت کشور را نشانه رفته و آرامش مردم را تهدید می‌کند، موضوع چپاول‌ها، سرقت‌ها و ناامنی‌هایی است که گاه در کشور اتفاق می‌افتد.

➖ نیروی انتظامی باید در راستای اجرای طرح حجاب، انرژی فوق‌العاده بگذارد. به بچه‌های نیروی انتظامی ماموریت‌های زیادی سپرده شده و الان در کلانتری‌ها پرونده‌های مفتوح داریم، همچنین چقدر در آگاهی احکام قطعی داریم که مال مردم را برده‌اند و متهمین آن‌ها متواری هستند، ولی دستگاه انتظامی کشور به دلیل کمبود امکانات و منابع، هم نتوانسته احقاق حق کند و هم کارآمدی و توانایی دستگاه انتظامی کشور زیر سوال رفته است.

➖ با این کار (مقابله با بی‌حجابی) نیروی انتظامی کشور را که وظایف با اهمیتی بر عهده دارد و باید امنیت را تامین کند، دچار چالش می‌کنیم و در مسیری قرار می‌دهیم که آن را یک بار تجربه کرده‌ایم که تجربه وحشتناکی هم بوده است. با اجرای این طرح، مردم را به جان هم می‌اندازیم و برای عده‌ای هم این امر متشبه می‌شود که آن‌ها اختیار دارند هر طور دوست دارند با مردم رفتار کنند. چه کسی به فردی که با ماست به ناموس مردم توهین و هتک حیثیت می‌کند، چنین اختیاری داده که او جرات کند آن رفتار را داشته باشد. این اعتماد به نفس و اراده او از کجا سرچشمه گرفته است و چه کسی به او گفته چنین کاری انجام دهد؛ وقتی به عملکرد گذشته نگاه می‌کنیم، مشابه این رفتار‌ها را زیاد می‌بینیم و روا نیست در این وضعیت که جمهوری اسلامی ایران با گسست پشتوانه‌های مردمی مواجه است و این موضوع را مداوم سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های خارجی به سر ما می‌کوبند، با دست خود به این گسست بیشتر دامن بزنیم. باید روی موضوعاتی که سبب چسبندگی می‌شود، زندگی را برای مردم نوید می‌دهد و باعث استحکام بیشتر خانواده‌ها می‌شود، کار شود و نیاز‌های آن را فراهم کرد.

➖ آیا غیر از این است در حال حاضر پرونده‌هایی که در دادسراهای خانواده مطرح است، موضوع اقتصادی دارند؟ زندگی‌ها در حال متلاشی شدن است، ما چقدر در دولت برای دوام این زندگی‌ها اقدام کرده‌ایم و توانسته‌ایم مسکن، اسباب زندگی و شغل فراهم کنیم تا خانواده‌ها دلگرم و مستحکم شوند. بعد آمده‌ایم سر موضوع دیگری انرژی صرف می‌کنیم که می‌دانیم بالای سر این قبری که گریه می‌کنیم، مرده نیست.

➖ شاید هم آدرس اشتباه دادن است، به عبارتی مردم از گرانی‌ها و ناکارآمد‌های غافل شوند، چراکه همه مردم در بحث گرانی و تورم هم‌عقیده هستند، اما درباره موضوع حجاب با همدیگر هم‌عقیده نیستند.

➖ برخی‌ها از هر دو طرف لج کرده‌اند و این هم، موضوع را تبدیل به یک موضوع امنیتی می‌کند که امنیتی شدن موضوع حجاب، دقیقاً خواسته بیگانه است. بنده با این طرح موافق نیستم. مقام معظم رهبری هم فرمودند موضوع حجاب، یک سناریوی پیچیده است که دشمن آن را طراحی کرده و هر کسی الان بخواهد با آن بی‌حساب و کتاب و غیرمتعارف برخورد کند، در سناریویی بازی می‌کند که دشمن آن را طراحی کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب