1402/03/02-21:20

پایان دوری ۴ ساله استقلال خوزستان از لیگ برتر

پایان دوری ۴ ساله استقلال خوزستان از لیگ برتر

استقلال خوزستان سومین تیم خوزستانی در بیست‌وسومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، تیم فوتبال استقلال خوزستان از ساعت 18 امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال، در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای آرمان گهر سیرجان بود و با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد.

علی هلیچی در دقیقه 15، جواد آقایی‌پور در دقایق 24 و 3+45 و بهروز بارانی در دقیقه 31، آبی‌های اهواز را با برد چهار بر صفر راهی رختکن کردند. در واپسین دقایق نیمه دوم (دقیقه 5+90) هم کیخسرو سیاه‌پور موفق به گلزنی برای استقلال خوزستان شد تا این تیم با برتری 5 بر صفر مقابل نماینده سیرجان جشن راهیابی به لیگ برتر را برپا کند.

شاگردان سید اکبر پورموسوی با این پیروزی، امتیازات خود را به عدد 57 رساندند و با کسب جایگاه دوم جدول لیگ یک، به لیگ برتر صعود کردند. استقلالی‌های خوزستان که در فصل 95-1394 به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته بودند، چهار فصل اخیر را در لیگ دسته اول سپری کردند و امروز به دوری چهار ساله خود از سطح اول فوتبال ایران خاتمه دادند.

این مسابقه که برای نماینده استان خوزستان حکم مرگ و زندگی را داشت، مورد استقبال سایر تیم‌های این استان قرار گرفت. عبدالله ویسی سرمربی صنعت نفت آبادان به همراه دو بازیکن تیمش یعنی حکیم نصاری و محمد طیبی، برای حمایت از استقلال خوزستان به ورزشگاه غدیر آمده بودند. مسعود رضاییان مدیرعامل پیشین فولاد و ابراهیم تهامی پیشکسوت فوتبال خوزستان نیز در ورزشگاه حضور داشتند و شاهد صعود آبی‌ها به لیگ برتر بودند.

تیم فوتبال استقلال خوزستان , لیگ دسته اول فوتبال ,

نفت مسجدسلیمان در لیگ بیست‌ودوم نتوانست یکی از سهمیه‌های خوزستان را حفظ کند و سقوطی تلخ به لیگ یک داشت. بازگشت استقلال خوزستان به لیگ برتر اما تعداد سهمیه‌های این استان در لیگ برتر را در عدد سه حفظ کرد.

شمس آذر قزوین پیش‌تر با قهرمانی لیگ دسته اول، صعود خود را به فصل آینده لیگ برتر قطعی کرده بود.

تیم فوتبال استقلال خوزستان , لیگ دسته اول فوتبال , تیم فوتبال استقلال خوزستان , لیگ دسته اول فوتبال , تیم فوتبال استقلال خوزستان , لیگ دسته اول فوتبال ,

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب