1402/03/03-23:40

معافیت‌ سربازی برای افرادی دارای ۳ فرزند و بیشتر اجرا شد

معافیت‌ سربازی برای افرادی دارای ۳ فرزند و بیشتر اجرا شد

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از اجرای معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان دارای سه فرزند و بالاتر خبر داد و جزئیات و نحوه بهره‌مندی از آن را تشریح کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، سردارتقی مهری دراین‌باره اظهارکرد: برابر ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح معافیت‌ از سربازی برای مشمولان و کارکنان دارای سه فرزند و بیشتر به تصویب رسیده است. بر این اساس  تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط  سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مقررات تا پایان سال ۱۴۰۴  اجرایی بوده و از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست ها آغاز شده است،افزود: مشمولان واجد شرایط معافیت مذکور باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران  و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

مهری خاطرنشان کرد: به تمامی درخواست ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می‌شود و متقاضیان برای طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپرکردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی، بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص  و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب