1399/08/27-11:29
بسیج دانشگاههای تهران خطاب به روحانی:

استیضاح در مجلس که نشد، بعد از پایان دوره مسئولیت‌تان باید پاسخگو باشید!

 استیضاح در مجلس که نشد، بعد از پایان دوره مسئولیت‌تان باید پاسخگو باشید!

یقین بدانید که اگر نشد امروز به هر دلیلی به پشت میز پاسخگویی در برابر نمایندگان ملت در مجلس قرار بگیرید؛ بعد از پایان دوره مسئولیت‌تان جنبش دانشجویی پیگیر خسارت‌ها و خیانت‌ها و قصور‌ها و تقصیر‌هایی که هشت سال پیشرفت این کشور را به عقب راند، خواهد بود و تا موعدی که عاملان وضع موجود را به سزای کرده خود نرساند پا پس نمی‌کشد.

به گزارش دولت بهار، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران طی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشتند:

آقای روحانی، مشکلات اصلی اقتصادی امروز کشور ناشی از سوء مدیریت و «تحریم داخلی» است، نه خارجی. آیا هدایت نقدینگی پنج برابر شده در دولت شما به سمت تولید، در گرو مذاکره با غرب است؟ تسهیل مجوز‌های کسب و کار و اجرای ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب و کار، نیازمند توافق با آمریکاست؟ بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی حاکی از آن است در بازه زمانی مرداد ۹۲ تا شهریور ۹۹ قیمت مسکن در تهران ۵۳۳.۵۴ درصد افزایش یافته است؛ کنترل قیمت‌های سر به فلک کشیده‌ی مسکن و تغیر کاربری آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مربوط به تحریم‌ها و عدم مذاکره با آمریکاست؟ به تعبیر خودتان، به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی در کشور و با وجود اختیارات بی سابقه‌ی دولت‌تان در تاریخ جمهوری اسلامی، چرا برای اصلاح نظام مالیاتی گام برنمیدارید و از ظرفیت کارشناسان اقتصادی‌ای که با نامه‌های بی پاسخ شان سعی در ارائه راه حل به دولت دارند، استفاده نمی‌کنید؟

کدام تحریم خارجی مسبب دپوی نجومی کالا‌های اساسی در گمرک و معطل کردن چندماهه تولید کننده برای ترخیص قطعاتش، شده است؟ کنترل بازار گوشت پشت میز مذاکره حاصل خواهد شد یا عزم مبارزه با فساد؟ خصوصی سازی‌های افسار گسیخته نتیجه فشار‌های خارجی است یا تالی تامین منافع هم حزبی هایتان؟ راه حل مشکلات کنونی کشور را خارج از مرز‌ها نخواهید یافت.

آمار‌های فساد و تبعیض و رانت‌خواری مدیران ارشد دولت و بستگانشان، کاهش ارزش پول ملی به یک دهم، وضعیت اسفناک بازار سکه و دلار و مسکن، نایاب شدن روغن و گوجه، گرانی‌های بی سابقه خودرو، مدیریت عجیب بحران کرونا از زبان وزیر بهداشت خود شما و نمونه‌های متعدد از توجه نکردن به ظرفیت متخصصین داخلی و اجرای طرح‌های غیر کارشناسی شده‌ای مانند مصوبه افزایش قیمت بنزین، نتیجه نداشتن ایده برای مدیریت داخلی کشور و شرایط بی‌دولتی کنونی است.

شکست ایده‌های آزموده شده دولت شما و توجه نکردن به راه حل‌های ارائه شده توسط کارشناسان، جای دفاعی باقی نگذاشته است.

صدای خرد شدن استخوان‌های قاطبه ملت ایران لای چرخ دنده‌های تدبیر نداشته‌تان قابل شنیدن نیست؟

اعتقاد ما آن است که دولت محترم، ایده‌ای برای اداره کشور نداشته و ندارد و ایده‌های قلابی و آزموده شده ای، چون بستن با کدخدا و هضم شدن در نظام جهانی سالهاست که شکست خورده و دیگر آبرویی برای عرض اندام ندارد.

با این همه حقیقتا مانده ایم که این مدل سیاست ورزی و حکمرانی را کجا فراگرفته‌اید؟!

 درکشور‌های غیرمدعی حمایت از مستضعفین هم روسای جمهور اگر سختی و مشقتی بر ملت شان حاکم شود؛ اگر بلای طبیعی هم باشد رئیس جمهور ولو در ظاهر همدلی و هم زبانی و در کنار مردم بودن را به صورت نمایشی هم که شده است به منصه ظهور می‌رساند؛ اما شما انگار که نه انگار، انگار نه انگار که وضعیت امروز کشور بلایی است که شما و دولتتان برای مردم نازل کرده اید.

 زمانی که کرونا نبود مردم در اوج مشکلات، باید شما را در توچال پیدا می‌کردند؛ اکنون که کرونا هم آمده است به سعد آباد نقل مکان کرده اید، از شما که انتظاری نیست لکن توصیه ما این است در ۱۰ ماه باقی مانده از دولتتان حداقل رعایت ظاهر کرده و مدیریت اشرافی را کنار بگذارید، کمی شنوای صدای مستضعفین باشید، شاید خدا و مردم از سر تقصیرات شما بگذرند.

اخیرا فرموده اید که جنگیدن به وقت صلح، خطای بزرگی است... باید یادآوری کنیم که شرایط کنونی، حاصل «صلح» شماست و شخص شما در افکار عمومی عامل و مقصر وضع موجود، شناخته می‌شوید و محاکمه گفتمان تان مدت هاست در اذهان ملت ایران کلید خورده است.

این کشور خسارت تجربه‌ی نگاه به ظرفیت‌های داخلی نداشتن شما را پرداخته است. از رکود بی سابقه اقتصادی و دستاورد‌های راه یک بار پیموده شده تان شرم کنید و بیش از این کشور را معطل غرب نگذارید.

یقین بدانید که اگر نشد امروز به هر دلیلی به پشت میز پاسخگویی در برابر نمایندگان ملت در مجلس قرار بگیرید؛ بعد از پایان دوره مسئولیت‌تان جنبش دانشجویی پیگیر خسارت‌ها و خیانت‌ها و قصور‌ها و تقصیر‌هایی که هشت سال پیشرفت این کشور را به عقب راند، خواهد بود و تا موعدی که عاملان وضع موجود را به سزای کرده خود نرساند پا پس نمی‌کشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب